just another day in paradise - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu just another day in paradise - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

just another day in paradise

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

01 November 2010 | Tanzania, Zanzibar

lieve allemaal,

wederom een absolute topdag. wat ik allemaal in drie dagen beleefd heb beleven normale mensen in een week of drie. Hoewel het tempo moordend is zijn we nu aangekomen in het paradijs.

Vanochtend regende het pijpenstelen maar vlak na het ontbijt klaarde het al gauw weer zo veel op dat we een rondje stonetown konden gaan doen. Achter ons hotel begon de medina een wirwar van oude straatje met allemaal kleine winkeltjes. van onze bed en breakfast hadden een maisai jongen mee gekregen die ons door de wirawar konden leiden. Helaas wist hij net zo min de weg als wij maar al gauw vonden we Harry een profesionle gids die ons graag over wilde nemen van de masai jongen. Hoewel we in eerste instantie een beetje huiverig waren om met hem mee te gaan hebben we een topdag gehad. Harry heeft onze alle hoeken en gaten laten zien van Stonetown, de oude slavenmarkt, de door Engelsen missionarisen gebouwde kerk, de reguliere markt, de spice markt, de house of wonders (het eerste gebouw in Afrika wat electriciteit had en een lift en het geboorte huis van Freddy Mercury, zeker drie uur achter elkaar zijn we stone town door gecrosst en hebben een geweldige ochtend gehad. Na een heerlijke koffie + dadelcake met caramel saus werden we keurig om een uur opgehaald om naar onze volgende accomodatie te vertrekken Fumba beach, op ongeveer een half uur rijden van Stonetown.

De lokatie is fantastisch aan zee met prive ttrand,Eef en ik hebben een huisje met uiticht op zee, openslaande deuren, een hangmat en twee zonnebedden voor de deur,Ik denk dat we hier maar blijven. Vanmiddag gezwommen en een beetje een boekje gelezen, we zijn allebei wel heel moe, eef van de safari en ik van vorige week. NEt een prachtige zonsondergang gezien en we maken ons nu op voor het diner. Kortom we genieten met volle teugen!

Veel liefs allemaal en kom maar door met die berichten. liefs Annette

  • 01 November 2010 - 15:37

    Mariek:

    tja en ik heb de pech dat ik achter mijn pc zit en meteen je o zo vervelende berichten kan lezen. Ga idd maar lekker op je gat liggen en boekjes lezen zo te lezen heb je alweer genoeg gedaan bye bye meisjes

  • 01 November 2010 - 15:37

    Marie :

    Ohhhhhhhh, wat heerlijk allemaal. Ik zit alweer een dagje achter mijn bureau met uitzicht op de Arena, overigens nauwelijks zichtbaar door de mist. Heb gelukkig mij BB bij me met alle foto's van Kenia zodat ik deze af en toe tevoorschijn kan toveren om wat energie op te doen.
    Check alle leuke hotspots voor me uit in Zanzibar (alleen al de naam is te leuk) want dat wordt de volgende trip: Tanzania & Zanzibar.

    Overigens je man nog gesproken gisterenavond. Zit de hele week al volgeboekt dus dat komt weer als je terugbent.

    Neem een lekkere gin-tonic, of een paar en geniet van zon, zee & strand.

    Liefs Marie je zussie

  • 01 November 2010 - 15:38

    Marie Aan Marieke:

    Volgens mij hebben wij hetzelfde tempo vandaag;-)))

  • 01 November 2010 - 16:01

    Ome Hans Van Loenen:

    Word stapelgek van al die berichten vanuit all over the world van mijn zus! Zijn het de Galapagos, eilandjes in Guatamala, Vietnam of Cambodja???
    Tienhoven, vlak bij Loosdrecht is ook hardstikke leuk, kortom ja ik ben jaloers dat ik niet op Zanzibar zit! Staat tegenover dat ik wel op het buureiland van Zanzibar enwel Pemba ben geweest, hetgeen tot Kenia behoort, maar dat levert geen punten op.
    De ballen, gedraag je en neem een boekje mee, sea fishes of Zanzibar,
    de groeten vanuit een mooi herfstig Nederland,

    je broer hvl te L

  • 01 November 2010 - 16:02

    Theo:

    Ik kijk naar buiten en het wordt al weer donker. Dat is toch echt andere koek.

    Ach wat? jaloezie? misschien toch ja.

    Veel plezier!

  • 01 November 2010 - 17:52

    Jp:

    Wat een heerlijkheid, schommel maar een eind weg en kom lekker uitgerust thuis. Morgen gaat het geloof ik regenen voor de rest vd week. Geniet. x

  • 01 November 2010 - 19:00

    Janke:

    Heb net alle verhalen achter elkaar gelezen.
    Heel interessant en ik ben blij dat jullie genieten. Houen zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Out of africa

Recente Reisverslagen:

06 November 2010

aan al het goede komt een einde

04 November 2010

One for the road

02 November 2010

And yet another day in paradise

01 November 2010

just another day in paradise

01 November 2010

Il pleut
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 78998

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: