lake ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu lake ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

lake ohrid

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 Juli 2013 | Macedonië, Ohrid

na anderhalve dag hadden we het echt wel gezien in tirana en konden we maandag ochtend onze huurauto ophalen op de airport. Na wat gedoe over extra verzekeringen konden we ons daarna in het hysterische tirana verkeer storten omdat we op weg naar Berat helaas de hele stad moesten doorkruisen. Als een echt michael schumacher maar dan met zwetende handen heb ik mij in het verkeer gestort, met rich als navigator. Heelhuids hebben we anderhalf uur vloekend door de stad geracet om uiteindelijk op een heerlijke rustige weg onze reis naar Berat te vervolgen. Wat een hel dat verkeer in Tirana, Vietnam en Los Angeles is er echt niets bij. en met onze Fiat Panda zijn wij verre van hip and happening. Je moet om een beetje mee te tellen in het verkeer minstens een dikke mercedes of grote bmw hebben anders tel je echt niet mee en word je bij elke rotonde of afslag rucksigtlos van de weg gedrukt. Anyway we did it. En na een ochtend en voormiddag in de auto (ondanks de kleine afstanden toch een lange reis kwamen we rond half 3 in berat aan. een door Unesco op de ranglijst gezette plaats die heel mooi was en heel goed om te bezichtigen. Een prachtig kasteel bovenop de berg met daarvoor tegen de berg opgebouwde oude byznatijnse stad. we hebben er zeker drie uur rondgelopen en hadden in het oude kasteel zelfs een prive mannetje geregeld die alle sleutels van de oude kerken had dus die hebben we ook allemaal bezocht. het was echt de moeite waard.

Eergisteren zijn we de grens overgestoken naar Macedonie, dat ging verrassend snel met weliswaar een hoop paspoort geopen maar niet uitvoerig onderzoeken van de auto. na een prachtig tocht langs het meer van Ohrid kwamen we in de middag aan bij Villa Mina ons onderkomen voor drie dagen. een prima kamer en een meer + zwembad voor de deur dus dat is goed toeven. Gisteren hebben we Ohrid bezocht, met adembenemend mooi uitzichten over het meer, wederom een prachtig kasteel en mooie byzantijnse kerken, met adembenemende uitzichten over het meer. Vandaag hebben we een lazy day aan het strand + zwembad en morgen vertrekken we naar skopje. Kortom het gaat allemaal heel goed en we genieten enorm. Liefs van ons allemaal.

• 18 Juli 2013 - 17:46

Aletti:

Wat een leuke mail. Jullie zijn ver weg maar nu toch dichtbij. Enkele namen die ik lees, roepen bij mij wel oorlogsbeelden op, behalve natuurlijk de Fiat Panda. Alhoewel, met al je bagage en 4 personen in een Fiat Panda......

Wij stikken hier weg en ik ben blij dat we morgen lekker gaan uitwaaien in Zeeland.
    Merel mist Pippa enorm. Niemand thuis, zoooo saaaaaai. Na 1 uurtje Vuntus wilden ze al weer naar huis. Saai en warm, dus waren weer gauw thuis in ons koele huis.

Lieve groeten aan jullie allen en geniet van alle nieuwe indrukken.
    Aletti

• 18 Juli 2013 - 21:53

Janke:

Wat fijn dat jullie zo genieten op zo['n mooie stek.
    Mer Janine gaat het ook goed en wij genieten ook.
    Esther is blij dat ze zaterdag naar huis gaat, maar ik zal haar missen
    want we hebben hele leuke dagen.
    Liefs, ook van Esther en tot horens, Janke

• 18 Juli 2013 - 22:06

Richard:

Fiat Punto, geen Panda (gelukkig!)

• 19 Juli 2013 - 15:27

Peter V L:

ha fam, klinkt allemaal goed. heerlijk dat Schumacher gevoel. lekker scheuren en iedereen vindt het prima. veel toeteren doet het ook goed. heel veel plezier en geniet. kus voor de dames , klam handje voor rich.
    ik ben morgen even naar Frankrijk , en aan sluitend naar polen. heerlijk vakantie.
    kus peter.

• 21 Juli 2013 - 19:16

Hans Van Loenen:

leuk, jullie hebben een nieuw land, zijinde albanië, daarnaast hebben jullie een vliegenplaag thuis vanwege de hittegolf momenteel! Maak elke dag de kattenbakken schoon en geef ze minder eten, temeer daar ik ze niet zie, maar dat geheel terzijde! Vanwege de hittegolf geef ik de achtertuin nu water met de gele slang, gaat goed, de planten in huis gaan ook goed, maar hoe doe ik de voortuin? Weet Jo ook even niet en anders zijn alle planten in de voortuin dood als jullie thuis komen, IK doe mijn best, Maar?

verder keep enjoying!

Je broer