Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

30 December 2007 | Honduras, Tegucigalpa

Lieve allemaal,

Wanneer je reist moet je flexibel zijn. Gisteren zijn we, na een voorspoedige reis, in Copan Ruinas aangekomen voor een bezoek aan de Maya-ruines. Met het oog op het naderend eind van het jaar waren we al druk aan het nadenken waar de met de jaarwisseling wilden zijn. Kom een lang verhaal kort te maken, omdat er busjes rijden tussen Copan en Antigua in Guatemala gaan we morgen, op de valreep, naar het volgende landje en gooien we ons beoogde reisschema volledig in de war. Afhankelijk van de tijd die we rondom Lago de Atitlan gaan doorbrengen behoort zelfs een bezoek aan Belize nog tot de mogelijkheden (sorry, zwagers).
Vandaag hebben we ruines van Copan bezocht. Zeer indrukwekkend en zeer kunstzinnig. Met behulp van een goede gids hebben we ons alles laten uitleggen en gefotografeerd. Hopelijk lukt het nog om de foto's bij te plaatsen. Het plaatjes hier, toepasselijk Copan Ruinas genaamd, is erg leuk met keienstraatjes en leuke restaurantjes en hotelletjes. Vanwege de vakantie hier is het zelfs erg druk met 'plaatselijke' toeristen, d.w.z. turista's uit Honduras, Guatemala en El Salvador. Daarnaast ontmoeten we regelmatig anders reizigers, zoals het Iers-Engelse stel, wonend in San Francisco, die we inzicht hebben gegeven op een heel nieuw leven 'met kids'!
Morgen de bus naar Guatemala en dus nu vast de allesbeste wensen voor het nieuwe jaar. Drink niet te veel en denk rond middernacht even aan ons zoals wij ook aan jullie zullen denken.

Liefs, Annette, Pippa, Emma en Richard

• 30 December 2007 - 23:07

De Bakkertjes:

Lieverds, jullie ook in den verre een prachtig mooie en goede jaarwisseling en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!!!!!
    XXXXXX

• 30 December 2007 - 23:28

Theo:

Ik wens jullie een mooie jaarwisseling en natuurlijk een mooi en gelukkig nieuw jaar. Ik zal op jullie drinken,

XXXX

• 31 December 2007 - 06:57

Karen:

vanuit een donker Heeg ook van ons een goede jaarwisseling gewenst. Ben benieuwd hoe die daar gevierd wordt. Lars namelijk is al dagen zenuwachtig en veel met vuurwerk bezig (nitraatbommetjes, dus je begrijpt de kanllen die dat geeft). Vandaag moet er geloof ik, weer wat gehaald worden, want stel je voor dat je niet genoeg hebt! Kan me herinneren dat we met het millenium in Frankrijk zaten en dat daar toen niets gebeurde... echt helemaal niets!! Dus, zoals gezegd, ik ben benieuwd. Geef de kids een dikke knuffel en op naar het laatste gedeelte van de reis... Tot volgend jaar!!!

• 31 December 2007 - 08:24

Jolanda A:

Ha die stoere reizigers-familie,

Alles wat lief, mooi en goed is gewenst voor een gezond en heel mooi 2008. Met het einde van een fantastsiche reis als begin van het jaar. Dat alle mooie dingen die jullie onderweg beleven een prachtige herinnering worden en een cadeautje-voor-altijd. Voor sommige van jullie lezers is het misschien een inspiratie-bron, voor 2008? Of 2009 of whatever. Het is in ieder geval heel leuk om te lezen, óók voor armchair-travellers!

Groet van Jolanda A.

• 31 December 2007 - 08:32

Karin:

Hallo Tingelingeling,

Voor jullie allemaal een gezellige (en wellicht bijzondere) jaarwisseling en heel veel geluk in 2008! Geniet nog maar lekker van het laatste stuk van jullie reis, het is hier koud en donker, maar na 1 januari hoop ik dat het voorjaar er snel aan komt!

Ka

• 31 December 2007 - 08:41

Anniek Van Rossem:

Lieve Pippa, Emma en natuurlijk ook jullie papa en mama,

Mijn papa en mama hebben in de afgelopen tijd alle mooie verhalen voorgelezen en de prachtige foto's laten zien. Wat doen jullie allemaal leuke en spannende dingen.
    Nog maar 29 nachtjes en dan zijn jullie weer in Loosdrecht. Gelukkig kunnen jullie nog een maandje lekker rondreizen. Ik zou wel meewillen, maar ja, ik ben nu 5 jaar en dan moet je naar school.
    Pippa, ik heb echt goed op je stoeltje gepast, want we missen je wel in de klas hoor !!! Je bent wel erg gegroeid en je haren zijn zo "wit" geworden !!!

Vannacht mag ik mijn bed uit om vuurwerk te kijken. De knallen vind ik niet leuk, maar de mooie kleurtjes wel. Gaan jullie ook nog vuurwerk kijken ?? Zal vast wel toch ??!!??

Samen met mijn papa en mama wensen we jullie viertjes een hele gezellige jaarwisseling toe en natuurlijk het allerbeste voor het nieuwe jaar 2008.

(ps. hebben jullie onze andere mailtjes ook nog gehad ??)

Heel veel kusjes, Anniek (Peter & Mirjam).

• 31 December 2007 - 10:15

Mimi Gerretzen:

Jullie ook een fijne onvergetelijke jaar wisseling, met veel caiparinha's, en geniet er maar van, dit was voor jullie een geweldige ervaring, dat nemen ze niet meer af van jullie. Voorspoedige reis verder, en we kijken uit naar het boek, met foto's en verhalen.
    Liefs en een dikke zoen, aan allen....vanuit een zonnig Cote d'Azur !!
    Vincent en Mimi xxx

• 31 December 2007 - 11:44

Aad En Janke:

We wensen jullie een aparte jaarwisseling toe met een fantastisch vuurwerk? en de allerbeste wensen voor jullie allemaal voor 2008. We denken aan jullie en zullen het glas heffen. We zijn benieuwd naar de volgende verslagen. Liefs, Aad en Janke

• 31 December 2007 - 14:32

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Geweldige site Copan en wat een mooie foto's! Het komt bij Hans en bij mij weer helemaal terug!

Lieverds, wij denken zeker aan jullie vanavond en wij zullen het glas op jullie heffen. We zijn bij Carla en Jaap, maar mijn mobiel (06-55774449) staat aan. Wij wensen jullie voor 2008 heel veel gezondheid, leuke banen, goede schoolresultaten een een beetje heimwee naar deze reismaanden, maar ook nog veel plezier in Zuid-Amerika!

Veel liefs van

Papa, Joke en Xandra

• 31 December 2007 - 14:51

Janine:

Natuurlijk denken wij aan jullie !!!Hoe laat hebben jullie 24.00uur ??? Het huis ruikt naar oliebollen en de top 2000 staat keihard, voor ons het ultieme oud en nieuw gevoel. Alle goeds en gezondheid voor 2008 !!! Heel veel liefs van Wouter, Bastiaan, Wim en Nine

• 31 December 2007 - 14:55

Jo:

Hallo schatties, een heel goed uiteinde en nog beter begin, wij zullen zekor aan jullie alle 4 denken, en het glas heffen op jullie terugkeer, nog maar niet aan denken.
    Dikke zoen

• 31 December 2007 - 17:07

Ome Hans Van Loenen:

hallo daar,
    Hier is het exact 1800 uur en wij gaan zo naar Hans stout voor het jaareinde.
    Zit er weer een jaar op en dus op naar een nieuwjaar, spanning en sensatie met naar wij hopen de hoofdprijs in de staatsloterij,hoewel?
    Neem een locaal drankje en enige champagne, kortom geniet ervan.

• 01 Januari 2008 - 18:42

Hillside:

Lieverds, heeeel gelukkig nieuwjaar!!maak er een prachtig 2008 van met nog veel nieuwe indrukken, banen en veel liefde! Dikke kus uit Abcoude

• 02 Januari 2008 - 08:46

Frautje Brouwer:

Gelukkig nieuwjaar lieve Annette, Richard, Emma en Pippa. Met heel veel gezondheid, geluk en gezelschap voor 2008! Ik ben al weer aan het werk..... Zou wel willen ruilen. Liefs van ons allemaal, Ilonka

• 02 Januari 2008 - 09:38

Patricia:

hallo lieverds,

Ben vandaag (2 januari) weer aan het werk (na 1,5 week) en heb net al jullie weblogs door gelezen. Allereerst dus ook voor jullie een heel mooi 2008 toegewenst met een veilige terugreis naar Nl. Vind jullie kerstervaring in El Salvador erg bijzonder zo ook met de mensen die jullie zo al ontmoeten. Erg mooi om te lezen, Netje. Als ik het goed begrijp hebben jullie El Salvador toch wel als een hoogtepunt ervaren, ongelooflijk maar toch waar. Ik kan het bijna niet geloven dat jullie al weer bijna thuis zijn, wel een prettige gedachte trouwens. Ik schrik alleen een beetje dat jullie ribbetjes te tellen zijn. Toch waarschijnlijk door het vele lopen en geen snoepgoed want dat zet behoorlijk aan. Guatemale, ook een leuk land om te scoren natuurlijk.

Veel plezier nog en tot een volgende contact.

veel liefs,

Patricia

• 02 Januari 2008 - 10:32

Brigitte:

Lieve allemaal,
    2 januari en het "gewone"leven begint weer. Heerlijk! Ik kijk al weer uit naar de lente en verheug me op een uitje met jou en de kinders naar de dierentuin. We hebben genoeg bij te kletsen! Voor jullie natuurljik ook nog de beste wensen voor 2008, het jaar dat voor jullie zo bijzonder begonnen is met z'n 4-tjes in een andere cultuur. En wat hebben jullie een onvergetelijke Kerst gehad. Prachtig om te lezen en de bijbehorende foto's te zien. Wat gaat het nu opeens hard he? met jullie reis. Voordat je het weet zitten de meiden op school in het stramien en jij en Richard staan weer dagelijks in de file om naar het werk te gaan. Nog niet al te veel aan denken hoor! Geniet nog van de komende weken.
    Liefs van ons alle 4.
    Brigitte

• 02 Januari 2008 - 13:47

Eva Van Ingen:

Een heel gelukkig nieuwjaar en geniet nog even van de laatste loodjes!

• 02 Januari 2008 - 15:16

Jet Crone:

Allereerst de beste wensen voor in 2008, vol geluk en inspiratie! Begint goed daar in voor mij zo geliefd guatemala. Erg leuk om jullie avonturen mee te kunnen beleven. Geniet er nog lekker van. Groetjes, Jet

• 02 Januari 2008 - 18:56

Eva Jolliffe:

Lieve Annette en familie,
    Gelukkig nieuwjaar en heel veel reisplezier nog!