toch maar niet naar huis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Annette Loenen - WaarBenJij.nu toch maar niet naar huis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

toch maar niet naar huis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 November 2007 | Panama, Panama-stad

Hola,

Wij zijn in Panama city aangekomen. Gisteren hadden we een lange reisdag. We gingen om half 2 inchecken op Quito airport. De staff was allemaal aller vriendelijkst not, en gezien het feit dat alle incheck borden het niet deden en niemand ons kon vertellen waar we naar toe moesten begon de reisstress wat toe te nemen. Omdat we voor het goedkoopste tarief te tickets hadden gekocht vlogen we niet rechtsteeks naar Panama maar via San Jose in Costa Rica. Dus eerst verder en toen weer terug. Om zes uur waren we in Costa Rica en onze vervolgvlucht ging pas om hald 10. Aangezien de meisjes weigerden te slapen waren ze snoeivervelend en zaten elkaar continue in de haren. Na dik drie uur wachten hadden we allebei een ik wil naar huis moment. Toen onze taxi chauffeur ons ook nog vertelde dat we een hotel (wat volges hem geen hotel was maar een pension) geboekt hadden in the bad part of town, was ik echt klaar om naar huis te gaan.

Gelukkig scheen vanochtend de zon en is Panama een bijzonder mooie stad. Aan de ene kant van de stad is het net Miami met allerlei hoogbouw aan het water en aan de andere kant ligt de oude koloniale stad waar ze heel druk alles in de oude luister aan het herstellen zijn. Een prachtig contrast. Het weer is heel warm, het allerwarmste wat we tot nu toe gehad hebben, dus onze alpaca truien kunnen definitief ingepakt worden. Het hotel wat we via internet geboekt hebben ziet er bij daglicht ook prima uit en de meisjes hebben elkaar vandaag nog niet in elkaar geslagen. Kortom we blijven nog maar even.

NOg even de spelregels voor mijn broer Peter, net twee keer naar een land teltn niet dubbel en een tussen landing zoals wij die gisteren in Costa Rica hebben gemaakt telt ook niet mee. Je moet door immigration en customs!

Brig veel succes in Manilla met Kenn en laat even weten of je ook een waarbenjij.nu gaat openen zodat we jullie kunnen volgen.

Veel liefs van ons allemaal.

  • 19 November 2007 - 19:40

    Astrid:

    Ha die Annie en familie! Weer es even een berichtje van mij. Een gekkenhuis met ons nieuwe huis vandaar long time no read. Affijn, te gek die reis van jullie zie ook echt allerlei beelden voor me. Kan me wel voorstellen dat het soms zwaar is voor de meisjes maar dan geef je ze toch gewoon een chup a chup en zijn ze weer even stil...toch..He, en wat sneu van Bor, echt lijkt me heel naar als je er niet bij bent.
    Anyway, ga door met genieten en oogjes open! Veel liefs, José, Astrid en kids.

  • 20 November 2007 - 05:43

    Karen:

    kan me die momenten heel goed voorstellen, biedt mijn kids ook regelmatig ter adoptie aan... (ha,ha,ha) en zo'n 'wegloopmoment' heb ik hier ook wel es in Friesland! Maar na een nachtje slapen en de zon die dan schijnt en alles weer meezit.... waar hebben we het dan over. Nee jongens, ga zo door en las af en toe eens een momentje voor jezelf in (ook Richard hoor), dat helpt al. Dikke kus vanuit een somber, nat, koud Heeg

  • 20 November 2007 - 08:49

    Marieke:

    Hé die video is gaaf, leuk om toch nog wat stemgeluiden op te vangen (ben er maar vanuit gegaan dat het die van jullie zijn). Die schildpad is echt mega. Mooi om te zien. Kan me goed voorstellen dat jullie zo'n moment hebben. Net wat Karen zegt, ik heb het ook zelfs in Loosdrecht, maar ja daar schiet je ook niet echt wat mee op. Als ik zeg ik ga naar huis dan zeggen ze gewoon dat ze meegaan. Anyway, ondanks dat ik jullie graag weer zie, ben ik blij dat jullie er nog zitten.
    Hugs & kisses

  • 20 November 2007 - 09:45

    Esther Stoop:

    Gelukkig zijn de prinssesen normale kinderen die helemaal als er spanning is elkaar in de haren vliegen
    Zo -nu maar weer genieten,nee niet naar huis hoor . Het is hier chagarijnig weer,Stel je voor moeten ,jullie aan de verbouwing gaan denken!!1 Geniet verder en houd er de moed maar in. Kus Esther

  • 20 November 2007 - 09:56

    Hans, Joke En Xandra:

    Hallo allemaal,

    Ik kan mij levendig voorstellen dat er een "ik wil naar huis moment" is geweest. Gelukkig gaat dat weer over, want het zou heel jammer zijn deze prachtige reis af te breken. Straks een paar dagen rust aan het strand en dan zullen de meisjes ook wel weer normaliseren. Ik vind het al heel wat dat het niet eerder gebeurd is. Zo'n reis moet heel erg vermoeiend zijn voor ze, niet alleen wegens slaapgebrek en gebrek aan regelmaat, maar ook door alle indrukken die ze opdoen.

    Heel veel plezier nog en geef de meiden maar een dikke knuffel van ons. Misschien helpt dat!

    De video kan ik vanaf de computer op kantoor niet bekijken, maar dat doe ik graag weer als ik thuiskom.

    Liefs van

    pa, Joke en Xandra


  • 20 November 2007 - 12:35

    Janke:

    Na een moeizame reis zal het goed rusten zijn of goed sightseeen, wat je maar wilt. Hier is het ondertussen prachtig weer hoewel vrij fris. Jammer, Richard dat ik je gisteravond niet aan de telefoon gesproken hebt, maar ik zat bij de buurtpreventie-bijeenkomst, kon ik niet laten schieten. Volgende keer beter. Dank ook voor de email van de kinders. Leuk om de zwem-avonturen te lezen van Pip en Em en hun enthousiasme. En jullie gespetter natuurlijk ook. Geniet ze en tot horens. Liefs, Mam


  • 20 November 2007 - 14:11

    Ome Hans Van Loenen:

    Mooi dat je in Panama bent, ga er even vanuit dat je door het kanaaltje gaat varen?, zie de fotos wel verschijnen.
    raar dat jij naar huis wil, iedereen hier wil juist weg, emigratie stijgt met sprongen en ook ik ben jo en de kinderen wel eens zat en zou dan graag in Heeg zitten. Overigens zij zijn mij ook regelmatig zat, onbegrijpelijk. He goed idee, misschien house swappen met peter?
    Wat gaan jullie verder doen in Panama, behalve dan uiteraard een boekje kopen; sea fishes of Panama?
    De twee katten leven nog, misschien dat dat de meisjes blij maakt.
    Verder hier geen spannende zaken, behalve dan dat Annette Dohmen geopereerd is en dat het na een behoorlijk heftige ingreep (ben er vandaag even geweest in het ziekenhuis!) naar omstandigheden goed gaat met haar.
    keep you informed, groet aan man en kids en zeg maar dat er vanochtend 500 km file stond en dat het 3 graden boven nul is dus zo beroerd zit ja daar nu ook weer niet, is gewoon de dip die iedereen regelmatig heeft, blijf anders ergens wat langer hangen en kom tot jezelf enzo.

    de groeten van ome hans en girls

  • 20 November 2007 - 22:42

    De Bakkertjes:

    Hè nee, blijf nog maar ff, het is hier toch veeeeeeels te koud en..... don't worry man!
    liefs en knuffels xxxxxx

  • 21 November 2007 - 10:05

    Janine:

    Dag lieverds, tjonge ik blijf echt heel erg jaloers op jullie prachtige avonturen. Na elk verhaal bedenk ik me of dit nu de juiste bestemming zal zijn voor komende zomer. De jongens lezen met veel plezier mee. Na al die opbeurende berichten uit Nederland, kou,nat, vervelende kids en zo wat meer ellende, zal ik maar met een leuk opbeurend verhaal komen. Sinterklaas is in t land !! Zit elke avond Sinterklaasjournaal te kijken, om een beetje in de stemming te komen, want met grote uithuizige kinderen, wordt er geen schoen gezet en niet meer gezongen voor de schoorsteen(wel rustig).
    De goedheiligman maakt van alles mee, heeft lastige Pieten die naar huis willen, dus what's new.
    Gaat hier goed, blijf genieten,
    dikke kus,
    tante Nine

  • 21 November 2007 - 12:52

    Eva Jolliffe:

    Reizen is soms ook afzien! Maar inderdaad; ga gewoon door. Bedenk dat het hier grijs en regenachtig is en dan wil je toch nog niet terug?
    Rob vd Bergh vroeg aan mij of ik ook met sabbatical ga. Blijkbaar een andere Eva op jullie site. Ik ben wel in februari de hele maand vrij, dan gaan we (weer) een paar dagen naar Bangkok en daarna een week naar het strand.
    groetjes, Eva

  • 22 November 2007 - 12:49

    Marianne:

    heyyyyyyy looney!;-P
    hoorde van van Dalfsen dat jullie lekker in zuid Amerika zitten, dus ik wilde deze site wel even zien natuurlijk! jullie verhalen zijn super, dat neemt niemand je meer af...en hee....elkaar in de haren zittende kids...tja, dat hoort erbij he? hahaha. have fun daar! ik blijf jullie zeker volgen!
    groetjes 'vanuit een ver verleden'...marianne de rijk-tasseron (ook wel tassie voor insiders ...;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 78698

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: