Net Marbella maar dan anders - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Net Marbella maar dan anders - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Net Marbella maar dan anders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 Januari 2008 | Guatemala, Río Dulce

Lieve allemaal,

Het is maar goed dat we even gestopt zijn in Rio Dulce. Niet alleen om de reis terug naar Antigua in twee stukken te hakken en zo iets minder het idee te hebben dat we weer in de bus zitten maar ook omdat het hier ongelooflijk relaxed is. Rio Dulce is een toevluchtsoord voor rijke Amerikanen die hun boten veilig willen stellen tijdens het hurricane season. Rio Dulce ligt namelijk aan een enorm meer wat helemaal uitloopt naar de carribean. Er zijn dus veel amerikaanse yachties die hier rondlopen gepaard met een chaotische midden amerikaanse stad, dat geeft een heel leuk sfeertje. Ere liggen waanzinnige mooie jachten en grote ik weet niet hoeveel pk boten en lijkt wat dat betreft een beetje op Marbella maar dan zonder de arabieren en zonder een mooie boulevard, daar kunnen ze hier nog wat van leren.

Gisteren zijn we naar een oud fort geweest en vandaag hebben we de carribean bereikt. Via een prachtige route tussen een grote kloof door zijn we naar Livingstone gevaren. Livingstone is alleen te bereiken per boot. Vanuit Livingstone kan je varen naar Belize en Hondurus, dus heel even sloeg de competitie drang weer toe om toch nog even die dubbele cijfers te scoren, maar toch maar verstandig geweest. Het lijkt net of je in Livingstone in een heel anders land bent aangekomen want het is echt de lome carribean en wordt ook bevolkt door een ander slag mensen, oude slaven uit Afrika die vroeger richting Honduras zijn gebracht om op de plantages te werken en daar het nageslacht van. Pikzwarte afrikanen dus gemixt met indigenas en vroegere europeanen, geeft een leuke mix, ze spreken er ook een andere taal die een beetje als Engels Jamacaans klinkt, je wordt er helemaal ierie van. Anyway het was een leuk tripje, hoewel we blij zijn dat we niet met alle spullen er naar toe zijn gegaan voor een strandvakantie, want het strand dat er is, is ongelooflijk smerig, wat dat betreft heeft men in heel centraal amerika nog een serieuze derde wereld mentaliteit, want ze flikkeren werkelijk alles maar dan ook alles huppetee zo op straat, maakt niet uit wat. Wat over het algemeen een ongelooflijke rotzooi geeft en zo zag het strand er ook uit. Onvoorstelbaar dat er niet iemand een hark pakt en de boel opruimt want het is echt eeuwig zonde. Maar goed, we hebben gesproken met een meisje in El Salvador die bij de peace corps zat en haar project was zwerfvuil, dus wie weet wat zij allemaaal nog gaat teweegbrengen. Morgen vertrekken we via Guatemala city naar Antigua voor de vulkaan en dan a la playa. Verder alles goed. Veel liefs van ons!

• 19 Januari 2008 - 09:43

Peter V L:

goeden morgen fam. weer een mooi verhaal. geniet er nog maar even van want hier is het k weer. iedere ochtend 250 km of meer file.en als ik jullie was geweest was ik zeker die 2 landen gaan doen . je kan maar zieken en uit lopen. liefs peter.

• 19 Januari 2008 - 10:33

Shakita:

Hoi Annette en gezin,
    Weer een leuk verhaal, wat maken jullie toch leuke ervaringen mee! Geniet maar lekker, hier regent het en afgelopen week windvlagen tussen de 70 en 90 km p/u. Het leek wel herfst. Tot de volgende keer.\
    Grtjs, Shakita

• 19 Januari 2008 - 18:43

Jo:

hey schatties, wat schiet het ineens op nietwaar, over 1,5 week zijn jullie d'r weer, gezellig hoor, toch nog even wat cultuur zo op het einde, toen wij in de carrebean waren hadden ze de hele dag alleen maar mannetjes die het vuil, wat er niet was, alleen maar wier, opruimden, was wij fijn vonden wij :] , zooi op het strand als je er moet liggen is niet fijn. enniewee, gaat ff lekker legge, voorlopig zal dat niet meer lukken en idd het is hier butweer.
    dikke zoen

• 20 Januari 2008 - 17:43

Wij Brabanders:

Hoi,

Wij genieten van jullie reisverhalen.
    Begin juli vertrekken wij voor en maand met zijn achten naar Guatemala.

Wij willen graag weten welke hotels jullie goed zijn bevallen in Guatemala city en Rio Dulce.

Wij hebben ook twee kinderen bij ons en altijd fijn om af te gaan op ervaringen van travellers.

Mochten jullie nog goede tips hebben wanneer jullie in Monterrico zijn geweest houden wij ons aanbevolen.

Nog veel reisplezier.

Groetjes Jolanda en Eus

• 21 Januari 2008 - 10:34

Brigitte:

Weer een leuk verhaal. Wat een geweldige uitvinding deze site. Het is leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en het voorkomt dat je straks 1000 keer moet vertellen hoe jullie het gehad hebben. (je zegt gewoon; het was leuk en als je meer wilt weten dan kun je op de site kijken). Hoe laat komen jullie de 30e aan op Schiphol? Rob z'n ouders komen ook de 30e aan dus misschien ongeveer dezelfde tijd. Zou leuk zijn maar we zien jullie sowieso de 3e. Wat willen de dames wereldreizigsters eigenlijk hebben voor hun verjaardag?
    Geniet nog even van elkaar en van het mooie weer want dat laatste is hier niet.

• 21 Januari 2008 - 20:14

Maria:

hoi wereldreizigers,
    Hoe gaat het?Rare vraag zou je denken want dat kun je toch lezen...!! Nou ik heb nog weer some catching up to do dus ik ga alles weer even uitprinten en als Edwin en ik dan morgen naar Haarlem rijden om weer even een bezoekje aan zijn werk te brengen dan lees ik alles in de auto voor, dat hebben we de vorige keer ook gedaan en was erg gezellig om zo met jullie reisverhalen mee te reizen.
    Hier is alles goed. Sinds 30 december klaar met kuren. Het laatste stukje van de laatste kuur ging er niet meer in vw te lage witte bloedlichaampjes maar dat is inmiddels alweer bijgetrokken en er staat alweer 1/10e van een milimeter haar op z'n hoofd! Het gaat er geloof ik toch sneller af dan weer aan. Daarna door richting Nicks verjaardag, gisteren, daar was/ben ik aardig gesloopt door. 15 man visite is een bit much for me geloof ik. Op de vraag sport je nog een beetje kan ik je verheugd mededelen dat ik samen met mijn buurvrouw lid ben geworden van basic fit in Hoorn en daar dus nu elke woensdag aan het fitnessen ben. Erg lekker.
    Verder alles goed hier. Hopelijk met jullie ook. Over 9 dagen naar huis.... dat zal wel weer even wennen zijn maar misschien verlangen jullie er ook wel weer naar. Mij lijkt het in ieder geval erg leuk jullie weer in levende lijve te zien.
    Veel plezier nog, nog even lekker genieten!!!
    Liefs, Maria

• 21 Januari 2008 - 23:11

De Bakkertjes:

Men, wat een bijzondere plaatjes weer. (Lekker ding, Emma! :) )
    Oja, bijna vergeten....XXXXXX