Sengiggi - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Sengiggi - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Sengiggi

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 Juli 2014 | Indonesië, Mataram

Tsja dat onderhandelen blijft een ding en diegene waarme je onderhandeld hebt dan uiteindelijk niet komt opdagen begint het hele circus weer opnieuw.

Toen er om half negen nog niemand was maar even de straat opgelopen om de tien meter word je aangesproken taxi transport dus na dertig meter had ik er drie te pakken waarvan de derde de beste prijs had. Dus hup weer terug naar puri oka en spullen ingeladen en als een dolle naar de boot. Uiteindelijk naar veel discussie dezelfde prijs onderhandeld maar met beter resultaat want we vertrokken een boot eerder. En het mannetje ging mee naar binnen om mij langs alle rijen te loodsen en vooraan in de rij de tickets te kopen. Taxireis zat bij de prijs inbegrepen dus was mooi meegenomen.

Met wat angstvisioenen van onze boot reis op de Galapagos eilanden bleek deze trip een eitje prima boot voor bijna 100 passagiers en zes 250 pk motoren dus de overtocht duurde net geen twee uur. Met twee tussenstops op de gili eilanden waar wij van de week nog een kijkje gaan nemen. De eerste indruk van lombok is een stuk rustiger aanzienlijk minder verkeer een enorm plus punt en ook aanzienlijk minder toeristen ook een pluspunt. We hebben nu een nacht geslapen in melasa hotel en gaan zo verkassen naar strand resort. Kortom het gaat heel goed.

Schiphol is heel ver weg maar ook heel dichtbij. Lees regelmatig m'n mail en het is wel erg pittig allemaal maar het gaat daar allemaal heel goed gegeven de omstandigheden.

Liefs Annette

• 23 Juli 2014 - 09:27

Esther Stoop:

Lieverds eindelijk ke an ik jullie schrijven Leef met jullie mee.De reis is weer geweldig,sterke vrouw hoor die Annette. delaatste dagen denk ik veel aan Annette,over mensen die je kent en collega's Doe je heel voorzichtig? Genieten jullie maar verder. stapels liefs van Esther.

• 23 Juli 2014 - 09:59

Karen Suurendonk:

Lieve schat, jij als geen ander weet wat er allemaal mis kan gaan in de 'vliegwereld'! Het is vreselijk wat er is gebeurd maar ik hoop dat je ook geniet van je prachtige reis. Hou ons op de hoogte.
    Dikke kus

• 23 Juli 2014 - 14:25

Hans & Joke:

Hallo allemaal,

Ik ben blij te horen dat Lombok nog steeds rustiger is dan Bali. Dat was al zo in 1991, toen wij er waren.
    Toendertijd waren de Gili eilanden een absoluut "Bounty" paradijs. Er was niets, we sliepen in een huisje van stro op palen. Wassen deed je in zee, drinkwater was er nauwelijks en de vis werd voor je gevangen en geroosterd. Je liep zo vanuit je huisje de zee in om te snorkelen in een fantastische onderwaterwereld. Ik ben erg benieuwd hoe dat nu is.
    Voor Xandra en mij is het bijna tijd om naar de Big Apple te vertrekken. Nog 5 nachtjes slapen!

Hartelijke groet,

Hans, Joke en Xandra