Las Adventuras galapagueños 3 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Las Adventuras galapagueños 3 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Las Adventuras galapagueños 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 November 2007 | Ecuador, Quito

Hola,

Vooralsnog ons laatste avontuur hier op de Galapagos want morgen vliegen we terug naar Quito. Eergisteren was wederom een topdag. Na een lekker ontbijt zijn we met onze gids naar Tortuga bay gegaan. Een gigantisch mooi strand, met daarin een kleine baai. En wat wil ons geluk dat in die kleine baai een grote zeeschilpad aan het zwemmen was. Op een gegeven moment waren alle overige toeristen weg en hadden we de baai geheel en al voor onszelf.

De schildpad kwam regelmatig even naar het ondiepe gedeelte gezwommen en zwom op een gegeven moment nagenoeg tegen Pip op. Die had van een van de spaanse toeristen die net vertrokken waren een zwembril gekregen dus kon met haar nieuw verworven bril even onder water turen. Ze vond het helemaal fantastisch en heeft sinds gisteren de hele dag met haar bril op gelopen. Daarna nog een cape gemaakt van een handdoekje en toen was ze mega Mindy. Em heeft ook nog even onder water gekeken en wij hebben gesnorkeld om 5 centimeter van de schildpad. Buitengewoon.

Gisteren hadden we ook een topdag eerst nog even de rest van het dorp verkend want daar hadden we tot nu toe eigenlijk nog geen tijd voor gehad, en lekker met de meisjes naar de speeltuin aan zee. In de middag zijn we op een bay toer geweest waarbij we wederom haaien hebben gezien en grote leguanen en ook weer gezwommen hebben met de zeehonden. We hadden een hele leuke gids die echt met de zeehonden aan het spelen was. Het is zo bijzonder om zo dicht bij de beesten in het water te zitten. Ze komen echt tot 5 centimeter bij je en zijn erg nieuwsgierig.

Vandaag zijn we naar een heerlijk strandje geweest, het weer was niet helemaal top maar de meisjes konden lekker zwemmen. Na het zwemmen hebben we het slechte nieuws over onze Bor (poes) verteld dat hij afgelopen zaterdag is overleden. Pip was natuurlijk helemaal in tranen maar begrijpt dat het beter voor Bor is dat hij niet ziek is en ellendig. Ze was wel heel blij dat Willemijn en Oom Hans erbij waren en dat hij niet helemaal alleen was.

Liefs van ons

• 15 November 2007 - 21:33

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Gecondoleerd met het verlies van Bor. Wat zielig!
    Verder hebben jullie een geweldige tijd op de Galapagos. De reis kan al niet meer stuk. Het zal wel een beetje afkikken worden na zoveel hoogtepunten denk ik. Is alles weer goed met de gezondheid? Geen koorts meer? Spreken de meisjes inmiddels Spaans?

Annette, je kunt heerlijk schrijven. Het is alsof we hier thuis de reis helemaal meebeleven. We kijken echt uit naar het volgende verhaal!

Hartelijke groet en veel liefs van

pa, Joke en Xandra

• 16 November 2007 - 08:01

Peter V L:

ha die fam. heel gaaf wat jullie allemaal mee maken. net of je in een dierentuin bent
    hoe staat het met het aantal landen? ik ga maandag nog even naar malta om een klus te doen. ik ben er al geweest,maar na twee keer telt het toch dubbel? wel heel veel plezier en doe voorzichtig. tot de volgende mail van jullie. liefs en een dikke kus

• 16 November 2007 - 11:27

De Bakkertjes:

de reis is gewoon adembenemend en spannend voor ons als thuisblijvers.... laat staan in levende lijve.... ongewoon onwijs gaaf!!!
    gecondoleerd met bor.
    Liefs en knuffels xxxxxx

• 16 November 2007 - 17:16

Ome Hans Van Loenen:

Aloha, waar blijven die fotos van die grootte haaien, anders geloof ik het niet, hier 3 graden, echter emma en pip zwemmen met zeehonden, buitengewoon.(leuk dat je dat woord gebruikt!)
    zwemmen jullie ook, of zijn de kids dieharts?. Gisteren met je broer een biertje gedronken bij jou thuis, toch wel geestig, een biertje drinken met mijn broer in jou huis en uiteindelijk het ouderlijk huis , de meeste lezers zullen dit verhaal niet begrijpen, echter dat is dan maar geinig nietwaar?. Van Qitto naar panama per plain en vandaar naar waar?
    liefs en tot horens

• 16 November 2007 - 17:29

Tante Nine:

Ja hier zelf in de tuin gewerkt, wel koud maar de laatste dagen droog met zon.Jullie Bouganville leeft nog, ik ga hem in de logeerkamer de winter doorhelpen. Puck mist de meisjes, verliest veel haar (het hele huis zit onder) en geniet van de kou.
    Dikke kus, Nine

• 16 November 2007 - 18:41

Jo:

het is idd wat peet zegt net een grote dierentuin, maar dan een waar je dicht bij de beesten mag komen. Leuk hoor, en die stoere wijven van jullie doen ook gewoon mee, geinig!! Dit is dus ook weer, seen it done it been there. Elke x weer een nieuw hoogtepunt. Ga zo door, we genieten van jullie , net of we er een beetje bij zijn. Geef dikke zoen aan de girls. Latorrrr.

• 18 November 2007 - 14:06

Brigitte:

Lieve allemaal,

Het klinkt allemaal geweldig en de foto's zijn ook om van te genieten. dat vogeltje met z'n blauwe voetjes vind ik super leuk. Die zou ik ook wel eens in levende lijve tegen willen komen.
    Wij hebben een paar dagen geleden gehoord dat we Kenn kunnen komen halen en ik heb net de tickets gehaald voor Manila. We vertrekken 1 december dus dat gaat opeens heel erg snel. Fam. Mohede in lichte paniek natuurlijk want er moet nog zooooooooo veeeeeeeeel geregeld worden.
    Al met al moet ik nog 3 diensten werken voordat ons grote avontuur begint.
    20 december zijn we weer terug in Nederland.

Liefs, Brigitte