man thankgod for airplanes - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu man thankgod for airplanes - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

man thankgod for airplanes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 Augustus 2010 | Vietnam, Hué

Goed, vanochtend vertrokken naar de airport van HCMC om in te checken voor onze vlucht naar Danang. Dat ging allemaal zeer voorspoedig,redelijk niewe Airbus zag er allemaal prima uit. De service was niet zoals bij Ome Martin, slechts een flesje water maar wel keurig een dekentje want het was best koud.

Rond half vier waren we in Danang, toen hadden we een dilemma want hoe komen we in Hue.Eerst naar het busstation met de taxi om tot de ontdekking te komen dat de bus net weg was of dat hij pas morgen ging of al vol was, of rechstreeks met de taxi naar Hue. Na flink onerhandelen hebben de prijs voor de taxi met 200000 dong naar beneden gepraat en toch maar voor wat luxe gekozen van een rechstreekse taxi naar Hue. Het verkeer is hier iets rustiger maar ik ben zo blij dat we niet met de bus zijn gegaan van HCMC naar hier want het kleine stukje van Danang naar Hue was al een dodenrit op zich met een aantal near misses.

Maar goed we zijn in een stuk aangekomen en hebben een leuk hostal vlakbij de oude stad. We zijn net even hotelhunting gaan doen want we wilden een dagje bij een zwembad zitten dus morgen of overmorgen verkassen we naar een iets luxer oord. Hue doet vooralsnog (we hebben nog veel gezien) gemoedelijk aan en we hebben net heerlijk gegeten dus we zijn blij dat we uit HCMC zijn vertrokken. Nu eerst even een tukkie doen.

Tot later!

• 14 Augustus 2010 - 21:02

De Zeeuwen:

Lieverds, ik heb jullie n linkje toegestuurd via de mail van rich (hetnet) of moet ie ergens anders naar toe...? liefs N

• 15 Augustus 2010 - 08:36

Janke:

Hebben jullie lekker geslapen? Ik wel. Ga straks naar Wim en Nine om de verhalen te horen.
    Hoop dat de jongens er ook zijn. Liefs, Janke

• 15 Augustus 2010 - 15:24

Jo:

hey reislustige popjes, gaat nog lekker zo te lezen. Hier ook, knut zit al aan tafel bij ons en wil niet meer weg. nee hoor, hij is klagelijk maar still going strong, we strepen de dagen op de kalender voor hem door. maar hij wil toch graag snel weer mensen in huis. geniet nog maar lekker!
    kus

• 16 Augustus 2010 - 09:04

Marieke:

Ja hallo daar, eindelijk een berichtje van mij. Heb me 3 weken low profile gehouden, maar ik ben er weer. Geniet maar lekker daar want in NL is alles stom. Zeker na het servicegerichte, altijd lachende,warme Azië is het hier echt afzien. Ga lekker een paar dagen op je gat op het strand en stel je thuiskomst zo lang mogelijk uit...

Dikke zoen

• 19 Augustus 2010 - 13:53

Ome Hans Van Loenen:

marieke, waarom is alles stom in Nederland?, ja vooruit zij kunnen niet auto rijden en het weer is de laatste dagen kloten, maar vooruit.
    oke Annette Richard en dames jullie zijn weer uitgelopen op de recordlijst der recordlijsten, moeten binnnenkort de wereldkaaart maar weer eens rood laten kleuren,
    groet en tot nu alweer snel, en ja die knut is wel heel lief maar ook heel zielig, hij zit nu weer voor de deur te huilen tot afgrijzen van Lou Lou