Sanur - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Sanur - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Sanur - Ubud

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Na onze heerlijke dagen in ck villa zijn wr vrijdag middag om twee uur naar Sanur gereden. Heel decadent met het busje van ck villa dus geen gedoe over taxi prijzen waar je eerst een kwartier moet onderhandelen om de juiste prijs te krijgen. Rit duurde anderhalf uur en was eigenlijk een permanente file behalve bij het stukje tolweg over de brug daar konden we doorrijden. Langs deze drukke weg allemaal privé villa's en hotels dus we zaten met de duimen gekruist dat we ook niet aan die weg zaten. Gelukkig sloegen we een zij straatje in en het is daar dan meteen een oase van rust. Zo ook onze Ena villa volledig ingesloten door jungle. In de tuin hoorden we niets van het verkeer. De villa was net iets minder mooi dan ck maar een prachtig onderkomen voor de komende dagen op loopafstand van het strand. Dus na een korte duik in het zwembad meteen op onderzoek uit naar het strand. Het enige nadeel was dat we de drukke twee baan heen en twee baan terug moesten oversteken. Met verkeer was in een aaneengesloten rij vijftig rijdt dus dat was wel een dingetje. Maar goed het is alle keren gelukt. Langs het strand een kleine boulevard met fietsen en wandelaars en soms een brommer. Nou ja boulevard kan je het niet echt noemen meer een breed pad maar wel heel leuk om langs te lopen. Met ook prachtige hotels met privé terrassen en luxe ligbedden en allemaal eet en drinktentjes langs het strand plus massage tafels en souvenirs winkels. Kortom leuke omgeving. Zaterdag was het redelijk weer dus hebben we lekker op het strand gehangen. Zondag liet het weer wat te wensen over en hebben we fietsten gehuurd en tussen de buien heel sanur door gereden.

Inmiddels zijn we Ubud aangekomen. We hadden hier bij Indigo villa een appartement geboekt maar hebben een huizenruil gedaan met een ander stel met kleine kinderen zij ons appartement wij hun villa met zwembad. Een bijzonder goede ruil want terwijl ik dit schrijf zit ik met een kop koffie aan de rand van het zwembad in het ochtend zonnetje. Gisteren hebben we een absolute top dag gehad. Als echte toeristen hebben we een fietst tour geboekt waarbij we keurig bij ons huis werden opgehaald en met een busje eerst zijn gestopt bij een koffie plantage waar Rich en ik de beroemde Balinese civet kat koffie hebben geproefd. Heel aromatisch en sterk maar met een zachte afdronk. Heerlijk maar onbetaalbaar zeventig euro voor een half pond.

Daarna verder naar het Batur meer waar we een stop gemaakt hebben voor t ontbijt met uitzicht op gunung batur de nog actieve vulkaan. Het woord actieve vulkaan bracht enige trauma's naar boven bij pip die liederlijk kon vertellen over de enorme gevaren waar zij als vierjarig kind door haar ouders aan bloot gesteld is in Guatemala. Gelukkig uit deze vulkaan geen lava maar slechts stoom die gisteren niet zichtbaar was. Daarna door om onze fietsen op te halen voor een twee uur durende tocht door de rijst velden. Prima fietsen met helmen. Geen overbodige luxe omdat het voornamelijk heuvel af is waar je met een nood vaart naar beneden scheurt met al het vorige verkeer plus kleine zwaaiende kinderen langs de weg plus de nodige honden die zonder pardon de weg oplopen onaangekondigd. Gelukkig hebben we zonder ongelukken het eindpunt bereikt. Voor de diehards nog een stuk waar echt gefietst kon worden dus als echte Nederlanders hebben we even laten zien dat we zonder gemak de Spanjaarden er uit fietsen.

Na een heerlijke lunch werden we weer keurig voor onze eigen poort afgezet en hebben we in de avond nog een paseootje gemaakt door ubud. Kortom een wel besteedde dag. Morgen vertrekken we maat Lovina in het Noorden. Tot dan

• 17 Juli 2014 - 10:12

Hans & Joke Kok:

Hallo allemaal,
    Wat een heerlijke vakantie! Afgezien van de heen- en terugreis valt jullie verblijf op Balie m.i. echt onder de kopie vakantie. Wat een luxe allemaal! Wij hebben Balie van voor tot achter en terug goed gezien, maar nooit in heerlijke villa's met zwembad gebivakkeerd. Wij mogen in Nederland ook niet klagen. Gisteren zijn Hans en ik de hele dag met hond naar het strand in Noordwijk geweest. Heerlijk rustig daar want de Nederlanders zijn allemaal met vakantie (op Bali!). Het is hier tussen de 25-30 graden dus nu zitten we heerlijk in de tuin met bergen vers fruit. Zaterdag weer een dagje strand gepland. Xandra zit met 3 vriendinnen in een appartement in Pula en komt zondagnacht weer thuis. Kortom, geen verkeerde zomer dus.
    Geniet nog lekker op exotisch Bali!

Hartelijke groet,

Hans & Joke

• 18 Juli 2014 - 17:49

Janke:

Blij om te horen dat jullie het fijn hebben en dat het goed gaat met jullie.
    Hier is het vandaag heel warm en ik heb lekker een lui thuisblijf dagje gepland.
    En dus heb ik niets te melden. Ik zit wel regelmatig de televisie aan vanwege
    de ramp met het vliegtuig. Wat een ellende.
    Hou van jullie. Liefs van Janke

• 20 Juli 2014 - 06:53

Pippa:

Hoi mam, leuk is het hier hé in het Adirama beach hotel? Gister hebben we in de ochtend dolfijnen gespot, in een heel leuk bootje! En een heel mooi zwembad in de vorm van een klavertje 3. En de helft is Nederlander want he is een Nederlands hotel omdat de eigenaar ook Nederlands is. We gaan zometeen weer weg