Bamboe train en trip to battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Bamboe train en trip to battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Bamboe train en trip to battambang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

06 Augustus 2010 | Cambodja, Khett Batdambang

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer, waar benjij nu blijft leuk vooral om de berichten die we terug krijgen te lezen. Helemaal blij worden we ervan.

Goed eerst maar even de vragen beantwoorden. Bok, niet reageren verder! We gaan wel volgend voorjaar dan is Irma helemaal akkoord.

Tante Jo, wat zal Loulou het leuk vinden om de hele dag naar Knut te blaffen, zorg maar goed voor hem want Pip en Em missen hem enorm, en ze slapen samen in een bed, het zijn een soort twijfelaars dus dat gaat prima.

Wij zijn nu in Battambang. We zijn giteren met de boot gereisd van Siem Reap over het Tonle Sap meer en daarna de rivier afgezakt naar Battambang.We moesten er vroeg voor opstaan maar de reis was geweldig. Dwars over het meer en daarna over de rivier (ben even de naam kwijt) langs drijvende dorpen. Ongelooflijk als je ziet hoe die mensen daar leven met nagenoeg niets. Een piepklein bootje waar ze met 5 man opzitten, koken, eten, slapen, je kan er nauwelijks rechtop in staan, en allemaal even hartelijk, overal waar we langs vaarden/voeren kwamen de kinderen aangerend om naar ons te zwaaien. Onderweg zijn we even gestopt om iets te drinken en een sanitaire stop te maken. Dat was een hokje met een houten vloer en daarin een gat rechstreeks de rivier in. Terwijl ik aan het plassen wassen steeg het waterpeil met 10 centimeter, waardoor de hele wc onder water liep, ik was gelukkig nog niet op tijd om uit te stappen.

De reis was zoals gezegd prachtig maar net iets te lang, uiteindelijk hebbben we bijna 10 uur op de boot gezeten, met houten bankjes dus we hadden pijn in onze billen, maar wel wel de moeite waard.Eenmaal aangekomen in Battambang werden we overvallen door tuk tuk drivers die ons allemaal naar een hotelletje wilden brengen. We hadden van te voren al bij het instappen wat folder gekregen en konden zo het hotel van onze keus aanwijzen en werden keurig met een tuktuk er naar toe gebracht. Wat dat betreft is het reizen in Azie nog makkelijker dan in ZuidAmerika want ik heb na Singapore nog geen meter met mijn rugzak hoeven lopen.

Gisteren avond hebben we een paseootje gemaakt door Battambang wat aanmerkelijk minder toeristisch is dan Siem Reap en waar Pip en Em weer een enorme aandacht krijgen van alle mensen. Gisteren avond heeft Emma mee gedaan met de buiten aerobics die hier op de boulevard werd gegeven, heel geestig en was een grote hit.

Na een heerlijke boerennacht, voor het eerst echt goed geslapen aan een stuk door, hebben we heerijk ontbeten met hele dikke pannenkoeken en zijn daarna op stap gegaan naar naar Phnom Sampeau. Voordat we daar waren hebben we nog een tussenstop gemaakt bij de bamboe treinen. Echt hilarisch, twee lossen trein onderstellen met daarop een soort van bamboe vlot waarmee je keihard over een eenling spoor raast. pipen em vonden het geweldig. Als er een tegenligger komt halen ze het treinstel van het spoor om elkaar te passeren en dan rijdt je weer verder met prachtig uitzicht over de rijstvelden, echt heel leuk. Aan het eindpunt kan je watdrinken en een rondje wandelen en daarna ga je weer terug. Erg geestig. Daarna zijn we naar een tempel complex gegaan bij Phnom Sampeau.Je moet er een enorme berg voor beklimmen maar het uitzicht is fenomenaal. Men vindt ons hier erg vreemd want wij zijn gaan lopen, er rijden om de haverklap brommertje langs die je een lift aanbieden naar boven voor een dollar maar wij vonden het leuk om te lopen, goed voor de beentje. Het was niet koud, een graad of 35 dus we zijn een paar keer onderweg gestopt. Halverwege is er een zijpad waar je naar de grotten kunt waar ten tijde van Pol Pot mensen naar beneden werden gegooid. Er staat een vitrine met schedels en botten. Naar het schijnt is dit een slap aftreksel van de killing field in de buurt van Phnom Penh maar ondans dat is het enigszins luguber.

Na een heerlijke lunch, ja de eetlust was ons niet vergaan en een regenachtige tuktuk rit terug (het stortregent op het moment) zijn we nu terug in het hotel voor een boekje en een spelletje uno. Morgen nemen we de bus naar Phnom Penh later af te korten tot PP want het is te ingewikkeld om dat steeds te typen.

Kortom alles gaat goed, we genieten enorm, het eten is verrukkellijk en de mensen zijn aller vriendelijkst, Cambodja JA JA!

• 06 Augustus 2010 - 12:17

Vitamin:

Emmaaaatje wat ben ik trots op jouw aerobic-skills !

kan niet wachten op jullie foto's

fijn al die reisverslagen, ben ik ook een beetje op vakantie!

• 07 Augustus 2010 - 08:22

Paul Terlouw:

Hier ook lles goed zijn nog steeds lekker aan het rusten gisteren met de kids op straat gegeten groetjes

• 19 Augustus 2010 - 13:11

Ome Hans Van Loenen:

Dan was het weer in IJsland een stuk beter, echter wel veel kouder, dat dan weer wel!, 12, 10 13 graden en dan hielt het wel op,
    oke Cambodja, hebben jullie IJsland al?
    gegroet,
    en vooral ook aan de meisjes, wannneer zetten jullie die nu eens op de www.
    landenverzamelaars.nl
    ook voor alle lezers, kijk er eens op, het word steeds leuker!!