top dag maar met een ziekenboeg - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu top dag maar met een ziekenboeg - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

top dag maar met een ziekenboeg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

16 Augustus 2010 | Vietnam, Hué

Lieve allemaal,

Na een heerlijke nacht in een lekker zacht bed hebben we gisteren een top dag gehad. We zitten aan de zuid kant van de perfume river en zijn de brug over gelopen naar de noord kant waar de citadel ligt en het voormalig keizerlijk paleis. Na een rondje om het keizerlijk paleis te hebben gelopen (je kan er maar vanaf een kant in - heel jammer dat dit niet in de lonely planet staat) want het had ons een hoop benenwerk gescheeld. Maar goed uiteindelijk de entree gevonden en het keizerlijk paleis bezocht wat tot 1945 dienst heeft gedaan.Het is nagebouwd van de forbidden city in Bejing en zeer indrukwekkend. Het was erg leuk om alle tempels, paleizen, en de bibliotheek te zien. Het was echter een snikhete dag en dat heeft naar het zich nu laat aanzien toch wat negatieve gevolgen gehad voor de gezondheid van zowel Rich als Emmy. Ze hebben vannacht allebei koorts gekregen en voelen zich niet echt top. Ze niezen allebei als een gek dus of het nou een griepje is of toch warmte klachten weten we niet precies. We zijn wel vandaag verhuisd naar een hotel met een zwembad dus Rich en Emmy hebben liggen doezelen in bed en Pip en ik hebben bij het zwembad gezeten.

We hopen dat ze snel weer opknappen bij Rich daalt de koorts weer bij (godzijdank want hij had over de 40) maar bij Em loopt die nu weer een beetje op. Ze wilde vanmiddag perse even zwemmen, weet niet of dat nou een heel goed idee was. Anyway ik ga nu wat boodschappen doen er is hier een mooie supermarkt en dan gaan we maar even nickpicken op de kamer want Rich en Em willen niet uit eten.

Verder nog een paar bijzonderheden, over de mode in Vietnam. Er zijn hier speciale sokken voor teenslippers, die nagenoeg alle vrouwen (je vraagt je af waaron in vredesnaam want koude voeten kunnen ze niet hebben) dragen. Dit zijn sokken waar de grote teen apart in zit zodat het dus speciaal geschikt is voor het dragen van teenslippers. Verder hebben heel veel mensen hier mondkapjes op vanwege het drukke verkeer en alle uitlaatgassen en die zijn allemaal anders met kleurtjes/hello kitty/ modemerken, you name it they have it! een fashion statement op zich.

Goed morgen hopen we dat iedereen weer is opgeknapt zodat we nog iets van de omgeving kunnen zien. Liefs van ons allemaal

• 16 Augustus 2010 - 10:44

Jo:

schatjes wat een ellende, ik hoop dat ze snel weer boven jan zijn want ziek zijn op vak. is echt afschuwelijk.
    en wat geinig van die sokken als ik daar zou wonen zou ik ze ook vast aanhebben, sommige mensen hebben altijd koude voeten. hebben ze ook sokken met chanel erop?
    Jongens pas op jezelf. dikke zoen

• 16 Augustus 2010 - 10:56

Patricia:

Jemig, over de 40 graden koorts en dan in een warm land, dan voel je je helemaal beroerd. Hoop echt dat het goed gaat met Rich. Paracetamol werkt natuurlijk koortsverlagend maar heeft hij vast ingenomen. Kids daarentegen knappen natuurlijk eerder op dan volwassenen. Wat een leuke dag hebben jullie gehad, enig, en wat zien en doen jullie toch veel. Heel ondernemend maar daar leent het land zich natuurlijk ook voor. Nog tot zondag maar doe voorzichtig de laatste dagen.

Veel liefs,

• 16 Augustus 2010 - 12:53

Esther.stoop:

hé lieverdjes doen jullie kalm aan!!Beter één dag verloren dan er een puinhoop van te maken!
    Is daar geen arts?Goed dat een lichaam waarschuwt zo van ho ho even kalm aan.
    gelukkig hebben jullie nog 1 week.
    Heerlijk om zo met jullie mee te reizen. Dank!
    Allemaal een pakkerd van Esther.

• 16 Augustus 2010 - 15:29

Nine:

Even balen, dat ziek zjn.
    Rustig aan en hopelijk knappen ze snel weer op.
    Wij zjn weer thuis en hebben het heerlijk gehad.
    Heb al jullie verhalen nu eens even rustig gelezen. Volgens jaar: Vietnam!?, alhoewel we nu de hitte niet gemist hebben. Liefs

• 16 Augustus 2010 - 19:04

Hans, Joke En Xandra:

Hallo fam. Kok,

Wat een pech als je koorts krijgt. 40
    Graden is overigens niet mis zeg. Ik geloof graag dat je je dan niet "helemaal top" voelt. Dat is een understatement! Hopelijk knappen Richard en Emma snel weer op. In Italie is het weer ook weer opgeknapt en hadden we eindelijk een stranddag vandaag. Dat was genieten. Helaas mag de hond niet mee dus hebben we om de beurt de oppas.

Liefs van

Hans, Joke en Xandra

• 16 Augustus 2010 - 22:02

De Bakkertjes:

Hé toppertjes... wat een pech ziek op vakantie!! Laat Em niet te veel van heel warm naar heel koud gaan. Paracetamol helpt goed voor de koorts wat naar beneden te krijgen. Veel drinken om de bugs de baas te worden en je systeem schoonspoelen. En HEEEEEEEEEEEEEEEEL veel knuffels. Liefs van de bezige bakkers ghoh wat een stress, ons volgende huis wordt een (bejaarden)flat......

• 17 Augustus 2010 - 08:39

Mariek:

Hallo Zuster Clivia en Co,
    Wat een toestand. Gelukkig liggen jullie luxe in n kamer ipv een luizenbed met lakenzak....Doe lekker rustig aan en wie weet heb je een nieuwe roeping;-)
    Dikke zoen
    ps doe mij van die sokken, het is hier stervenskoud met regen

• 19 Augustus 2010 - 14:00

Ome Hans Van Loenen:

Als het veertig graden buiten is dan heb je maar een half graadje koorts!, valt dus reuze mee. Norit, paracetamol en een ibruprofen erin en je bent weer het mannetje/vrouwtje.
    Maakt allemaal niet uit, komen ze snel weer boven op ( hoop Ik ) , maar het geeft jou even de tijd om op zoek te gaan naar het boekje sea fishes van south east Azie of Vienam of Cambodja,
    tot binnenkort en goede reis terug,
    je broer, de oudste!