Petrovac montenegro - Reisverslag uit Budva, Montenegro van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Petrovac montenegro - Reisverslag uit Budva, Montenegro van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Petrovac montenegro

Blijf op de hoogte en volg Annette

24 Juli 2013 | Montenegro, Budva

Lieve allemaal,

Na een nachtje pristinana in hotel Prima (Pristina was niet veel aan) zijn we via Peje doorgereden naar onze volgende overnachting plek in Plav MOntenegro. Ergens onderweg werden we nog van de weg geplukt door overijverige politieagenten die snelheids controles aan het doen waren. een jonge agent in een strak uniform met dito spieren heeft mij vermanend n toegesproken maar na wat complimentenn over en weer over de politiemacht van Kosovo konden we onze reis zonder bon vervolgen.De grensovergang was van hilarisch. Eerst de grens over bij Kosovo dan zeker een kilometer of 20 helemaal niets en dan de grensovergang naar Montenegro. we zijn een keer gestopt om te vragen of het echt wel goed was. Eenmaal bij de grens ging het allemaal vlot en konden we na de verzekering onze weg vervolgen. Ons hotel leek volgens Pip op het kasteel van dracula en zo zag het er ook maar het lag prachtig aan een beeldig meer met uitzicht over hoge bergen helaas zat het weer niet helemaal mee want het was zwaar bewolkt. Na een boerennacht zijn we eergisteren onze weg vervolgd naar Petrovac aan de adriaatsche kust. het is een idylisch dorp (waar eorm gebouwd wordt) aan zee met een klein haventje met vissersbootjes en allerlei leuke eettentjes. Het strand ligt voor de deur maar is wel erg druk, je ligt werkelijk teen aan teen maar op de een of andere manier is het niet heel st orend.

wat wel wat te wensen overlaat is de badmode. bijna allemaal speedos uit de jaren 80 en bijna allen aan de grote kant, Vanochtend zijn we even gereden naar sveti stefan een op een rots gebouwd dorp wat nu een zeer exclusief hotel is, maar wel beeldig. Morgen reizen we weer Albanie in voor een andere badplaats. We zijn benieuwd. Liefs van ons

• 24 Juli 2013 - 13:31

Esther,stoop:

wat een bekende namen weer lieverds SvetiStefan wij,woonden in een oud paleis in een kleine baai,tegenover--- Milocer...
    Rusten jullie nu een beetje uit? Wat een energie hebben jullie toch.
    Gisteren voor de tweede maal overgrootmoeder geworden nu van een meisje..PIA
    PIA STOOP klinkt best pittig hé´
    In het park een prachtig "Heren bruidspaar" ontmoet Een Palestijn met een Israelie Zo moet het gaan !Ik was op weg om te lunchen hoefde niet meer,Alles kant en klaar in het park,Champagne inclusief, Geen vraag of ik hier goed woon.
    Een heerlijke reis verder ik rij met jullie mee Pakkerds van Esther.

• 24 Juli 2013 - 14:07

Aletti:

Lieve Pip, Meer mist je enorm. Hier nu wat bewolkt. En mijn moeder heeft hier vandaag een nieuwe speedo gekocht uit het jaar 2013

• 24 Juli 2013 - 17:47

Jo:

Bewolkt maar nog steeds warm, wel lekker hoor tis minder benauwd.

Maak je wel een hoop foto's , zeker van kasteel Dracula. Hoe weet ze dat bei de wee?

Ga jullie nu de komende week op het strand zitten of Albanië verder verkennen?

Vrijdag ga ik lekker in jullie huis zitten verheug me erop want het is bij mij echt heel heel heeel warm.

dikke zoen

• 24 Juli 2013 - 18:22

Richard:

Onze bereisde dochters hebben 'het' Dracula-kasteel in Roemenie bezocht.
    @Merel, Pip mist jou ook. Ze kan bijna niet wachten tot jullie elkaar weer zien.

• 27 Juli 2013 - 17:41

Hans, Xandra En Joke Kok:

Lieve luitjes,

Mooi verhaal weer!
    Wij zijn inmiddels weer thuis. He was heel erg warm en als je niet naar meer, strand of zwembad kunt, dan kun je maar beter thuis zijn. Heerlijk in de onze eigen tuin gezeten met een glaasje wijn. Ook fijn!

Liefs,

Hans, Joke en Xandra

• 27 Juli 2013 - 19:32

Janke:

Lieverdjes,
    het is goed om te horen dat jullie genieten.
    Hier is het ook hoog-zomer, wat een vakantiestemming geeft Alles gaat goed.
    Ik ben lekker bezig met van alles. Liefs van Janke, mam, oma.

• 28 Juli 2013 - 10:14

Peter:

ha dames en heer,
    klinkt allemaal prachtig. jammer van het weer zo te horen. veel foto's maken,leuk om te zien.
    net terug uit de lot,40 gr plus en geen wind. wel weer leuk om te zien. morgen een week naar noord kust van polen. hoop op lekker weer,alleen maar stranden daar aan de baltic. doe voor zichtig en geniet er nog van. kus peter.