Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Seoul

Blijf op de hoogte en volg Annette

06 Juli 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteren vertrokken keurig op Schema tijd half tien van ams naar prg (Praag) met czech airlines a319. Op Praag overstappen voor onze vlucht naar Seoul. Op Praag is niet veel te doen wat is onze nationale trots dan goed toeven maar goed in relax stoelen met uitzicht op platform was de drie uur redelijk snel voorbij lang leve gratis wifi op luchthavens.

Om tien over twee (uiteindelijke werd het kwart voor drie) door naar Seoul. Daar kwamen we Nederlandse tijd rond kwart voor twaalf aan precies op tijd voor een live verslag strafschoppen nemen via de whatsapp. Waren we er toch nog een beetje bij. Grappig genoeg wisten we door het gejuich van andere Nederlandser bij de bagage band dat we door waren. Toch lekker. Daarna met rugzakken naar aankosmthal op zoek naar geld en vervoer naar de stad. Geld was gauw geregeld kwam zo uit de muur transport iets minder snel. Engels is nog niet overal gemeengoed en ons Koreaans laat nog wat te wensen over maar na wat handen en voeten werk en een telefoontje naar ons hotel bleek de bus de beste oplossing. Bus 6011 richting een of ander paleis. Oke goed idee gaan we doen. Bus had de vaart erin dus na vijfig minuten stonden we voor het paleis. Zal morgen even de naam opzoeken het is namelijk nu kwart voor vier in de nacht en we zijn allemaal wakker. Lang leve de jetlag. Vandaar een kleine wandeling naar yellow brick hotel. Overigens onvindbaar terwijl we er drie keer langs waren gelopen bord zat hoog boven ons hoofd dus compleet gemist. Gelukkig bleek bij incheck om tien uur dat de kamer gereed was en we eerst even een tukkie konden doen voordat we op verkenningstocht gingen. Kamer is mini maar schoon laten we het zo stellen daar is dan ook alles mee gezegd. Later meer gaan nu nog even proberen te slapen tot het ontbijt. Kus voor allen.

• 06 Juli 2014 - 21:49

Hans & Joke:

Hallo fam. Kok,

Wat een avonturen weer! Ik ben erg benieuwd wat er nu in Seoul te zien is.
    wij zijn vandaag met hele familie Kok/Morshuis (behalve de reizigers natuurlijk) in Culemborg geweest om Wouter nog een keer te feliciteren met zijn afstuderen en uit te zwaaien naar Thailand. Hij vertrekt morgenochtend heel vroeg (via Moskou!!) met zijn vriendin voor 4 weken trekken. Dat is een hele verandering t.o.v. het reizen met zijn pa en ma in dure hotels. We hebben in de zon en regen (onder de parasol) een hele middag bijgepraat onder het genot van hapjes en drankjes verzorgd door Janine.
    Hopelijk zijn jullie woensdag in staat ergens een tv te vinden die voetbal uitzendt. Veel plezier allemaal!

Liefs,

Hans & Joke

• 07 Juli 2014 - 11:29

Janke:

Lieverdjes, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. En dat je meteen op de hoogte bent
    van "de voetbal".
    Ja, het was gisteren heel plezierig en Wouter had een brede glimlach. Bastiaan was al op vakantie.
    Emy reed met mij mee, en de terugreis was in een enorme bui. Een gordijn van water.Nu schijnt de zon.

Verder geen nieuws. Tot het volgende bericht. Lefs van Janke

• 07 Juli 2014 - 18:34

Eef:

Pop !!! wist niet eens dat jullie al en route waren.....veel plezier, geniet van alles en pas goed op jezelf !!
    Besosss

• 09 Juli 2014 - 14:00

Patricia Geiger:

Hoi,

Hoe gaat het met jullie? Wat een leuke foto's die ik nog niet had gezien. Hier regent het vreselijk al twee dagen lang dus geniet van de zon. Vandaag mijn laatste werkdag, jippie, wat een verlossing na een drukke week hier.
    Zou jij Joost willen toevoegen, kunnen wij jullie onderweg ook volgen.
    jpmvanengers@anthosbank.com, geef maar even deze door, andere even niet bij de hand.

Tot begin augustus, BBQ hopelijk in Amstelveen??

liefs voor jullie en doe voorzichtig!

Patricia