Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Baños

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

01 November 2007 | Ecuador, Quito

Hola,

We zijn op dit moment in Riobamba, een aardig stadje waar we vanochtend een mooi museum wilde bezoeken. Helaas waren er onlangs boefjes geweest dus was het gesloten. Eigenlijk zijn we hier om de diablo treinroute te doen, maar die gaat vandaag niet, alleen op woensdag en zondag. Omdat we hier niet tot zondag willen blijven gaan we eerst naar Baños en dan wellicht zondag nog terug. We weten het nog niet. Je wordt heel flexibel van reizen en kan met de minuut de plannen wijzigen. Dit was ook het geval in Cuenca. We hadden besloten a.s. zaterdag naar de galapagos te gaan, maar het is een nationale feestweek in Ecuador, dus alle vluchten zijn vol. Misschien is het maar goed ook, omdat de reis die we zouden maken vanaf het eiland Santa Cruz zou zijn, en maar we maar een keer met een boot rond een eiland zouden varen. Achteraf gezien lijkt dat een beetje zonde van het geld, aangezien de kans dat je dan alle dieren ziet erg klein is. We gaan dus voor nieuwe kansen in Quito en dan maar all the way. De kans dat we er ooit nog komen is namelijk erg klein. Hopelijk gaat het lukken.

Verder alles goed maar even van de gelegenheid gebruik maken om wat vragen te beantwoorden. We voelen ons heel veilig er is eigenlijk nog geen moment geweest dat ik me onveilig heb gevoeld, misschien is het omdat we met de meisjes reizen maar iedereen is buitengewoon aardig en geinteresseerd in waar we vandaan komen hoe de meisjes heten en hoe oud ze zijn. Hopelijk blijft dat zo.Voor wat betreft de hotes en hostals, we hebben niets geboekt, we kijken per keer waar we gaan slapen en tot nu toe zijn alle hostals eigenlijk prima geweest, we hebben eigenlijk pas twee keer een iets minder hostal gehad maar dat was dan maar voor een nacht en weinig, ongeveer 15 dollar.

Voor wat betreft het eten, we halen wel eens een restaurant uit het boek maar verder zien we wel. We eten vooral veel kip met patat, chinees (altijd goed) en zo nu en dan pasta of pizza. Het aantal verse groeten dat we binnen krijgen is buitengewoon beperkt dus we proberen elke dag fruit te eten voor de broodnodige vitamientjes.

Nou lieve schatten,keep up jullie berichten want we genieten daar erg van.
Veel liefs

• 01 November 2007 - 19:45

De Bakkertjes:

Hola to you, too lieverds,
    Het lijkt op de foto's of het weer weer wat warmer is, klopt dat of is het 's-nachts nog steeds afzien? Erg leuke foto's trouwens allemaal. You zien er allemaal goed en erg genietend uit. Leuk om alles te lezen, het landkaartje is daarbij ook buitengewoon handig. Voor mij helaas geen tien voor topa, maar door jullie wordt die kennis aardig opgepoetst. Hopelijk gaat de reis lukken!! Wij duimen!! En dikke knufs XXXXXX natuurlijk weer van ons allen. Toedeloe

• 01 November 2007 - 20:29

Ome Hans Van Loenen:

jambo, lijkt Nederland wel, de trein gaat niet of misschien en anders zeker tel laat, whats new?
    hoop echt dat jullie de galapagos doen, is volgens mij eens in je leven. Sterker ik zal het als vice voorzitter van de landenverzamelaars club in dit geval voor emma en pippa accorderen als land, maken zij als aspirant leden tenminste een vliegende start. Die kinderen komen al zo weinig buiten!!

• 02 November 2007 - 17:42

Eva Jolliffe:

Ik kijk uit naar jullie berichten, heel erg leuk om de reis zo te kunnen volgen!
    liefs en groetjes!

• 04 November 2007 - 12:23

Estherstoop:

Ha lief klaverblad Nou Annette als je niet flexibel zou zijn had je nooit aan deze reis begonnen.Prima!
    Die vitaminen krijgen jullie thuis wel weer. Vanochtend -Zondag - was ik even bij Janke waar Janine was met hond. Janke zag er super modern uit ,alles nieuw zij is veel afgevallen (heimweh naar jullie)? Wij gaan samen naar Zutphen Jo van Dolf en een neef van Bert bezoeken.één nachtje in een hotel.Wij doen onze plicht. Woensdag naar Groningen Zo vermaken de oude dames zich een beetje,In gedachten een dikke pakkerd voor jullie van Esther

• 04 November 2007 - 12:48

Jo:

Hallo lieverds, fijn dat alles goed gaat, hebben de kids niet zo iets van wanneer gaan we weer naar huis of is het benul van tijd idd niet aanwezig? Zoals mijn man al schreef is de parketvloer al een heel eind, dinsdag 3 dagen de schilder en dan schoonmaken en inruimen. Het wordt wel beautiful, maar ben er eigelijk al wel klaar mee, wil mijn huis terug, maar goed nog een weekje....
    Angelique was leuk, en Jeoffrey houden we er nog even in, je weet wat ik bedoel, ik deed het precies zoals zij. We hebben de dvd's dus jij kan ze ook nog bekijken, for old times sake. ofzoiets. Bor is wel afgevallen maar Hans geeft hem meer te eten, brokjes wil hij niet, dan maar een blikje extra nietwaar! Nou schatten take care en tot latorrrrrrrr. zoen

• 05 November 2007 - 15:24

Janke:

Ik ben blij dat het jullie goed gaat en dat jullie van de reis genieten. Vertel de kindjes maar dat ik iedere dag zelfgemaakte appelmoes eet en dat ik het dus bij gebrek aan mede-eters allemaal zelf opeet en ik ze ook daarbij mis. Zoals Esther al mailde, we amuseren ons kostelijk in dit knusse kikkerlandje met van allerlei niet-avontuurlijks en niet-spannends maar zo komt Jan Splinter door de winter en dat gaat goed. Ben benieuwd naar jullie vervolgverhalen. Hoop dat Galapagos lukt. Liefs, Mam