One for the road - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu One for the road - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

One for the road

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

04 November 2010 | Tanzania, Zanzibar

Lieve Skatties,

Ik kan er ook niets aan doen, dit reisje werd mij letterlijk en figuurlijk in de schoot geworpen en was too good to be true. En dat is het ook echt. Gisteren hebben we heel erg gerelaxed, Eef heeft een full body massage gedaan en ik ondertussen een beetje gehangen in mijn hangmat, mijmerend over de zin van het leven en dat er vooral minder gewerkt moet worden en meer gereisd.

Na een wederom heerlijke lunch en nog een rondje zwemmen, togen we naar Stonetown voor een rondje oude stad. De avond tevoren stond er hier voor de deur een taxi met een chauffeur waar ik even een praatje mee heb gemaakt, want om van het hotel naar de stad te komen kost 45 dollar one way, dat vond ik wat veel. Dus na flink onderhandelen wilde deze jongen ons wel heen en weer terug brengen voor 30 dollar, goede deal. Het was alleen even afwachten of hij daadwerkelijk zou komen, maar echt heel keurig een minuut voor half vier kwam hij aan rijden. De auto keurig gepoetst en daar gingen we, een half uurtje later waren we down town Stonetown, we hebben zeker twee uur gedwaald door de straatjes en wat kleine souverniertjes gekocht en daarna voor de zonsondergang met mojitos en bloody marys naar de Africa House. Helemaal top. Toen keurig weer met de taxi terug om 7 uur hij stond ons al op te wachten. Als klap op de vuurpijl stond ons dinertafeltje op het strand onder de sterren, alles verlicht met kaarslicht en ingegraven kaarsen in een soort koker in het zand. Te romantisch voor woorden. Een heerlijk diner en daarna vielen we bij het ruisen van de zee weer in slaap.

Vanochtend is het low tide en zitten we nu te wachten op water zodat we kunnen vertrekken voor onze snorkel tour, met een kleine maar leuke Colombiaan die hier is geland met zijn amerikaanse vriendin uit Atlanta. Bijzondere combi. Dan om de dag af te sluiten nog een massage. Helaas helaas aan al dit goede komt morgen een einde, we hopen op een late check out zodat we nog lekker kunnen onthaasten in de hangmat en nog even douchen voor vertrek. Maar god wat is het hier heerlijk!

Bedankt voor alle leuke berichten, Pip en Em wat spannend de eerste wedstrijd, tegen wie? En Nee Karin +1 en +2 is helaas geen +3, landt nog wel in Nairobi op de terugweg maar helaas telt dat niet anders had ik nog even Kenia gescoord. Maybe next time.

Heel veel liefs voor iedereen en tot zaterdag, dag Eef en An

• 04 November 2010 - 07:58

Marieke:

Wat klinkt dat weer heerlijk, hier is het lekker herfst. NS heeft weer problemen met de blaadjes dus dan weet je dat het echt begint... Ik zit vandaag in beusichem voor intervisie.er komt eoa goeroe dus ik ben benieuwd. Nou meiden geniet nog van de laatste momenten. En ik zal vanavond rich en de Kids een kusje van je geven.
    Dikke zoen M

• 04 November 2010 - 10:16

Natasja:

Ik zoek nog wat reisbestemmingen voor komend jaar. Zo te horen is het een aanrader. Van uit een stormachtig Nederland verder geen nieuws:-( Geniet van de laatste uren.

• 04 November 2010 - 20:15

De Bakkertjes:

Jammer en jammer. Dat het er al weer op zit en 2+, maar wel een vette! Neem je alles nog even heeeeeeeeeeeeeeeeel goed in je op voor extra lang nagenieten..... tot snel lievie doeeeeeei Kaatje

• 04 November 2010 - 20:17

De Bakkertjes:

p.s. ..... volgende x wel graag MET foto's.... nogmaals doeeeeeeeeiiiiii en nogmaals Kaatje