Een dipje - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Een dipje - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Een dipje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Januari 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

Lieve allemaal,

Na ons prachtige hotel en dito lago Atitlan was het heel moeilijk om weer te wennen aan de chickenbus en een minder luxe hotel. Wat zijn we toch verwend in nederland, met een huis, verwarming, een warme douche, twee autos, een wasmachine etc etc etc. Je raakt weer snel gewend aan alle luxe en het is weer even afzien als je onder een lauwe tot koude douche moet, vooral Pip heeft moord en brand geschreeuwd. Anyway na Atitlan zijn we vertrokken naar Quetzaltenango, in de guatemaleense volksmond Xela genaamd.

In de lonely planet staat dat de meeste turistas Xela eigenlijk de leukste stad van Guate vinden. Wij vonden er echter geen zak aan waardoor er een enorm ik wil naar huis gevoel ontstond bij ons allen. Tel daar een moi hotel bij op, een lauwe tot koude douche, een een ijskoude stad dan wordt dat gevoel al gauw vertienvoudigd in een luttele 24 uur. Ondanks het ik wil nu naar huis gevoel hebben we een leuke tour gemaakt naar oude koloniale kerken (fotos zetten we er volgende keer op) maar Xela hadden we vrij snel gezien.

Omdat we toch even wilden checken of we niet een weekje eerder naar huis konden zat er eigenlijk niets anders op dan naar Guatemala city te reizen en in persoon het kantoor van Iberia te bezoeken omdat zij noch de mail beantwoorden noch de telefoon opnemen. Zo gezegd zo gedaan, gisteren stonden we inclusief alle rugzakken voor de deur. Eerder naar huis was geen probleem alleen moet je wel even wat geld meenemen, om precies te zijn 600 dollar of 400 euris. Dat vinden we net even te veel, en inmiddels zijn we weer over onze dip heen. Guatemala is namelijk een verrassend aardige stad, we hebben een prima hotel en het is hier heerlijk warm.

Vandaag hebben we al onze regelzaken gedaan, internetten, bellen met het thuisfront. Lieve Wil van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Nathal is vandaag 40 geworden dus ook hiep hiep hoera. En Peet beterschap met al je ribben en heiligbeen, een echte broccolipiloot zou Pip zeggen. Verder hebben we een nieuwe tas gekocht voor Rich want zijn rugzak is uit elkaar gevallen een nog wat kados, je kan hier blijven kopen van alle artesanias want alles is even leuk. Kortom gelukkig weer een prima dag. Morgen gaan we in een eerste klas bus (geen chickenbussen meer) naar Flores om naar Tikal te gaan. Daarna de grens over naar Belize om straks te eindigen in een mooi hotel (we hebben tenslotte ineens 400 euro over) in Monterico aan de playa. Lieve allemaal we zijn het aftellen voor de terugreis begonnen en staan de 30ste weer op SPL en kijken uit naar onze thuiskomst.

Veel liefs van ons.

• 12 Januari 2008 - 10:49

Janine:

Geen dipjes meer hoor!, hier is het sombertjes.Behoorlijk wat regen, heel veel blubber in ons hondenwandelgebied, pislauwe temperaturen, dan weer waaien de oren van je hoofd, dan weer staat het zweet in je nek (is NIET de leeftijd) en natuurlijk veel verkoudheid en griep gevallen. Nee het is hier tobben geblazen. Zo nu kunnen jullie er helemaal weer tegen tot het eind van de maand. Vandaag hockey weer begonnen.
    Liefs van ons allemaal, kus, Nine

• 12 Januari 2008 - 11:10

Janke:

Is natuurlijk niet de leeftijd (zie boven), maar ze heeft gelijk géén dipjes meer, denk maar aan thuis, aan ons allemaal en zing gezamenlijk een leuk liedje bv. Oost West ..... en geniet van de laatste dagen van jullie reis. Ik ga morgen met Aad naar Den Haag, heb een matinee in de schouwburg. Ook leuk. Liefs, Mam/Oma

