Las Adventuras galapagueños 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Las Adventuras galapagueños 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Las Adventuras galapagueños 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 November 2007 | Ecuador, Quito

Lieve schatten,

Een paseootje is een ommetje of tewel een wandeling. Iets wat je als toerist toch wel dagelijks moet doen.

Goed deel 2 van ons Galapagos avontuur. Na een spannende dag te paard genoten wij van ons heerlijk hostal en gingen vroeg naar bed, de koorts begon mij ook weer parten te spelen dus om half 10 ging het licht uit. Het licht ging om 10 uur weer aan want toen begon de disco bij de buren, het enige weekend vertier in Puerto Villamil, met ongeveer 300 inwoners. Boem boem boem en dat tot 04:00 uur in de ochtend. Gelukkig hielpen mijn oordopjes enigszins dus we vielen redelijk snel weer in slaap. Pip sliep zoals gewoon overal doorheen, maar Em heeft midden in de nacht nog een rondje meegedanst.

Na een heerlijk ontbijt met gebakken eitjes en vers sap gingen we weer op excursie. We zijn na de muur van de tranen geweest, een grote lava muur gemaakt door de gevangenen van de gevangenis kolonie die er in de jaren 40 -50 van de vorige eeuw op Isabella was. Daarna naar een mirador (uitkijktoren) een laguna met een mangrove bos en het strand. Op het de rotsen naast het strand lag een dode walvis die een aantal maanden geleden was aangespoeld, daarboven op een grote zee leguaan. Heel bijzonder.

Na de lunch kwam het meest bijzondere van onze reis. Met een klein bootje en een boel snorkelspullen voeren we naar een kleine baai waar op het strand zee honden aan het slapen waren. Vanwege de koorts toch maar een wetsuit gehuurd (water is toch wel redelijk koud) en toen te water. Op het moment dat wij ons te water lieten zakken, Em ging ook mee, (zonder wetsuit overigens - die hebben ze niet in haar maat - heldin) gingen er ook drie zeehonden te water. In nog geen twee minuten zaten ze op nog geen 5 centimeter van ons af. We hebben zeker 15 minuten met hen gezwommen, steeds kwamen ze weer terug, het was echt waanzinnig om zo dichtbij een "wilde" zeehond te zwemmen, waarvan het lijkt alsof die echt met ons aan het zwemmen was. Em vond het helemaal fantastisch, wij ook trouwens. Pip wilde niet te water want die was bang dat ze door een haai of een zeeschildpad in haar bil zou worden gebeten. Onder water nog een hoop andere mooie vissen en een grote rog. Wauwwwwww. Na het zwemmen voeren we verder naar een ander eiland waar white tip sharks (Hans weet vast wel hoe die in het Nederlands heten) aan het rusten waren. Ze lagen in een kleine lava geul op de bodem te "slapen". Omdat ik met een halve rots bijna in zee stortte werden de haaien wakker en begonnen gezellig te zwemmen, dus dat was eigenlijk wel een goede grap hoewel ik me wel een hoedje schrok. Om de hoek van weer een strandje met allermaal zeehonden. Pip kon had er een kunnen aaien als ze had gewild, maar dat mag natuurlijk niet. Kortom een topmiddag.

Na het diner vroeg naar bed, want de boot (ja helaas moesten we ook weer terug) zou vertrekken om 06:00 uur. Yes the joys of travel are many!. Het slechte nieuws was dat we weer naar Santa Cruz moesten varen. Het goede nieuws was dat toen we om zes uur op de boot zaten (een mini boot met nog minder pk dan op de heenweg) een van de motoren er mee stopte. Daarna een hoop gekraak en gegier maar hij had er geen zin meer in. Om half zeven stonden we weer op de kade. De kapitein vertrok met een de fiets naar het dorp om de mecanico uit zijn bed te halen. Die was een kwartier later met zijn haren nog recht over eind en de slaap nog in zijn ogen, ter plaatse. Er werd druk gepraat en heen en weer gelopen en alle schroevedraaiers en bouten en moeren werden uit de tas gehaald maar helaas helaas geen startende Yamaha (jammer dat Peter er niet was, dan hadden we vast na 10 minuten alweer aan het varen geweest). Uiteindelijk werd er om 10 voor 8 een proefvaart gemaakt maar kwam onze kapitein met zijn mecanico onverrichterzake weer retour. De motor was niet te fixen. Er moest een nieuwe boot worden gezocht. Dat kon nog wel 45 minuten duren dus wij gingen nog maar even terug naar hotel San Vicente om te kijken of wij een ontbijtje konden scoren. Onze tourguide Antonio was erg verrast dat we weer retour waren maar regelde meteen een ontbijt en hield contact met el capitan. Midden in het ontbijt moesten we hals over kop weer retour naar de haven want de boot zou vertrekken. Het goede nieuws was dat deze boot veel groter was en er 2 keer 200 pk Yamaha motor achter hing. Met slechts drie uur vertraging vertrokken we vervolgens naar Puerto Ayora. De reis verliep aanmerkelijk voorspoediger dan op de heenweg omdat de boot veel vlakker lag en minder klappen maakte, godzijdank. Pip heeft ongeveer de hele weg hangend in haar 3 maten te grote zwemvest geslapen en Em de helft. Om 11 uur waren we in Puerto Ayoro keurig opgewacht door onze andere Antonio, die ons na een koffie en broodje naar ons hotel bracht.

In de middag zijn we naar Darwin Estacion gegaan en naar los gemelos, ingestorte kraters en op zoek naar de tortugas (schildpadden) in het wild. Die zijn er plenty. Zoveel zelfs dat ze af en toe de weg versperren. Het lijken net tanks, ze zijn zo groot en zwaar en langzaam! Je mag niet aan ze komen dus je moet gewoon wachten tot ze weer van de weg zijn, erg geestig. Het was jammer dat we Pip en Em er niet even bovenop mochten zetten want dat was natuurlijk wel leuk geweest voor de foto.

Hasta mañana

• 14 November 2007 - 17:07

Frautje Brouwer:

Super leuk om de verhalen te lezen. Ik krijg er beelden bij! Dikke kus

• 14 November 2007 - 17:18

Marieke:

shit wat gaaf zeg, ik zou zo op het vliegtuig willen stappen. Fijn dat de boot een stukje groter was.
    Jullie missen dat waarschijnlijk compleet, maar zaterdag komt de goede Sint in 't land. Vast wel een open haardje te vinden. De Sint komt overal... dus pak je stukje inpakpapier (je hebt het toch wel meegenomen hè) en geniet van de pepernoten. Ze komen mij al bijn de keel uit, zo vroeg waren ze dit jaar. Enjoy. Thijmen en Aniek komen nu binnen van de P'stal met een pietenmuts met een verlanglijst erop geplakt.
    Knuffels

• 14 November 2007 - 18:16

Thijmen:

lieve emma en pippa. Wat een mooie schildpadden. Ik wil ook op een paard en ook een zeehond. Lieve Annette en Richard, komen jullie morgen weer terug? En nu ben ik klaar. Kusjes van Thijmen

• 14 November 2007 - 18:26

Hans, Joke En Xandra:

Waauwwww!!!! Wat zijn wij jaloers hier in dit koude kikkerlandje! Het vriest een beetje 's nachts en Sinterklaas komt over een paar dagen in Laren. Hans krijgt last van de kou. Wat xzijn we saai hier, vergeleken met jullie.

Wat zouden we graag in jullie schoenen staan. Wat goed dat Pip en Em zo goed meedoen! Heeft Em echt gesnorkeld? Is ze niet bang voor die dieren? Wat een geweldig stel!!!

Heel veel plezier nog samen

Liefs van

pa, Joke en Xandra

• 14 November 2007 - 19:35

Janine:

Helemaal te gek om je verslag te lezen.
    Wim en ik zijn ooit geweest, maar nu willen de jongens natuurlijk ook. Wel een echt avontuur. Hier is het nu herfstig. Jongens aan de studie, iedereen hard aan t werk. Behalve ik natuurlijk, ik heb een heerlijk huisvrouwe leven. Kijk dus uit naar jullie vervolg verhaal. Dikke kus, Nine

• 14 November 2007 - 22:42

Remco:

Had ik al gezegd dat ik jaloers ben ? ... ; )

• 14 November 2007 - 22:43

Remco:

maar op een positieve manier natuurlijk, wat een avonturen, heerlijk hoor!

• 15 November 2007 - 09:34

Mimi Gerretzen:

Superverhalen weer, maar denk aan je gezondheid, en niet ziekjes worden, de meiden en mannetje kunnen je niet missen,hier 7 graden, regen,wind,onweer, en het is bar koud....gelukkig werkt de vloerverwarming.
    Dikke zoen xxxxxxxxxxx

• 15 November 2007 - 16:41

Esther Stoop:

jammer dat de schildpadden niet aangeraakt mogen worden dus geen schildpadden soep!Twee dagen met Janke onze schoonfamilie in Zutphen be
    ]zocht In een slecht hotel met nog slechter eten overnacht.
    Janke heeft me veilig overal heen gebracht met mijn Tom-Tom.Het was weer gezellig Voor jullie dikke pakkerds van Esther Stoop

• 15 November 2007 - 18:13

Ome Hans Van Loenen:

heb een uitgebreid antwoord getypt maar kan het even niet terug vinden jammer,
    groeten je broer

• 15 November 2007 - 18:30

Willemijn:

Haaaaaai Annet, Richard Em & Pip.
    Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben! En jeetje, ik ben echt super jaloers dat jullie met zeehonden hebben gezwommen, dat lijkt me echt heel vet!
    Gekke pippie, dat ze dat niet wilde!
    Helaas dat het hier in loosdrecht even wat minder leuk was, zielige Boor!
    Ik heb er erg om moeten huilen, maar ik ben er nu weer een beetje overheen..

Nou jongens, ik wens jullie echt nog heeeeeel veel plezier! Ik zal snel weer mailen, tot over 2.5 maand
    Kusjes Willemijn

• 15 November 2007 - 18:32

Willemijn:

En oja,
    een heeeeeeeeele dikke knuffel & kus aan Em en Pip.
    ik mis jullie ontzettend,
    xxxxxx

• 15 November 2007 - 20:43

Ome Hans Van Loenen:

probeer willemijn en marlot zover te krijgen dat ze ook eens op de atlas kijken naar de plek van de gal e .te eguator,
    kan nooit kwaad, echter daardoor is mijn reactie van 363 p!AGIVAS als reactie op jullie berichten even zoek, ben uiteraard zelf ook niet zo handig met de computer, echter dat geheel terzijde.
    de ballen en wacht op de eerste reactie van je man.

• 15 November 2007 - 20:53

Ome Hans Van Loenen:

oja, witpuntrifhaaien in het Nederlands, niet echt gevaarlijk, hoewel je daar ook de galapagos haai hebt (geen grap), komt voor tot voorbij australie, en die is wel link. Overigens de echte grootte witte haai komt daar waar jullie zijn veelvuldig echt voor (Charcharodon carharias), vraag maar na bij je gids.

• 16 November 2007 - 15:25

Janke:

Wat een heerlijke verhalen en wat een variatie aan bezigheden. Ik ben blij dat alles zo goed gaat en dat jullie van alles zo genieten. Ik denk veel aan jullie en dank Pip en Emma voor hun emails. Zutphen is een verhaal apart, maar als het zo mis is, dan krijgen Esther en ik de slappe lach. De familiebezoeken waren gezellig. Nu op naar het weekend en de intocht van de Sint. Liefs, Mam