It is raining - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu It is raining - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

It is raining

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

20 Augustus 2010 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal,

Blij om te lezen dat mijn oudste broer weer terug is uit IJsland (plus 1 - Ome Hans + 3 AvL is nog altijd + 2 AvL). Je auto in puin dat is inderdaad bad karma, wat heb je gedaan dan? Helaas tot op heden nog geen boekwinkel gezien maar zal nog even op Changi airport in SINgapore kijken.

Goed even een kleine update over Hoi An. We zitten in een geweldig hotel precies tussen het strand en de oude stad. Omdat het net allemaal even te ver lopen is huren we elke dag een fiets voor 1 dollar met keurig achterop en zijsteuntjes voor de beentje van Pip en Em, dus Vitamin we zijn lid van de Hoi An byclicle club, net iets minder stoer dan de HCMC motor club maar toch.

Anyway gisteren ochtend zijn we naar de oude stad gefietst, en we vinden het hier helemaal leuk. Het stadje is Unesco world heritage en dat is niet voor niets, prachtige pagoda's, tempels en oude gebouwen de een nog mooier dan de andere, daarnaast omdat het redelijk toeristisch is de ene leuke koffie tent naast de andere echt zeer goed toeven hier. Als je nog eens een paar leuke nieuwe kleren wilt laten maken is this the place to be want er zitten ongeveer 200 kleermakers die alles op maat voor je maken.

Om een uur of een waren we terug in het hotel en na een broodje pindakaas zijn we weer op onze stalen ros geklommen en nu de andere kant op richting het strand. Het strand is fantastisch heel breed met voor de kust een aantal eilanden en in de verte zie je Danang liggen. De zee is aangenaam warm dus het was goed toeven op het strand, helaas begon het rond een uurtje of vier te regenen en daarna te onweren. Desondanks zaten we wel lekker onder onze megaparasol annex paraplu dus zijn we al Uno spelend blijven zitten tot kwart voor zes. Toen was het weer een beetje opgeklaard en konden we droog over naar een restaurantje. Heerlijke fried rice gegeten en daarna lekker slapen. Vannacht heeft het ook gegoten en helaas is het tot op heden nog niet helemaal opgeklaard, we doen elke minuut schietgebedjes voor zon,want we zouden nog graag deze laatste twee dagen op het strand zitten.

Liefs van Ons

• 20 Augustus 2010 - 06:54

Jo:

hoi poppies, geniet nog maar ff van de laatste dagen als de weergoden jullie gunstig zijn. Het is hier ook regenachtig met zon niet koud dus de overgang is redelijk. Komende week wel slechter, dus of straat bbq door kan gaan is nog vraagteken. tot zondag fijn dat jullie d'r dan weer zijn. Wil Knuttie ook graag, heb gisteren kwartier zitten aaien, IK dus, niet kattenvriend, begon ook gelijk te niezen maar ik luv hem hij is zo schattig. goede reis.

• 20 Augustus 2010 - 07:50

Vitamin:

Hoi An rules!

wij hadden storm op het strand!

hebben een tour gehad in the area geweldig, mijn mooiste fotos komen hier vandaan!

heb een boekwerk gemaakt van jullie verhalen voor Papa.

kijk uit naar mn kadootje van de dolle tweeling ..... hihi

ENJOY ENJOY nog ff

en gute Heimfahrt

• 20 Augustus 2010 - 09:11

Janke:

Ben blij te horen dat het jullie goed gaat en dat jullie genieten. Goede reis naar huis. Liefs Janke

• 20 Augustus 2010 - 19:28

Hans, Joke En Xandra:

Hallo wereldreizigers,

Blij te horen dat Richard en Emma weer opgeknapt zijn. We duimen mee voor goed weer. Die laatste dagen moet je toch nog wel benutten!
    Wij zijn ook op de laatste pleisterplaats aangekomen. We zitten aan het Lago Maggiore te luisteren naar een kinderdisco. Xandra ergert zich dood want hier luisterde ze 10 jaar geleden al niet eens meer naar! Wij vinden het ook maar matig. Morgen vertrekken we naar een andere plek aan het meer. Dat is een vakantiedorp, Héél groot, heel Nederlands, heel druk, maar Xandra heeft daar leeftijdgenoten gezien, dus gunnen we haar de lol. Volgende week donderdag of vrijdag zijn we weer thuis.

Liefs, goede reis naar huis en tot volgende week!

Hans, Joke en Xandra