Paleis, Ton leng + markt - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Paleis, Ton leng + markt - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Paleis, Ton leng + markt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 Augustus 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve allemaal,

Vandaag een dag van veel lopen. Voor we van start gingen eerst maar flink ontbijten, omdat we al om half zeven up en about waren (niet heel goed geslapen), lekker ontbijt met croissant en scrambeld eggs en uitstekende koffie, daar worden we blij van. Daarna met de benenwagen over de markt om de hoek naar het Koninklijk Paleis. Prachtig om te zien met een enorme gouden buddha met 2000 diamanten, ja hij heeft wat centjes te verkwisten. Vandaar zijn we dwars door de stad waar ze waarschijnlijk nog weinig toeristen zien naar de oude gevangenis van Pol Pot gelopen. De meisjes hebben we na het cellen complex maar even op de binnneplaats gezellig om een bankje achter gelaten. Want de foto reportages van vermoorde mensen was iets minder gezellig to say the least. Ongelooflijk wat een wreedheden hier ten tijde van Pol Pot hebben plaatsgevonden, het is bijna niet te bevatten.

Na zoveel wreedheden hadden we toch nog eetlust en hebben we heerlijk gegeten in een klein tentje wat recht tegenover de oude gevangenis lag. Daarna weer met de benenwagen naar de markt, waar alle copy horloges, t shirts, tasjes zonnebrillen etc worden verkocht. Het is maar goed dat we geen plaats hebben in de rugzakken anders ga je te buiten aan meuk. Toch maar de tuktuk terug genomen want het was wel een heel eind lopen. De dolle tweeling heeft het volbracht zonder te piepen, wat zijn het toch een stoere wijfjes.

• 08 Augustus 2010 - 10:24

Annette Van Loenen:

O ja wilde nog even zeggen dat het zo leuk is dat er zulke gezellige contacten ontstaan via onze waarbenjij.nu! Jo Nathal heeft echt leuke fotos wellicht wil je die nog eens 10 uur in een vliegtuig bekijken, weet nog wel een leuke bestemming, En gezellig dat Knut bij jullie woont.

• 08 Augustus 2010 - 12:22

Jo:

lijkt me enig, ben dol op foto's kijken.
    we love knut, lou iets minder! x

• 08 Augustus 2010 - 13:22

De Zeeuwen:

Wel eerlijk blijven Jo!! Ik boek vast Houston voor november of toch liever naar de zon in Miami? Ben ik hard aan toe!! Lfs

• 08 Augustus 2010 - 14:31

Janke:

Leuk om van alles te lezen over jullie reis. Ik ben nu aan 't bijlezen.Was enige dagen bij Aad. Jullie moeten de groeten hebben. Liefs en sterkte. Denk aan jullie. Janke

• 09 Augustus 2010 - 08:17

Patricia:

Hallo schatties,

Wat een heerlijke reisverhalen en wat zijn de meisjes dapper. Houd het nu even kort, mijn hele verhaal wordt er weer uitgeknald dus geen zin om het opnieuw te typen. Nou, 8 oktober staat nu toch echt vast is mijn idee. Thuisfront is akkoord, ik al vrijgenomen in Roel's agenda. Het voorjaar vind ik nog erg ver weg. Geniet nog even tot 22 augustus. Zie uit naar het volgende verslag.

Veel liefs, Patries