Plus 9 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Plus 9 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Plus 9

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 Januari 2008 | Guatemala, Antigua

Lieve Schatten,

Allereerst natuurlijk nogmaals een fantastisch, liefdevol, gelukkig, voorspoedig en vooral gezond 2008.

Wij hebben de jaarwisseling in Antigua doorgebracht. We kwamen rond een uur of vijf aan en toen werden we bijna toch nog Jozef en Maria maar dan met Oud en Nieuw zonder onderdak. Ongeveer 18 hotels zijn we binnengeweest maar niemand had plaats in de herberg. Net toen we bijna desperaat aan het worden waren, werden we aangesproken door een meneer die mij had zien lopen bij een ander hotel en hij bleek nog een kamer te hebben, vier bedden en een wc en douche op de binnenplaats. Nou vooruit maar voor een nachtje konden we het nog wel een beetje roughen. Maar de bedden waren prima en de kamer was schoon en het kostte slechts 14 euri dus we hebben de kamer genomen. Daarna zijn we het dorp ingegaan, helemaal vol met feestvierders. In het dorp waren drie podia gebouwd, een voor rock muziek en twee voor guatemala muziek. Iedereen liep met grote koelboxen en en stoelen en de hele bevolking zat buiten. Het was erg gezellig maar om 10 uur was de dolle tweeling aan het eind van haar latijn en hebben we toch maar besloten huiswaarts te keren. Om 11 uur lagen we allemaal op een oor om om 12 uur wreed uit onze slaap te worden gerukt, mijn hemel wat een enorm vuurwerk nog nooit zoiets gehoord, alsof de derde wereldoorlog was uitgebroken. Niet normaal. Rich viel vrij snel daarna weer in slaap maar ik heb de rest van de nacht ongeveer wakker gelegen van al het geknal. Toen dat eindelijk voorbij was begonnen er hanen te kraaien en daarna de honden te blaffen en om zes uur in de ochtend begon het vuurwerk wederom. Dat schijnt hier gebruikelijk te zijn, dan weer om 12 uur in de middag en dan voor het laatst weer om zes uur in de avond, voor de processie uit die dan vanuit de kerk wordt gehouden.

Pip en Em hebben dwars door het vuurwerk heen geslapen maar gisteren bij de processie vond vooral Pip het doodeng. Gisteren hebben we toch maar even een ander hotel gezocht met badkamer en vandaag hebben we een heel relaxed dagje gedaan een beetje gewandeld door het dorp, koffie gedronken (eindelijk weer goede koffie) en een oud klooster bezocht. Morgen gaan we naar Panajachel, wat aan het meer van Atillan ligt. Hopelijk is het weer dan ook wat beter, want vandaag is het echt koud en winderig en lopen voor het eerst in lange tijd weer met een spijkerbroek en onze fleece. We hebben wel zin in een paar dagen zon en zwemmen. Daarna gaan we nog naar Chichicastenango en Quetzaltenango en dan in een keer naar Tikal om daarvan daan toch in de dubbele cijfers te komen door Belize te bezoeken. Het plan is daar een paar dagen naar Cay Caulker te gaan en dan te eindigen aan de Pacific Coast in Monterrico voordat we weer huiswaarts keren.

Veel liefs van ons!

• 02 Januari 2008 - 22:52

Papa, Joke En Xandra:

Lieve Richard, Annette, Pippa en Emma,

Allereerst natuurlijk onze beste wensen voor een gelukkig en gezond 2008!
    Ja, die Zuidamerikanen weten wel wat vuurwerk is! Zelf waren we in Koog a/d Zaan waar de scoutinclub (vrienden van de kinderen van Carla), zo'n 40 man/vrouw sterk een groots vuurwerkspektakel op touw hadden gezet. Prachtig! Xandra heeft zich bij de jeugd gemeld om middernacht en daar moesten wij haar vandaan sleuren om 02.30 uur. Ze heeft genoten en wij ook.

