Mitad del mundo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Mitad del mundo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Mitad del mundo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 November 2007 | Ecuador, Quito

Hola a todos,

Morgen gaan we naar de galapagos, Rich en ik zijn een beetje zenuwachtig of we alles te zien krijgen wat ons beloofd is, en de meisjes verheugen zich enorm op het zwemmen met de tiburones (haaien -not!).

Gisteren en eergisteren zijn we naar Otavalo geweest, waar een markt was. We hadden hem aanmerkelijk groter verwacht dan die was, maar desalniettemin was het leuk. In de middag zijn met een taxi meneer naar Quichoca gegaan, een krater meer met in dat meer drie natuurlijke eilanden. Helaas zit het weer in Ecaudor niet helemaal mee, want de dag begint zonnnig maar eindigt gegarandeerd met enorme buien en onweer. Gelukkig brak net de lucht net even toen we bij het meer waren en konden we tussen het zoemen van de muggen nog gauw een paar fotos maken. We zullen nieuwe fotos plaatsen als we terug zijn uit de Galapagos, want de kabel zit in de rugzak.

Vandaag zijn we naar de mitad del mundo geweest, een soort efteling maar dan anders. Een groot monument dat het midden van de wereld aanduidt. Je betaalt voor de entree en vervolgens moet je elk pavilioen wat je inwil weer extra betalen, wat dat betreft zijn ze in Ecuador goed in het geld uit je zak peuteren, vooral van extranjeros (buitenlanders) want die betalen overal de volle mep terwijl de equatorianen nix of bijna nix betalen. Als voorbeeeld entree galapagos voor ecuadorianen 6 dollar, voor extranjeros 100 dollar. Anyway mitad del mundo was leuk vooral voor de foto. Vanmiddag hebben we nog een paseootje door Quito gedaan en het presindentieel paleis bezocht, wat bijzonder genoeg wel weer gratis was.

Morgen vertrekken we om 09;45 via Quayaquil naar Galapagos, op zoek naar de vogels met de blauwe voeten. Meer nieuws daar vandaan.

Liefs van ons allemaal.

• 09 November 2007 - 08:46

Karen:

wat is toch in godsnaam een paseootje? Ik vermoed een wandelingetje/ommetje, maar het zegt me niks en je gebruikt het woord nogal vaak...vandaar. Hier verder alles z'n gangetje, Peter nog in Barcelona en een reisje naar malta staat binnenkort op het programma. Jawel, ook hij verzamelt z'n punten. Hij is geloof ik nog, om jullie even te zieken, naar Andorra gereden (67 km verderop) en heeft dus ook weer een landje gescoord. Ha, ha, ha. Ik krijg het idee dat jullie lekker wat rustiger aan doen, genieten van de landen en het andere leven... de frequentie van de mailtjes wordt wat minder. Goed zo! Begrijp dat je baalt van de hoge prijzen voor buitenlanders maar bedenk dat jullie ook het 10-voudige verdienen, dus ergens wel logisch toch??? Heb je al iets meegemaakt waarvan je denkt hier moet ik wat mee doen?? Project 'zielige straatkinderen' of 'mishandelde dieren'. Denk dat je met regelmaat met een brok in je keel zit (ik kan me een reisje van mezelf naar Istanboel herinneren en heb alleen maar lopen janken voor al die bedelende straatkinderen...). Ik hoor het wel, wens jullie een prachtige tijd op de galapagos eilanden (ben eens gaan opzoeken waar iedereen nu zo lyrisch over is maar kan me er nog niet echt wat bij voorstellen....) en zie het volgende berichtje wel tegemoet... Kus van hier uit een zeer stormachtig Friesland (dijkbewaking in Harlingen, dus je begrijpt, echt storm).

• 09 November 2007 - 12:13

Hans, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Dat Ecuador duur is voor buitenlanders wisten wij al. Jacqueline is Ecuadoriaanse en die had dat al eens verteld. Zij heeft met haar man jaren geleden Ecuador "gedaan", maar toen rezen de prijzen voor de extranjeros ook al de pan uit. Dat wordt hard werken als jullie weer thuis zijn!

Geniet er maar van, want dit kan niemand jullie meer afnemen!

Liefs van

pa, Xandra en Joke

• 10 November 2007 - 16:42

Mimi Gerretzen:

Heb net genoten van alle foto's, en ben uiteraard erg benieuwd naar de nieuwe ervaringen, van de Galapagos eilanden.....
    Goh.....ben gewoon jaloers op al jullie ervaringen, en hoop dat jullie toch een boek gaan uitgeven...met wat prachtige foto's, voor de volgende genartie reizigers.....
    Sterkte met alles, dikke zoen, Mimi xxx

• 11 November 2007 - 08:56

Lieke:

hoi pippa,
    Wat zie jij veel zeg!! Ik kijk elke keer naar de foto's! en we zijn benieuwd naar de nieuwe foto's. We hebben in de klas nieuwe dingen om leuk te knutselen.Als we buiten spelen dan zijn we druk met bladeren op te ruimen.
    Dat was het dan weer, nog veel plezier daar!! groetjes lieke

• 12 November 2007 - 07:10

Sandy:

Hee wijffie en fam, leuk om je site te bewonderen en te lezen, weet gewoon niet waar ik moet beginnen, dikke kus en schrijf je binnenkort gauw even een stukje, wat zijn de foto's allemaal gaaf!

• 12 November 2007 - 19:35

Ome Hans Van Loenen:

een wat verlaat bericht, storm is voorbij ook in loosdrecht en gelukkig geen schade, ook bij jullie thuis niet!!
    Ben heel benieuwd, zoals iedereen naar de berichten over de galapagos en de jan van Genten(gannets in het Engels), met de blauwe voeten, die hebben zij namelijk echt! Nog leuker is natuurlijk een plaatje op een reuzeschilpad of naast een zeeleguaan,
    wacht wel af, tip laat jou man ook eens iets schrijven of de kids, bijdehand als die van loenens zijn, kunnen zij vast al met tien vingers blind wat versturen naar hollanda net als hun ome hans.
    liefs en tot horens