We gaan! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu We gaan! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

We gaan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 November 2007 | Ecuador, Quito

Gisteren was het einde van de feestdagen. Om zeker te weten dat we een plaats in de bus zouden hebben, hebben we zaterdag al kaartjes richting Quito gekocht. Eigelijk wilden we naar Latacunga maar de schurken wilden alleen kaartjes voor Quito verkopen. Omdat we lekker in de bus zaten zijn we maar doorgereisd naar de hoofdstad omdat we de trip richting Galapagos daar wilden boeken.
Na een bezoek aan enige reisbureau´s hebben we net een week Galapagos geboekt. Eerst vier dagen georganiseerd naar de eilanden Santa Cruz en Isla Isabela en daarna heben we nog twee dagen om zelf wat te organiseren. De kosten vielen ´niet tegen´ hoewel we uiteraard daar nog zelf het één en ander moeten betalen. Wij, de ouders, vinden het allemaal heel spannend. Onze dochters vinden het allemaal wel best; het rondhangen in een reisbureau op zoek naar de beste deal vonden ze maar niets. Donderdag vertrekken we.
Morgen gaan we naar Otavalo voor een grote markt met leuke, autenthieke Indiaanse spulletjes (de rugzakken worden echter al erg zwaar) en woensdag gaan we naar ´Het Midden van de Aarde´.
Baños was erg leuk. Erg vol met, voornamelijk Ecuadoriaanse, toeristen vanwege de ´Feria´. We hebben gebadderd in hete baden en samen met een Ecuadoriaans stel de watervallen bezocht. Een beetje gewandeld en van het uitzicht genoten (Pip vond het erg zwaar en moest vreselijk huilen).
Quito is een erg grote stad met een oud en een nieuw deel. Beide zien er erg aantrekkelijk uit. Ons hotel (kosten $15 per nacht!) zit er precies tussenin. OP de weg terug vanuit de oude stad werden we gisteren overvallen door een tropische bui. De straat veranderde in een gezonde beek en behoorlijk nat werden we uiteindelijk door een taxi voor een restaurant afgezet. Vanochtend was het zonnig maar inmiddels dreigt een nieuwe regenbui...

Groeten van ons allemaal. Volgende bericht (waarschijnlijk) pas na de Galapagos dus over ca. anderhalve week.

Annette, Pippa, Emma en Richard

• 05 November 2007 - 19:52

Frau B Uit Abc Stad:

Zolang jullie door slechts een tropische bui worden overvallen zijn wij gerust! Geniet op de eilanden en geef de meiden een dikke kus van onze meiden. We missen jullie!!

• 05 November 2007 - 20:07

Remco:

Hartstikke mooi dat jullie gaan! Lijkt me echt schitterend om daar rond te lopen, je kent ook de verhalen van mijn nicht. Ik wens jullie dan ook weer veel plezier en een lege fotokaart!! ; )

• 05 November 2007 - 20:36

Hans, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Wat geweldig dat jullie naar de Galapagos gaan. We zijn stinkend jaloers hier in Laren!!!!
    Zolang jullie slechts door een regenbui worden overvallen gaat het goed.
    Hoe doen de meisjes het met het vele sightseeën? Worden ze daar doodmoe van of vinden ze het allemaal wel best?
    Hebben jullie nog foto's gemaakt de laatste tijd?

Heel veel plezier op de Galapagos! De meisjes kunnen straks op school uitleggen wie Darwin was.

Liefs van

pa, Joke en Xandra

• 05 November 2007 - 21:09

Nine:

Spannend dat jullie gaan!! Ben nu alweer benieuwd naar de verhalen.
    Voorzichtig in Quito met jullie spullen,is nu huis en haard, dus hou het bij elkaar. Geniet!

• 05 November 2007 - 22:38

De Bakkertjes:

Joepie!!! Jullie gaan!!! Had eigenlijk ook wel vertrouwen dat het zou lukken hoor. Gefeliciteerd, wat een prachtige voortzetting!!! Kunnen jullie nu nog wel slapen tot het zover is? Een tip voor als de rugzakken te zwaar worden: stuur op een lokaal postkantoor een of twee pakketjes, formaat schoenendoos AAN: bv. jullie overburen; AFZ: jullie zelf, eigen huisadres in NL. Dit doet Raymond ook vaak als hij op reis is en de bagage dreigt uit de hand te lopen. Doe er dan bovenop en tussen in wat vuile was bij, sokken, t-shirts e.d. plak het goed dicht met tape en het komt helemaal goed. Tot nu toe zijn Raymonds pakketjes altijd goed aangekomen, zelfs uit Indonesie en Thailand. Het scheelt natuurlijk ook sjouwen. Dikke knuffels natuurlijk weer van ons.... still going strong...... hou jullie taai, oja een extra knuf dit keer voor pip, nou ja natuurlijk dan ook een extra voor em..... en wel honderd voor beiden van Alexander xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 November 2007 - 08:08

Frautje Brouwer:

Kunnen jullie niet een pakje opsturen met alle "souveniers"? Of is alle onderweg te gebruiken? We zijn benieuwd naar Galapagos. En volgens mij kunne Em en Pip de avondvierdaagse op hun slofjes doen als jullie terug zijn. Dametjes, goed hoor dat jullie zoveel lopen.
    Liefs, Ilonka Edgar, Daan en Joost

• 06 November 2007 - 09:01

Marieke:

Fantastisch zeg! Goed gedaan. Wat een belevenissen zeg. Geniet ervan, denk aan ons. Ik ga nu met Aniek aan de slag om haar, als jullie weer terug zijn, foutloos Galapagos te laten zeggen. Moet kunnen na vogelverschrikker.
    Dikke kussen en tot later.
    M

• 06 November 2007 - 09:13

Juf Francisca:

Bij ons in de groep ziet het er gezellig uit met kabouters en paddestoelen.Hebben jullie in de bergen ook kabouters gezien?Vannacht zijn hier de eerste herftsbuien gevallen het plein ligt vol met gekleurde bladeren,groeten van de klas

• 06 November 2007 - 19:06

Eef (Spanje):

Gaaf Gaaf gaaf dat jullie gaan! Maak vooral veel foto´s, ben heel benieuwd. Geniet ervan, y un beso fenomenal pa vosotros!

• 07 November 2007 - 07:16

Wim:

we genieten mee. Goede herinneringen aan Quito en de Galagaposeilanden. Wouter was toen 1/2 en thuis bij mijn ouders. Willen we graag nog eens naar toe met de jongens, moeten ze gezien hebben. Heel veel plezier en kus voor de meisjes.
    Groet Wim

• 07 November 2007 - 19:48

Maria:

Zo ik ga eindelijk weer eens even lezen, was druk met dit en dat en zus en zo maar alles gaat hier goed. We gaan dit weekend van vrijdag t/m maandag naar Beekse Bergen met Eds familie dus dat is leuk. Edje gaat dapper door echt heel knap.27 december begint ie aan z'n laatste, dus dat begint alweer op te schieten.Geniet van Galapagos (ik lees net even kort hier boven datjullie daar nu naar toe gaan) het lijkt me geweldig!!!

liefs, Maria