Ik ben benieuwd of Tikal nog zo desolaat is als wij het gezien hebben. Schrik vooral niet van de brulapen. Ze maakten daar destijds zo'n herrie dat wij minstens dachten door een koppel leeuwen aangevallen te worden. Chichicastenango en Quetzaltenango zijn geweldig. Maak vooral geen foto's van de indianen daar, want dan worden ze erg boos. Tenzij je natuurlijk veel geld betaald.

Geniet er nog even van en rust vooral de laatste week lekker uit voordat het normale leven weer begint.

Liefs van

papa, Joke en Xandra

• 03 Januari 2008 - 16:08

Janke:

Lieverds, een gelukkig, goed, gezond 2008 toegewenst met van alles dat jullie je maar wensen kunnen. Ik verheug me er al op om daar getuige van te zijn, ik bedoel daar lijfelijk bij aanwezig te zijn. Ik verwacht dat jullie met veel plezier nog van alles zullen zien en beleven. Ik geniet van de verslagen. Liefs en vele kusjes, Mam

• 03 Januari 2008 - 16:22

Ans Van Baak:

Hoi Annette,

Tijd gevonden om al jullike foto's te bekijken en het verslag te lezen. Ben helemaal bij.

De beste wensen voor 2008 en nog veel reisplezier, natuurlijk ook voor Richard en de kids!

Veel liefs
    Ans

• 03 Januari 2008 - 17:06

Niels Bakker:

Ha Annette en familie,
    Een heel goed en gezond 2008! Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Het is een droom van een reis. En wat hebben jullie heerlijke meiden. Veel plezier de laatste weken!
    groeten uit Leiderdorp,
    Niels

• 04 Januari 2008 - 10:47

Vitamin:

de bovenste beste wensen jullie wereldreizigers! dat is nog eens wat anders dan oud en nieuw vieren in Dwingeloo .... het spannendste was dat D en ik wenspijlen voor onze mama's hebben afgevuurd. jullie maken zo ontzettend veel mee dat het moeilijk te vatten is, gelukkig komen met alle verhalen 'in person'alles nog een keertje heerlijk naar boven. megakus

• 04 Januari 2008 - 11:58

Eef:

Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2008!, What a way to start the new year... Hier in Fuengi geen knal te horen... Dikke kus voor jullie allemaal en groeten vanuit n winderige Costa zonder sol

• 06 Januari 2008 - 11:59

Lieke:

hoi pippa, gelukkig nieuwjaar!!
    Wat heb jij al veel gezien zeg!! Wanneer kom je weer naar school? Ik hoop je weer snel te zien! groetjes van lieke

• 06 Januari 2008 - 20:30

Ome Hans Van Loenen:

een familie van loenen die in bed licht voor 2400 uur is natuurlijk bizar. goed te lezen dat je de rest van de nacht wakker hebt gelegen en de hanen hebt horen kraaien.
    overigens wij waren bij vrienden in loenen(aan de Vecht) en het viel reuze mee met het vuurwerk, ondanks het feit dat de krant wist te melden dat er voor 6 miljoen euro meer werd verknald, dan het jaar ervoor.
    vandaag stond in de krant dat een meerderheid van de Nederlanders zelfs voor een verbod op vuurwerk is< kunnen ze in zuid amerika dus nog wat van leren!
    Zal eens op google earth kijken waar dat Caulker ligt en dat monterrico, echter jullie vliegen toch terug uit guatamala city of ben ik abuis?.
    anyway geniet nog even met volle teugen.
    hier zit de Kerstvacantie erweer op en morgenochtend gaan de meiden weer met(forse) tegenzin naar school. voor marlot lopen de zaken weer iets beter en dan letterlijk, na een langdurige achillespees blessure is zij weer voorzichtig aan het trainen.
    de Gruze

• 06 Januari 2008 - 20:33

Duco & 3M:

Een heel mooi 2008 voor Richard en zijn vrouwen. Ik hoop dat jullie bij thuiskomst na deze mooie reis nog met beide benen op de grond kunnen terugkeren. Geniet nog van de laatste etappe(s)!

Duco.