Seoul dag twee - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Seoul dag twee - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Seoul dag twee

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Juli 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Na een wat rommelige nacht (tussen twee en half vijf) waren we allemaal up and About toch nog lekker paar uur geslapen tot half negen. Na prima do iT yourself ontbijt met dikke witte boterhammen met ei en pindakaas en loei sterke koffie op stap. Temperatuur is aanmerkelijk hoger dan gisteren vanwege strak blauwe lucht en nauwelijks wit - denk een graadje of dertig.

Van het toeristen bureau hebben we een kei goede kaart en liepen ondanks alle bijzonder ingewikkelde straatnamen in een keer goed naar Bukchon Hanok village een oud dorp midden in de stad met meer dan 900 traditionele oude Koreaanse huizen. Tussen de huizen in allemaal leuke kleine winkeltjes met sieraden en oude ambachten. Het was wel heuvel op heuvel af dus we voelen de kuiten. Regelmatig even een stop om wat te drinken en een beetje uit te rusten want t is pittig warm. Daarna door naar het paleis Gyeongbokgung paleis uit 1392 met indrukwekkende wachters in traditionele kledij voor de poort. Gisteren hadden we al het Changdeokgung paleis bezocht maar hier is alles net een slag groter en mooier. Indrukwekkend geschilderde daken. Een pagode en meer binnen de paleis muren en serene stilte in vergelijking met de buitenwereld. Op zich valt de drukte in Seoul alleszins mee zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Ho chi mij city waar je gek wordt van het verkeer en het getoeter. De Koreanen zijn een stuk relaxter en voorkomende behalve in de metro daar stapt iedereen gewoon in terwijl er nog andere mensen moeten uitstappen. Licht onhandig. Ze zijn sowieso erg aardig en p en e worden weinig aangestaard of nagekeken. Na het paleis waren we hongerig en dorstig en hebben we heel Europees geluncht met een broodje ham kaas. Bijna niet te krijgen is alleen maar noodles wat de klok slaat. Daarna nog even langs het stadhuis en Namdaun market en toen even terug naar ons hotel om de benen even in de lucht te steken want er zitten flink wat kilometers in. Vanavond gaan we naar Insa dong THE place tp be voor Koreaans eten en oude ambachten. We gaan het zien. We vinden Seoul aanmerkelijk leuker dan we hadden verwacht en het is een prima break in de lange vliegreis. Tot later

• 07 Juli 2014 - 09:57

Patricia:

Hoi, goedemorgen,

Moest nog op je eerste bericht reageren maar deze komt al weer binnen, zit nog maar een uur op kantoor dus eerst even andere emails doen maar toch maar even tussendoor want je bent online klaarblijkelijk.
    Fijn dat Seoul zo bevalt, wat ik je al vertelde en zelf had gehoord, interessant hoor en eindelijk mooi weer, kan ik van hier niet zeggen. Weet even niet wanneer jullie doorvliegen, zal ms morgen zijn maar geniet van de andere cultuur.
    Ik zit ook enorm mijn dagen af te tellen, na vandaag nog morgen en dan ruim 3 weken vrij en maad vertrek. Gaaf dat je de uitslag aan de bagageband had vernomen, was zo super spannend dus woensdag weer kijken.
    Ok, tot een volgend bericht. Fijne dag.

lief voor jullie

• 07 Juli 2014 - 12:18

Hans & Joke:

Hai there,

Zijn toch weer jaloers op jullie reisbestemming. Geweldig! Ik wist niet dat er nog zoveel te zien was. Waar moeten Pippa en Emma nu naar toe als ze straks zelfstandig zijn? Lutjebroek in Groningen? De rest van de wereld hebben ze al gezien. Geniet er lekker van met z'n vieren! Ik ben bezig om Hans computerles te geven en hij is nu degene die jullie bericht "eruit" gehaald heeft. Helaas heb ik zelf een virus binnengehaald en is het nu extra lastig om te doen wat je doen moet. Morgen komt de dokter langs voor de pc's.

Liefs,

Hans & Joke

• 08 Juli 2014 - 07:32

Peter V L:

goede morgen allemaal,
    klinkt weer mooi wat jullie hebben gezien. hoop dat jullie genieten van al het moois. nog veel plezier en de groeten uit een nat NL.
    vrgt peter. kus voor de meiden.

• 08 Juli 2014 - 13:49

Natasja:

Hi,

Leuke reisverhalen lezen tijdens een korte break tijdens een saaie, grijze, hollandse werkdag......Heerlijk! Fijn verblijf nog in Seoul en een goede doorreis naar Bali. Geniet ervan en rust tussendoor ook lekker uit;-)

X
    Fam. Dijks

• 10 Juli 2014 - 16:57

Paul:

Wat leuk dat jullie het naar je zin hebben ik ben een maand in Seoul geweest en heb me daar uitstekend vermaakt. ben benieuwd naar de foto's hoe is het engels nu dat was toen (ruim 25 jaar geleden) een groot probleem.