"afzien" in Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu "afzien" in Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

"afzien" in Cuenca

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 Oktober 2007 | Ecuador, Cuenca

Lieve allemaal,

Na twee dagen rejuvenating in Vilcabamba zijn we gisteren met de bus via Loja in Cuenca aangekomen. De busreis was bijzonder vooral door het aantal passagiers wat er in de bus werd gepropt. Gelukkig hadden wij zitplaatsen maar er moesten een heleboel mensen heel lang staan. De busreis duurde ongeveer vijf uur dus het was geen onverdeeld genoegen.

Het landschap en de mensen die we onderweg hebben gezien maakten echter veel goed. Prachtige dorpjes met dames en heren in klederdracht en allemaal met bolhoed. Helaas hebben we geen fotos kunnen maken. Maar goed wel hebben we fotos gemaakt van ons nieuw hostal. We zijn luxe aan het doen en hebben voor 40 dollar de suite geboekt, met twee badkamers en twee slaapkamers, een zitkamer en keuken. Koken doen we alleen niet want we zijn net op de locale markt geweest en daar lagen diverse koeienhoofden die er niet erg lekker uitzagen, we gaan dus maar gewoon uit eten.

Zojuist zijn we even wat informatie gaan inwinnen over vluchten naar Panama (heel duur) en een reis naar de galapagos eilanden. We hadden gerekend op ongeveer 1000 dollar p.p. voor 5 dagen maar we kunnen iets boeken weliswaar in een vast hotel maar met leuke boottripjes voor ongeveer 790 dollar voor ons en een kleine korting voor de meisjes. Wel is het handiger dat vanuit Quayaguil te doen, dus wellicht moeten we het reisschema wat aanpassen. Anyway verder alles goed, we genieten enorm van de berichen terug dus ga vooral zo door.

Nog even een berichtje voor Pip haar klas. Ja we zijn in Spanje geweest, namelijk in Madrid toen we gingen vliegen naar Lima, maar niet in Afrika, en daar komen we ook zeker niet. We blijven in Zuid en Midden Amerika.

Veel liefs van ons allemaal!

• 29 Oktober 2007 - 22:20

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Ik heb jullie een e-mail gestuurd met info. betreffende een reis naar de Galapagos. Misschien kunnen jullie daar iets mee.

Liefs,

Pa, Joke en Xandra

• 30 Oktober 2007 - 08:16

Mimi Gerretzen:

Lieve allemaal,
    Wat een heerlijke verhalen weer, en sta versteld van al het moois wat jullie zien. Maar even over de hostals, hebben jullie die allemaal geboekt, voordat de reis begon, of is het gewoon enroute, en hier en daar met de lokale mensen erover babbelen, wat een goed hotelletje is.
    Ben benieuwd, of je van dit avontuur een boek gaat schrijven, en het lijkt me heel leuk om dat toch te doen, ook temeer voor anderen die zo'n geweldige reis met kinderen willen maken. Wat zul je het ongelooflijk druk krijgen, met het inplakken van foto's als jullie weer thuis zijn. Wie zorgt er nu voor de drie katten?
    Is het eten overal wel te eten, of moet je toch voorzichtig zijn ivm. de hygiene?
    Ik blijf het super vinden.....ben trots op jullie allemaal.....
    Dikke zoen vanuit La Douce....Mimi xxx

• 30 Oktober 2007 - 18:27

Peter:

Ik ben blij te lezen dat jullie lekkere dingen te eten krijgen zoals koeienkoppen :-) brrrrrrr :-)))))))

• 30 Oktober 2007 - 19:00

Joke Kok:

Hallo allemaal,

Ik wil van hieruit even een waarschuwing afgeven. Jacqueline is net terug uit Quayaguil en daar is de misdaad zo enorm. De nieuwste trend is een soort poeder waarvan je dizzy wordt en veelal flauwvalt, waarna je beroofd kunt worden of erger. Neem op straat nooit iets aan van iemand, zelfs geen papiertje, en laat nooit iemand te dicht bij je in de buurt komen. Het poeder hoeft maar een beetje op je lichaam te komen (hals, handen, voeten, neus, alles wat niet bedekt is), of het is al raak. Jacqueline, toch een geboren Ecuadoriaanse, voelde zich daar niet meer veilig. Wees dus erg voorzichtig. Ook met de meisjes!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Liefs van

Joke

• 31 Oktober 2007 - 18:02

Pieter, Alias Bokito:

Hoi family kok, ziet er goed uit, blijf je wel een beetje in shape voor nog een jaartje heren 2? we staan weer in het linkerrijtje, waar we uiteraard thuis horen, heren 3 heeft het wat lastiger. pas maar op met die enge vogels, zullen Pip en emma wel spannend vinden. hier vanavond halloween, dus dit commerciele blokker event heeft het gooi ook in de ban, heel veel snoep en ouders aan de wijn. Geniet van de trip, hier veranderd weinig behalve dat we steeds meer in vorm komen..
    gr P

• 31 Oktober 2007 - 20:20

Ome Hans Van Loenen:

hallo meisjes en zwager,
    heb ook verhalen gehoord van misdaad in columbia, peru, venezuela en amsterdam,
    maar inderdaad let op er gebeuren soms rare zaken en hoewel ik het niet erg vind om af te reizen naar z amerika doe ik dat toch liever niet omdat er iets met jullie is.
    Hier alles redelijk tot goed, parket vloer wordt morgen gelegd, volgende week de schilder en dan weer inruimen. Kortom nog twee weken in de zooi. Zag op een afschrift dat je een boek hebt gekocht, ik neem aan vissen van?
    Ben echt heel nieuwsgierig naar jullie bevindingen op de galapagos eilanden, heb daar een paar jaar geleden iemand over gesproken en hij vond het het meest indrukwekkende in zijn toch niet kinderachtige reiservaringen lijstje (en al deze woorden met driemaal woordwaarde)
    hier zijn de katten nog niet opgegeten er wordt dus nog voor gezorgd, met name door ome hans. Overigens in het begin was die bor zeer knorrig en at beroerd. Sinds ik hem echte ham en salami geef en mijn vrouwen kattenvoer is hij aardig opgeknapt en geeft hij pootjes en rolt.
    doe voorzichtig en geniet en tot mails

ps het verbaasd mij niet dat de meisjes een busreis van vijf uur goed doorstaan;
    vroeger zij pa 'kop dicht, wij rijden nu naar bol, bij split rechtaf en dan zaten wij 36 uur in drie dagen.
    gaan met die banaan dus!