Adembenemend MOOI - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Adembenemend MOOI - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Adembenemend MOOI

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Januari 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

Lieve Schatten,

Na nog een rustig dagje Antigua, zijn we op drie januari vertrokken, heel luxe in een minibus naar Lago de Atitlan. In ongeveer 2 en een half uur waren we en de eerste aanblik van hoog boven op de bergen was en is adembenemend mooi. Wat is het hier prachtig. Het meer is 45000 jaar gevormd (we zijn net naar het museum geweest) door de uitbarsting van een drietal vulkanen die half centraal amerika onder de as hebben gelegd. Daarna zijn ze ingestort en is het meer ontstaan. Om het meer heen liggen nog drie vulkanen en een aantal lieftaligge hetzij toeristische dorpjes. Toen we hier aankwamen was het ijskoud en leek er een wind vanaf de noordpool te blazen, dus alle kleren inclusief jassen en sokken zijn weer van stal gehaald. Gelukkig was dat vrij ongewoon en is het inmiddels heerlijk zonnig weer. De eerste avond viel ook het licht uit maar dat bleek vanwege de storm die vele electriciteitsmasten heeft omgeblazen, half Guatemala zat zonder stroom. We zitten in een voor ons doen rete luxe hotel, 60 dollar, maar genieten dan ook met volle teugen van ons verwarmde zwembad met glijbaan, ligbedden met kussen en ontbijten met gebakken eieren, granola met dikke joghurt en panne(n)koeken. Kortom het gaat ondanks vette verkoudheden heel goed met ons.

Eergisteren zijn we met bootjes rond het meer gevaren en hebben we twee dorpen bezocht. Het leuke is dat hier weer allerlei vrouwen in klederdracht lopen, heel kleurig met mooi rokken en een soort geborduurde kielen in allerlei felle kleuren. In sommige dorpen lopen zelfs de mannen nog in klederdracht, nou ja voor hen is het natuurlijk geen klederdracht. Prachtige kleuren in paars en blauw met geborduurde broeken en een grote sombrero, erg leuk om te zien. Sinds Panama hebben we eigenlijk geen indigenas meer gezien. Gisteren zijn we naar Chichicastenango geweest waar een grote markt werd gehouden. We zijn in een dag heen en weer gegaan omdat we geen zin hadden om ons mooie hotel te verlaten en weer met alle spullen te gaan slepen. En eigenlijk was het prima, want de markt was erg leuk maar goed te doen in een dag. Vandaag gaan we nog een dagje genieten van onze verworven luxe en lekker tutten op onze luxe ligbedden aan the pool. Morgen gaan we naar Quetzaltenango voor een paar dagen en dan terug via Antigua, waar de helft van onze spullen nog liggen. Daar vandaan gaan we naar Tikal.

Veel liefs van Ons

• 07 Januari 2008 - 16:27

Mimi Gerretzen:

Jemig, het houdt maar niet op met de avonturen, wat zal het wennen zijn voor jullie in het kikkerlandje, donkere luchten , wind en kou....geniet er nog maar van.
    Veel liefs en kusjes, Mimi xxx

• 07 Januari 2008 - 16:33

Marieke:

Nou die wind hebben wij blijkbaar vandaag ook, echt geen pretje. Ik ga kijken of ik bediening kan krijgen bij mijn bad om toch ook een beetje jullie gevoel op te pikken, betwijfel of het gaat lukken. Hier alles oké, de kerstboom weg, vakantie weer voorbij en het nog leukere leven kan beginnen (ja ik heb echt heel leuk werk) hoewel de 2 weken echt genieten waren.
    Geniet maar lekker van jullie welverdiende luxe resort, ga lekker lang onder je warme douche staan en snuif de zee maar leeg (zout water helpt goed tegen verkoudheid)
    Kus

• 07 Januari 2008 - 17:02

Papa, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Ja, het meer is erg mooi! Hans en ik kunnen ons dat nog goed herinneren, zeker als we jullie mooie foto's weer zien. Als ik naar foto 4231 kijk dan kennen we in ieder geval Richard niet meer terug geloof ik. Wat ben jij afgevallen Richard! Geweldig! Deze foto moeten jullie uitvergroten en ophangen. Wat een prachtig plaatje! Geniet nog even van de Indianen en het luie leven in een luxe hotel!
    Hier is het niet koud, wel winderig. De kerstboom is weg en het normale leven komt weer langzaam op gang. Ik moet binnenkort weer op zoek naar een andere opdracht en daar ben ik druk mee.

Liefs,

Papa, Joke en Xandra

• 07 Januari 2008 - 19:02

Noortje En Hans:

jullie ook de beste wensen en veel gezondheid op jullie soms barre tochten. wij volgen jullie omzwervingen met veel genoegen. deze episode laat wel een heel mooi stukje folklore en indrukwekkende natuur zien uit de regio. de verhalen van anette lezen lekker weg en de foto's zijn steeds leuk om te zien. zelf zijn we er niet geweest, maar door jullie krijgen we wel een hele mooie indruk. veel plezier en bedankt dat jullie je zo laten volgen. grt n+h

• 07 Januari 2008 - 20:30

Ome Hans Van Loenen:

Zeg Kok, als overbuurman mag het toch niet zo zijn dat ik je eind januari moet ophalen en dan 6.4 kg zwaarder weeg dan jij! Hou niet zo van die goede voornemens maar ga nu toch maar wat minderen met kip, vlees, en misschien zelfs een biertje.
    Doe mij en vooral mijn vrouw een lol en ga de komende weken lekker all inclusief zitten schranzen en kom wat aan. Sterker nog straks weeg jij nog minder dan mijn broer en dan moet je echt aan het infuus.
    liefs aan de dames en die foto met die vulkaan is echt fraai, als jullie thuis zijn zullen wij nogwel eens op google earth terugblikken.

• 07 Januari 2008 - 22:49

De Bakkertjes:

wat een prachtige kleuren en verscheidenheid aan kleuren, zelfs de bussen zien er vrolijk uit; en wat een mooi meer en wat een knappe familie daar zomaar tussenin!!! (Ja, jullie viertjes!!!) Wat een indrukken allemaal... voor ons alhier, dus laat staan in levende lijve aldaar... XXXXXX knuffels natuurlijk

• 08 Januari 2008 - 08:31

Brigitte:

Wat een kleurig geheel op de foto's. Prachtig die vrolijke kleding van de mensen op jullie foto's. Ook de foto van jullie 4-tjes is schitterend. Jullie zien er uitgerust en relaxed uit. Fijn dat jullie nu even genieten van een beetje luxe. Is hopelijk niet de laatste keer in de komende 3 weken.
    Geniet nog even met volle teugen van jullie reis want voordat je het weet is het voorbij. Tegen de tijd dat jullie weer in Nederland zijn is de lente hier ook al weer bijna in zicht dus dat is in ieder geval een leuk gegeven.
    Liefs, Brigitte

• 08 Januari 2008 - 09:41

Slimmetjes:

Hallo Annette, Richard, Emma en Pippa
    gelukkig nieuwjaar
    Van een fantastische foto's weer en mooi avontuur met mooie verhalen.
    Dikke kus van de slimmetjes

• 08 Januari 2008 - 16:18

Janke:

Ben blij dat jullie het zo naar het zin hebben. Ik geniet mee. Hier gaat alles goed. Eigenlijk vliegen de dagen/weken om. Nog eventjes en het wordt weer lente, de bollen komen al boven. Liefs, Mam/Oma

• 08 Januari 2008 - 18:38

Jo:

Annette ik neem je kleding wel van je over, pas je toch niet meer. Wat een schitterende foto's vooral met de vulkaan. Jongens wat gaat het hard ineens, wij zijn het schoonmaak weekend al aan het inplannen.
    Geniet, liefs jo

• 09 Januari 2008 - 07:38

Wim:

We genieten met jullie mee. Wat een prachtige reis. Missen jullie, vooral ma en nine. Geniet van de laatste weken.
    Groet
    Wim

• 09 Januari 2008 - 15:09

Shakita:

Ha Annette,
    Wat een schitterende foto's! Fijn dat jullie genieten. Hier is het ± 8 graden en wisselvallig nat/droog. Wat gaat de tijd hard, maak er een maar superweken van! Grtjs, Shakita

• 09 Januari 2008 - 18:34

Anniek:

Hoi Pippa, Emma en jullie papa en mama,

Wat zien en doen jullie toch veel !! Leuk hoor en jullie staan ook zo leuk op de foto's !

De school is na de Kerstvakantie ook weer begonnen en dat vind ik erg leuk. Nog een paar weekjes en dan zijn jullie er ook gezellig weer. Vandaag heb ik ook weer zwemles gehad en ben daar samen met papa naar toegeweest. Was heel leuk en ik kan heel diep door "het gat" duiken. Maar....jullie kunnen toch ook al zwemmen ?
    Jullie zullen vast heel vaak ergens in het water geplonst zijn of niet ???
    Er zijn inmiddels in de klas wel een paar nieuwe kindjes bij en die zijn heel lief en ook nog wel klein.

Ik zal aan mama vragen of ze alsnog een paar fotootjes per email aan jullie wil sturen, want ik vind het wel heel jammer dat jullie de andere mailtjes (+ foto's) niet ontvangen hebben, maar ja......!!!

Heel veel plezier nog en veel kusjes van mij. Anniek (enne ook van papa en mama hoor). XXX

• 13 Januari 2008 - 12:49

Estherstoop:

Zo lieverdjes daar ben ik ook weer na drie weken.Veel gezien maar niet zo kleurrijk als bij jullie.Hebben de meisje ook zin om zulke vrolijke jurkjes aan te hebben?
    Goed dat jullie niet aan dipjes toegeven De tijd schiet nu op ,Dus geniet ieder ogenblik met elkaar Het is voor je hele leven een aanwinst "opoe" kan ervan mee praten! Dikke pakkerds van EstherStoop