Tirana - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Tirana - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Tirana

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 Juli 2013 | Albanië, Tirana

Gisteren om half 12 vertrokken met de klm naar Venetie, aldaar met prachtig uitzicht op venetie overgestapt op de air one naar Tirana. De air one is als luchtvaartmaatschappij niet echt een aanrader want het was nogal pauper achtig. De beenruimte liet zwaar te wensen over en zelfd de mevrouw achter mij die toch echt niet langer was dan 1 meter 60 zat zwaar aan mijn stoel te duwen of ik wat rechter op wilde blijven. Dit was vrij kansloos aangezien de stoel niet voor of achteruit ging. Maar goed het was een vluchtje van niets, 1 uur 40 minuten dus even afzien. Keurig om half zes zijn we geland op Tirana airport, toch wel een start en landingsbaan maar verder allemaal prima geregeld en een mooi stempel in het paspoort. Rugzak draaide al op de band toen we aan kwamen lopen, dus niets meer aan doen.

Met de taxi naar hotel mondial, het verkeer lijkt enigszins op Vietnam een chaos met luid getoeter en links en rechts inhalende mercedessen dus dat belooft wat als we morgen zelf onze auto gaan halen. Na ingecheckt te zijn, zijn we een ommetje gaan lopen om wat te eten te regelen. De omgeving van het hotel is niet heel inspirerend maar een pizza konden we wel vinden. Na de pizza was de koek voor gisteren op en zijn we lekkervroeg naar bed gegaan. Vandaag hebben we de halve stad te voet doorkruist, de dolle tweeling moest weer even wennen aan het lopen want die begonnen na een uur al teklagen, ik ben moe ik heb het warm. nou is het ook niet bepaald koud (een graad of 33 gok ik) dus dat mocht maar dat gepiep over moeie voeten was wel een beetje vervelend en dan te bedenken dat toen zij nog geen vijf waren uren zonder piepen aan het wandelen waren. Nou ja kwestie van stevig doorlopen.

Ik denk niet dat we een heel grote fans worden van Tirana, er zijn heel leuke stukken maar overall is het rommelig, lawaaierig en groot. Morgen gaan we de auto ophalen en storten we ons in het verkeer onderweg naar Berat. we zijn benieuwd. Liefs van ons allemaal

  • 14 Juli 2013 - 15:48

    Jo:

    Ik zeg, let the holiday begin. x

  • 14 Juli 2013 - 21:00

    DHans, Joke & Xandra:

    Hallo allemaal,

    Leuk verslag weer. Het wordt vast een mooie reis!
    Wij zitten inmiddels in Clermont Ferrand, na een paar mooie dagen in Parijs. Het is de eerste stad waar we onze hond niet mee naar toe willen nemen, Ze mag nergens mee naar binnen en dat wordt in Parijs een beetje lastig, We zijn dus om beurten gegaan. Hans is een volle dag met Xandra aan de boemel geweest en heeft de grootste bezienswaardigheden aan haar laten zien. Op de tweede dag hebben Xandra en ik in de Eiffeltoren de lift naar boven genomen. Deze exercitie kostte ons ruim 3 uur! De hele wereld staat daar in de rij1
    Daarna naar de Sacré Coeur en Place du Tertre, waar Xandra de klos was voor een portrettekening. Via de Moulin Rouge (niet te betalen; € 109,-- per kaart, dus alleen de buitenkant gezien)) weer terug. De derde dag hebben Xandra en Hans het Louvre gedaan en nog wat leuke dingen. Morgen gaan we hier de omgeving een paar dagen verkennen. Ik heb jullie geen verslag gestuurd omdat alleen het mailadres van Annette op Schiphol aankomt vanuit mijn IP-adres. Vraag mij niet waarom!

    Heel veel plezier nog en rij voorzichtig!

    Liefs,

    Papa, Joke en Xandra

  • 14 Juli 2013 - 21:32

    De Hillies:

    Ik zeg terugtoeteren, ruitenwissers aan en gas erop!! Have fun en pas op elkaar xxx

  • 15 Juli 2013 - 10:30

    Esther:

    Lieverds pas op voor kinder mishandeling!!
    Na zo"n reis de volgende dag 1 uur lopen in de hitte is toch al fantastisch!
    Ja Tirana Bert was er 50 jaar geleden toerist NR.3
    Enverhotcha Mutschetun Verkeerd geschreven dat was de spreuk daar.
    Mooie lege stranden en schildpadden!
    Met Janke heb ik het gezellig .Allemaal leuke plannetjes
    .Tel uw zegeningen Stevige omhelzijng van Esther

  • 15 Juli 2013 - 22:06

    Janke:

    Lieverds, hebben jullie weer een goede dag gehad?
    Hier is het prachtig weer. Morgen gaan Esther en ik naar Nijmegen, stukje
    vierdaagse bekijken. En nu gaan we naar bed na een spelletje rummykub
    Of hoe je dat dan ook schrijft.
    Slaap lekker.
    Liefs, Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Tirana

Indonesië

Reis Bali en Lombok via Seoul Korea

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Nusa Dua

23 Juli 2014

Sengiggi

22 Juli 2014

Slow boat to Lombok

17 Juli 2014

Sanur - Ubud

11 Juli 2014

Als god in Bali
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 78948

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: