Als god in Guatemala - Reisverslag uit Monterrico, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Als god in Guatemala - Reisverslag uit Monterrico, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Als god in Guatemala

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 Januari 2008 | Guatemala, Monterrico

Lieve Allemaal,

O wat zijn we blij dat we onze tickets niet hebben omgeruild want we zijn in het paradijs beland. Gisteren zijn we met een shuttle (dus geen chickenbus) in nog geen twee uur naar Monterrico gereden en zitten in werkelijk het allermooiste hotel wat hier te vinden is. Zoek maar even op google, dos mundos monterrico volgens mij is het www.dosmundospacific(o).com. Wij hebben een huisje met een prachtige veranda met lekkere stoelen en een hangmat en het zwembad is echt to die for, met heerlijk ligbedden met dikke matrassen kortom super de luxe. Het hotel is nagenoeg verlaten er zijn naast ons nog twee gasten dus we hebben alle faciliteiten voor ons zelf. In het weekend is het volgeboekt jammer genoeg dus we hebben net een ander hotel voor zaterdagavond gevonden ook leuk maar kan niet tippen aan deze droomlocatie. Wij blijven hier tot zondag en gaan dan nog een nachtje slapen in Antigua, de volgende ochtend naar Guate en dan dinsdag op naar huis. Helemaal goed.

Eergisteren zijn we de vulkaan op geweest, Rich en ik vonden het spectaculair, Pip en Em iets minder, understatement of the century. Vooral Pip was erg bang dat ze door de lava bedolven zou worden en heeft het op een brullen gezet totdat ze weer beneden was. Het was om eerlijk te zijn ook best eng aangezien je praktisch 5 centimeter naast een lavastroom loopt, zodra we op de oude lava stapten voel je de hitte op je afkomen. Omdat we pas om vier uur vertrokken en het dik anderhalf uur lopen is kom je ook bijna tegen de avondschermering boven en moet je verdraaid goed op letten waar je stapt. Maar goed we hebben het gedaan en nu nog even lekker relaxen.

Ik zal nog even een bericht maken met alle vluchtnummers, in de hoop dat we de aansluiting in Madrid halen want daar maken we ons wel een beetje zorgen over, want die is vrij krap en Madrid is heel groot. Wij zullen over een paar dagen nog even wat fotos van de vulkaan en het hotel plaatsen om jullie even lekker te maken. Veel liefs van ons.

Beste brabanders, bel ons even als we weer thuis zijn, volgende week donderdag dan kunnen we jullie alle informatie geven die jullie nodig hebben. Telefoonnummer 03558 21291

• 22 Januari 2008 - 20:17

Esther Stoop:

Dit was echt de laatste \"enge\' wandeling voor de meisjes .Wel spannend hoor.
    Nu maar heerlijk ven de luxe genieten,ook van de zon!!
    Het zal wel even wennen zijn in ons kikkerlandje ,. Zal best lukken.Hier zijn de laatste dikke pakkerds voor jullie viertjes,tot in Loosderecht love Esther

• 22 Januari 2008 - 20:28

Shakita:

Oei, die vulkaan klinkt idd allesbehalver gezellig! Het hotel daarentegen weer helemaal super, geniet maar van luxe, mag ook wel. Gisteren regen, regen en nog \'s regen, vandaag heeft de zonnetje zich wel vertoond, bij een temperatuur van 9 graden. Voor de rest deze week ook regen voorspeld. Ben benieuwd naar de foto\'s!
    Grtjs, Shakita

• 22 Januari 2008 - 21:08

Remco:

\"Kanonnuh!\", dat jullie zo dichtbij mochten komen, schitterend! Sinds wij op Lanzarote geweest zijn zijn we weg van vulkanen. Je kon daar steentjes pakken (let wel: bij een vulkaan die al ruim tachtig jaar geleden -of langer?- voor het laatst was uitgebarsten) en dan waren ze nog steeds gloeiend heet, in een kuil vatte stro gelijk vlam! Bizar dat je dan langs een lavastroom mag lopen hoor... Tegelijk kan ik me dan ook goed indenken dat de meiden het iets minder leuk vonden, daar zijn ze dan net iets te jong voor. Ben benieuwd naar de foto\'s.
    Anyway, goed dat julie nog zo genieten, lekkere afsluiter!!

• 23 Januari 2008 - 08:41

Patricia:

Wat klinkt dat spectucalair van die vulkaan. Overweldigend om naast zo\'n lavastroompje te wandelen. Kan mij voorstellen dat het angstige tafrelen teweeg kan brengen voor Pip. De Bromo vulkaan op Java vond ik al zo mooi maar Jan was hevig teleurgesteld dat hij geen lavastroompje heeft gezien. Ik zal hem dit vertellen aangezien ik jullie weblogs niet naar hem kan doorsturen (hij kan ze nl. niet openen, erg jammer)dus ik vertel veel over jullie reis. Geniet van jullie relaxte dagen in dat mooie hotel. Ik ga het zo opzoeken op internet.

liefs van mij

• 23 Januari 2008 - 21:05

Ome Hans Van Loenen:

Lijkt mij zeer spectaculair om zo dicht bij een lavastroom te staan. Op tv is het al kicken, maar in het echt natuurlijk nog veel meer, maar kan mij inderdaad voorstellen dat de stoere meiden nu iets minder stoer waren.
    Mooi dat jullie de trip maximaal afmaken, moest overigens ook wel Marlot en een paar vriendinnen moeten komend weekend het plafond witten en de overige teringzooi opruimen.
    liefs en tot volgende week!!