• 12 Januari 2008 - 16:32

Karen:

hallo lieverds, o zo begrijpelijk die dipjes. Knap dat jullie die pas na 3 maanden hebben gekregen en niet al na 2 weken (zoals ik zou hebben gekregen....). Begrijp dat je naar huis wilt, maar dan krijg je na 2 weken hektiek, stress, drukte en kou waarschijnlijk weer het gevoel waarom je weer in nederland zit en niet daar, zonder stress, zonder drukte en lekker met elkaar. Kortom, het is nooit goed... Pak de laatste weken nog een heerlijk super de luxe hotel met zwembad en laat je nog even heerlijk verwennen. Daarna moet je het namelijk allemaal weer zelf doen. Hou nog even vol en zie jullie over een paar weekjes. Hele dikke kussen vanuit Heeg

• 12 Januari 2008 - 18:38

Jo:

Hallo schattepoezen, ben het met m'n schone zuster eens, hier is het ook maar weer zozo, maar kan me ook voorstellen dat nu het eind in zicht is je dan ook wel weer naar huis wil, maar hou het nog maar even vol. En doe de laatste week als het mogelijk is gewoon niets, hotelletje, strandje, zeetje , ff echt een chill weekje.
    Willemijn heeft nu partijtje met vriendinnen , dus dat is ook weer fijn, voor haar en voor ons, en marlot is druk met haar toetsen, hard aan het leren dus.
    Dikke zoen en tot lator.jo

• 12 Januari 2008 - 20:53

De Bakkertjes:

Lieve viertjes,
    xxxxxx en extra xxxxxx; een dip hoort erbij en gaat weer over gelukkig.... nu weer genieten, want strakjes denken jullie.... t'is weer voorbij die mooie..... reis. Time flies.... we zijn blij dat jullie zo'n discipline houden om ons op de hoogte te houden van jullie belevenissen.......... nog niet aftellen hoor.....!!!!!! Liefssssssssss xxxxxx

• 12 Januari 2008 - 21:21

Papa, Joke, Xandra:

Lieve allemaal,

Wat is dit nu? Een dip??? Geeft niets hoor, dat hoort nu eenmaal bij het reizen. Reizen is soms afzien en soms net één keer te vaak. Wij zijn nog steeds helemaal jaloers op jullie. Zeker die laatste paar dagen aan het strand. Het hotel maakt dan niet zoveel uit, als er maar een warme douche is om het zeewater af te spoelen. Ik ben net (bijna wanhopig) bezig om iets te zoeken voor mei als Xandra eindelijk (misschien) een paar dagen haar huiswerk kan laten schieten in de vakantie. Veel rondreizen zijn al vol! Als je maar 2 weken hebt is er niet veel keus.
    Voorlopig zitten we hier in somber Nederland. Hoewel, Hans en ik hebben net een leuk feest in Limburg gehad. Dat was swingen tot in de kleine uurtjes. Ja Richard, je kent je vader dan niet meer terug (en mij misschien ook niet!).

Liefs en geniet er echt nog maar even van.

Papa, Joke en Xandra

• 14 Januari 2008 - 12:28

Patricia:

Lieverdjes,

Een klein eerder dipje heb ik een tijdje terug ook gelezen maar deze klinkt wat heftiger. Kop op maar in een vervolg weblog lijkt het gelukkig al weer beter met jullie te gaan.Die koude douches herken ik ook uit Costa Rica. Geen lolletje, zeker als de temperatuur buiten wat minder is. Denk inderdaad maar aan de hectiek in NL vanaf februari dus probeer er nog wat moois van te maken in een luxer hotel. Ik verheug mij enorm om jullie te zien en het is inderdaad aftellen geblazen. De tijd is omgevlogen, niet waar?? 30 januari in NL, dat is al snel. Hier vandaag best wel akelig koud hoewel de temperatuur behoorlijk boven nul is maar toch. Ik heb het altijd koud, dat weet je.
    Geniet nog van jullie vrije tijd en het samen zijn met the girls.

Veel liefs,

Patty

• 15 Januari 2008 - 14:45

Judith:

Geniet nog maar even van deze fantastische reis . petje af dat jullie deze tocht ondernomen hebben ! voor Pippa en Emma vooral een hele beleveing waar ze hun hele leven op terug zullen kijken , vooral op hun leeftijd zal het indruk maken.

dus de dip overboord en nog twee heerlijke weken tegoed !!

groet
    Judith