Flores - Tikal- Belize (not) - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Flores - Tikal- Belize (not) - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Flores - Tikal- Belize (not)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Januari 2008 | Guatemala, Flores

Lieve Schatten,

Allemaal erg bedankt voor de harten onder de riem dat is net wat we even nodig hadden. Maar gelukkig zijn we redelijk uit onze dip gekomen. Mede door het leuke hotel in Guatemala city (en de buitengewoon aardige mensen daar) en onze relaxte busreis - hoewel het wel een eind was - naar Flores. De luxe bus doet het aanmerkelijk beter dan de chicken bus hoewel we onderweg nog een paardje hebben aangereden wat een kleine paniek gaf, mede gezien het feit dat we op de eerste rij zaten en je het helemaal aan ziet komen, is niet fijn. De chauffeur kon er echter niets aan doen en heeft nog erg zijn best gedaan om het beest te ontwijken maar dan had hij de andere twee geraakt die voor het laatste paardje de weg overstak. Ik heb geen idee of hij het heeft overleefd want de bus is doorgereden, is misschien maar goed ook het was zo al traumatisch genoeg voor de meisjes die alleen maar riepen wat gebeurt er wat gebeurt er.

Anyway gisterenavond kwamen we om een uur of zeven in Flores aan, we hebben geslapen in een prima hotel maar in twee aparte kamers omdat ze geen grote bedden hebben hier, dus vanochtend naar een ander hotel gezocht, we hebben iets leuk gevonden met zwembad dus gaan zo verhuizen. Het weer is hier iets anders dan in Xela, zeker 20 graden verschil als het niet meer is, dus alle sokken en dikke jassen kunnen weer in de rugzak. Na onze lange busreis van gisteren hebben gisteravond tijdens een heerlijk diner, cordon blue met patat en sla en spaghetti carbonara besloten om niet naar Belize te gaan (o wat zullen mijn beider broers blij zijn) maar de terugreis richting Antigua in stukken te hakken en te stoppen in rio Dulce waar we gisteren langs zijn gereden en wat er erg leuk uitzag. Daar blijven we dan een dag of 3, dan gaan we nog terug naar Antigua onze tas ophalen en een vulkaan beklimmen en dan nog een weekje vakantie houden in Monterico in een mooi hotel. We hebben er gelukkig weer helemaal zin in, want het is bepaald niet leuk dat ik wil naar huis gevoel. We keep u posted.
Veel liefs van ons

  • 13 Januari 2008 - 18:00

    Esther Stoop:

    Nee hoor nog geen ik wil naar huis gevoel lieverds .Tot het laatste moment genieten lekker eten (dus geen paarden vlees) en lekker uitrusten in een goed hotel Wat zijn de prinsessen gegroeid!! en nu allemaal slank. joechee! Ook ik verlang naar jullie Kus Esther

  • 13 Januari 2008 - 20:47

    Ome Hans Van Loenen:

    Rare jongens die guatamilanen, niet stoppen als je over een paard heen rijdt??
    ben inderdaad blij dat jullie niet ook nog naar Belize gaan, hoewel een boekje fishes off belize zeer welkom zou zijn!!
    Ga nu nog maar lekker twee weken nietsen in een of ander resort en beklim een vulkaantje, mooi relaxed afmaken die trip!!
    tot binnenkort

  • 13 Januari 2008 - 21:28

    Francien:

    Lieve mensen,
    niet dippen , kan altijd in NL nog. GENIET met hoofletters van de laatste weken , want voor je het weet is het voorbij. Vanmiddag met Esmee jullie foto's bekeken. Ze vond het machtig interessant. veel liefs
    Francien

  • 14 Januari 2008 - 07:22

    Thijmen :

    Hallo lieve schatten hier is Thijmen. Gelukkig zijn jullie niet meer sip, ik wel want ik ben ziek. Ik ben gisteren naar de Winter Efteling geweest en dat was heel leuk en ik vond niks eng. Het sprookjesbos was helemaal leuk. Met Hans en Grietje en de heks, de vliegende draak en nog veel meer. De volgende keer ga ik met jullie. Nu ben ik thuis bij mama en hoop ik dat ik morgen beter ben omdat ik mag gaan wennen op school bij juf Jenny en juf Henny. Dag dag ik tel de dagen af. Kusjes Thijmen

  • 14 Januari 2008 - 07:27

    Marieke:

    Oh ik ben blij dat jullie een beetje uit je dip zijn, dat zou toch echt heel jammer zijn als je met zo´n gevoel de laatste tripjes zou maken. Dat alleen zou een dip in NL opleveren en dan hebben we het nog niet eens over het weer en de files....
    Fantastisch plan om lekker af te sluiten met een weekje vakantie. Njoy
    Liefs

  • 14 Januari 2008 - 08:51

    Frautje Brouwer:

    Lieve Annie, Richie en meisjes, ik dacht toch al dat ik het enige luxe paard was. Heeeel lang geleden, toen ik nog jong was, ben ik ook eens avontuurlijk op reis geweest, en heb toen afgezworen ooit een low budget reis te maken, langer dan 2 weken, want ja, zo'n douche, zachte matras, openbaar vervoer soort van op tijd etc. daar zijn we hier toch wel wat door verwend. Dat jullie het zolang zonder mopperen hebben volgehouden vond ik knap. Nu, honderd jaar later, denk ik er WEL met plezier aan terug, want het blijft een bijzondere ervaring. Maar daar heb je natuurlijk geen zak aan als je midden in zo'n dip zit. Ik verheug me op jullie terugkomst.Geniet nog even, dikke kus,
    Ilonka, Edgar, Daan en Joost

  • 14 Januari 2008 - 09:27

    Mimi Gerretzen:

    Lieve allemaal,
    Geniet nog maar even, want dat vacantie gevoel gaat er wel vanaf als je in Holland bent, dat moeten de meiden weer naar school, jullie weer naar het werk, en dan zit je in de files naar ...en van....
    Het dip gevoel kan ik me wel voorstellen, maar dan schijnt het zonnetje weer, en op naar het volgende hotelletje, naar de volgende ervaring, en dit neemt niemand van jullie af, wat een verschrikkelijke leuke verhalen, en nogmaals...schrijf het op, in een boek, want het is een fantastische reis tot nu toe.
    Hoop dat de meiden het beseffen, dat dit natuurlijk erg uniek is, om met pa en ma te genieten van andere werelden, andere mensen, en hun cultuur, en dan misschien beseffen, dat we het nog niet zo slecht hebben. Wat zullen jullie ruggen gebroken zijn, wat al die rugzakken, met lading....hoop dat de rest ook voorspoedig gaat, bon courage, a la histoire prochaine, bises, Mimi xxx.....

    En ja, maak de trip af, tot aan het eind, niet opgeven......waar een wil is, is een weg.....later naar huis,...vol geladen met nieuwe en bijzondere indrukken, die onvergetelijk zijn geworden.

  • 14 Januari 2008 - 19:12

    Claudia:

    Zet hem op en geniet er nog even van. Ik ben gewoon alweer op de kalender aan het kijken wanneer de toto weer mee terug kan uit Heemskerk niet normaal hoe snel het allemaal gaat en is gegaan. Het aftellen is begonnen dus geniet nog even heerlijk van jullie viertjes voor je het weet zit je weer in de hectiek van NL.
    Noa zegt ook steeds pippiemma computa mam even kijke. Dus jullie verhalen en foto's gaan we zeker missen.
    hele dikke kus

  • 15 Januari 2008 - 21:07

    Brigitte:

    Kind, wat wil je nog meer; lekker weertje, zonnetje, hotelletje met zwembad. Geniet er nog maar even van. Nog even opladen voordat jullie die vulkaan gaan beklimmen en dan.............heerlijk een weekje relaxen in een mooi hotel (als jullie je dan maar niet gaan vervelen!!!)
    Liefs en tot gauw.

    Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Flores

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 79010

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: