Out of Africa - Reisverslag uit Manyara, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Out of Africa - Reisverslag uit Manyara, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Out of Africa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

31 Oktober 2010 | Tanzania, Manyara

Lieve allemaal,

Zo zit je op Schiphol 34 exit gesprekken met je medewerkers te voeren en zo zit je in Tanzania.

Na een hectische week met emotionele gesprekken vertrok ik afgelopen vrijdag ochtend met de KLM 567 naar Kilomanjaro.

Twee films en tijdschriften later stond ik alweer aan de grond. Samen met nog zo een 300 andere passagies voegde ik mij in de rij voor een visum van 50 dollar. Dat duurde even ..... maar kon de pret niet drukken. Na mijn rugzakje (always travel light nog geen 10 kilo) van de band te hebben geplukt, liep ik naar buiten de pikdonkere afrikaanse nacht in. Keurig stond daar meneer Sammy my driver met een bordje miss van Loanen, close enough. Hij bracht mij na een uurtje rijden naar de Africa Lodge in Arusha. Rond half elf lokale tijd was ik er een prima kamer met douche en een lekker groot bed. Soms heeft het ook voordelen om alleen te reizen en niet het bed te hoeven delen met een van de dolle tweeling.

Gisteren was het weer vroeg dag ik werd om kwart voor zeven weer door Sammy opgehaald en naar Arusha airport gebracht. Dat is niet veel een paar kleine vliegtuigjes die binnen Tanzania vliegen. Ik had nog mazzel met een vliegtuig voor 12 pax. Na te zijn ingecheckt (binnen twee minuten klaar) moest ik nog even wachten en vertok vervolgens keurig volgens flight sheduale naar Lake Manyara. De piloot was een jonge griet maar straalde veel autoriteit uit en nadat zij de nooddeuren had aangewezen vertrokken we. De cockpit bleef open en ook liquid en gels mochten gewoon mee. De vlucht was spectaculair en minder turbulent dan ik had verwacht. Op een dirt strip vlakbij lake manyara zijn we geland. In de lucht zag ik de jeep van Evalieke al aan komen rijden en terwijl ik uitstapte kwam zij aan. Miss Nijenhuis I presume was mijn one liner!

Na even tegen elkaar te hebben gegild hoe fantastisch dit was zijn we op weg gegaan naar ngorogoro krater national park. De weg was uitermate slecht maar het uitzicht adembenemend. Aan de ene kant van de krater zijn we naar beneden gereden en nog geen 10 meter het park in werden we omringd door struisvogels en een kudde zebras. Het is toch echt net even iets anders dan de beekse bergen. Indrukwekkend. Als kers op de taart zat er een groepje van 4 leeuwen aan de kant van de weg die net een maaltijd achter de kiezen hadden, hun snorharen hingen nog vol met druppels bloed en ook hun poten waren erg bebloed. Echt op nog geen twee meter van de auto. Ik had enorm de neiging om even uit te stappen en ze te aaien maar dat valt toch echt in de categorie goed idee doen we niet. Aan het einde van de dag hebben we nog twee reusachtige olifanten gezien en heel veel nijlpaarden. Er scheen een neushoorn te zien maar die hield zich verstopt. Het was indrukwekkend.

Na deze topevent gingen we naar de plantations lodge waar Evalieke een upgrade had geregeld voor onze kamer, nou die is dan ook onvoorstelbaar. We kunnen er met gemak een feest geven voor een man of dertig, We hebben een badkamer die ongeveer net zo groot is als onze woonkamer en twee hemelbedden met klamboe's open slaande deuren met een veranda, kortom het is te mooi. Kijk maar even op google of jullie het kunnen vinden. Wij zitten in de kamer Zanzibar. Nu hebben we net gegeten en gaan nu terug rijden naar Arusha waar we vanmiddag vandaan vliegen naar Zanzibar.

Ik denk aan jullie. Dikke Kus A

  • 31 Oktober 2010 - 07:10

    Marie:

    HI Zussie,

    Wat een geweldig verhaal en ik kan het me helemaal voorstellen. Na een goede nachtrust heb ik net onze Safari foto's eens rustig bekeken. Ben al aan het zoeken naar Safari in Tanzania en jouw tip is helemaal top.
    En nu naar Zanzibar...;-)) Goed geregeld hoor! Geniet ervan en wij bellen R en de dolle2 voor een etentje.

  • 31 Oktober 2010 - 09:08

    Esther.stoop:

    dag lieverd,hoe kom je nu weer op dit idee?
    Wat een fantastisch verslag! Meisje geniet ervan even iets anders.
    Daar is blijkbaar alles nog goed geregeld,
    Pakkerd Esther.

  • 31 Oktober 2010 - 12:26

    Hans En Joke Kok:

    Hallo Annette,

    Wat zijn we jaloers!!!!!
    De krater is geweldig en ik heb even gegoogled op de lodge en die is super!

    Jouw dolle tweeling hebben wij net meegenomen op safari over de Larense hei en veel wild gezien: wel 10 soorten honden. Hier was het wel een goed idee om ze aan te halen en dat hebben ze dan ook gedaan. Vanavond eten we Afrikaanse Bobotie en aldus blijven de thuisblijver een beetje in jouw stijl!

    Veel plezier nog en kom bruin terug!

  • 31 Oktober 2010 - 14:21

    Jo:

    Ik weet niet of ik dit allemaal wil lezen, valt in de categorie wat niet weet wat niet deert. Nou dit deert (vet,cursief en onderstreept) absofocking wel. Ik ben spuug jaloers!!!!!!!!!:) Maar dan ook echt.
    Geniet en laat mij veel heul veul foto's zien Meryll f@#%ing Streep.

  • 31 Oktober 2010 - 17:47

    De Bakkertjes:

    Tanzania, hè.... die had je nog niet, toch????
    :) Effe bijkomen na de hectiek..... bizar, hè?! Geniet ervan lieverd... en wij genieten mee! DOEIIIII
    p.s. het huis is bijjjjjna klaar... was net alles aan kant kwam de schilder.... even schuren :( . Maar hij maakt alles uiteindelijk nog mooier ±), eind goed, al goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Manyara

Vietnam e.o.

Recente Reisverslagen:

01 November 2010

Het regent!

31 Oktober 2010

gratis diner

31 Oktober 2010

zon en zee op zanzibar

31 Oktober 2010

Out of Africa

21 Augustus 2010

de laatste dag
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 78951

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: