concept strandvakantie kennen ze nog niet - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu concept strandvakantie kennen ze nog niet - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

concept strandvakantie kennen ze nog niet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 Oktober 2007 | Peru, Chiclayo

Hola,

Zaterdag avond zijn we na een dagje wachten op Lima airport aangekomen in Chiclayo, international airport. Dat was waarschijnlijk een goede belgen mop want er was speciaal voor mijn bagage collega´s slechts een aankomstband. Niks 70 MB, lateral, EDMS (ja ik heb goed opgelet in het MT) maar slechts een aankomst bandje die begon buiten waar handmatig het vliegtuig werd gelost en die vervolgens naar binnen liep. Godzijdank waren onze rugzakken er, ik was daar niet helemaal gerust op en konden we op zoek naar een hotel. Buiten de aankomsthal staat het zwart van de heren die je mee willen nemen naar hun droomhotel. Op goed geluk zijn we met een van hen meegegaan. Hij heeft ons naar hotel Residencial meegenomen, wat voor 100 sol een prima hotel is.

Gisteren (zondag) kon je gisteren in heel Peru een kanon afschieten zonder iemand te raken omdat er Senso Nacional was. De nationale volkstelling van Peru. Desalniettemin zijn we een paseootje gaan maken door Chiclayo. Het was aardig weer een graad of 22 en we zaten rustig op het Plaza de Armas toen we werden besprongen door een Senso afnemer, die ondanks het feit dat het een nationale volkstellng was, ons ook graag wilde tellen. Gezien het feit dat wij redelijk tot goed spaans spreken hadden we gauw door waar het over ging, maar ik kan me zomaar voorstellen dat andere toeristen echt geen idee hebben waar zo iets over gaat. Maar goed we zijn nu officieel geregistreed in de Peruaanse volkstelling. Terwijl ik de formulieren aan het invullen was, kreeg Pip het aan de stok met een kleine randjongere, van een jaar of 2 die haar met een fles op haar hoofd timmerde. Emma stond erbij en keek er naar maar deed niets om haar zuster te verdedigen. Zijn vader (schoenpoetser van beroep) kwam twee seconden later en gaf hem een ongenadig pak slaag, vervolgens kwam de politie er ook nog bij dus het was een heel spectakel (we weten allebei even niet hoe je dit spelt), anyway een hoop gedoe. Pip was vooral heel erg geschrokken maar vond het daarna wel een stoer verhaal.

Omdat de stad nagenoeg verlaten was zijn we in de middag naar Pimentel gegaan, een dorpje aan zee, waar men het concept strandvakantie nog niet echt heeft begrepen. Er ligt een waanzinnig groot strand maar geen enkele mogelijkheid om ergens lekker te zitten uit de wind. Wel stonden er allemaal vissersbootjes waar we achter zijn gaan zitten. Pip en Em hebben lekker een strand kasteel gebouwd en Rich en ik een beetje in de zon liggen namijmeren over Machu Picchu en met de kaart op schoot hebben we plannen gemaakt, hoe en waar we de grens naar Ecuador over zullen gaan. Door de senso was er erg weinig verkeer en een taxi was in Pimentel al helemaal niet te vinden. De vraag was dus hoe komen we naar huis? Na enig heen en weer geloop hebben we maar gedaan of we deelnemers waren aan Peking Express, ik weet zeker dat ik zou winnen want binnen twee minuten hadden we een lift van een buitengewoon aardige jongeman die in Chiclayo woonde en met zijn vriendin (mistress of iets anders obscuurs) een middagje was wezen zoenen in Pimentel). Gelukkig wilde hij ons wel een lift geven in zijn nieuwe toyota en waren wij weer veilig thuis. Twee avonturen op een dag had ons moe gemaakt en we zijn vroeg gaan slapen.

Vandaag gaan we naar Tacume, waar een groot tempelcomplex is.

Eem kleine aanvulling vanwege een experiment. We zijn inmiddels terug in het hotel. Mijn meisjes liggen boven te slapen na een enerverende dag. In plaats van een geboekte tour zijn we op eigen gelegenheid naar Tucume geweest. Met een taxi naar het busstation waar we in een minibus gepropt, voor een habbekrats, naar Tucume zijn vervoerd. Daar aangekomen hebben we de lemen pyramiden bezocht (ca. 1000 jaar oud) die helaas erg hebben geleden door de regenval de ´El Nino´ heeft veroorzaakt. Het uitzicht was echter prachtig en na een voorspoedige terugreis hebben we nog even de markt aangedaan om fruit te kopen. Chiclayo is erg druk en hectisch: een groter verschil met gisteren toen iedereen thuis zat i.v.m. de volkstelling is bijna niet voor te stellen. Lekker gegeten en nu is (bijna) iedereen naar bed. Morgen bezoeken we de ´Heer van Sipan´ en dan ´s middags richting Ecuador waar we woensdag hopen aan te komen.
Het experiment bestaat uit het uploaden van de foto´s van vandaag die, op speciaal verzoek, niet meer gedraaid staan zodat de nekspieren niet langer te leiden hebben. Hoop dat ´t lukt!

Hasta la vista

  • 22 Oktober 2007 - 16:01

    Karen:

    Jesus wat een verhalen, heb me slap gelachten. Zie dat zo voor me van dat kleine ettertje en dan die lieve meisjes... (ahum), ja zusterliefde is vaak ver te zoeken, weet ik alles van. Hebben jullie al het idee dat je echt weg bent of nog steeds het vakantiegevoel ('zoveel mogelijk zien in zo'n kort mogelijke tijd...'). Gelukkig lees ik dat je af en toe nog even uitrust op een verlaten strandje. Nou broerlief zit nog steeds in barcelona (trouwens heerlijke stad). Hij zegt dat-ie erg hard moet werken, mwah, daar kunnen de meningen nog over verschillen. Hij heeft inmiddels zijn eigen laptop dus wie weet stuurt-ie zelf wat. Kus aan iedereen, je schoone zuster nr. 1 (de oudste in dit geval).
    NB spektakel is het gewoon.... c is wel erg oude spelling....

  • 22 Oktober 2007 - 16:18

    Pa, Joke En Xandra:

    Hallo allemaal,

    Aan avonturen geen gebrek! Gelukkig dat de rugzakker er waren, want dat was waarschijnlijk een groot probleem geweest. We leven echt met jullie mee. Annette, als je carrière op Schiphol ooit schipbreuk lijdt dan kun je altijd nog schrijfster worden. Je schrijft erg leuk! Wat een enig foto's! Niet alleen van de meiden en van jullie, maar zeker ook de landschapsfoto's en die van Machu Picchu!

    Spectakel schrijf je tegenwoordig als spektakel en wat is Peking Express?

    Liefs van pa, Hans en Xandra

  • 22 Oktober 2007 - 19:56

    Jo:

    Goh, wat gaat het snel, nederlands vergeten bedoel ik, ik dacht altijd dat dat niet waar was maar kennelijk toch wel.
    Wat een prachtige foto's ik kan me voorstellen dat dat dus heel bijzonder is om te zien. Hoe konden ze het maken. Een kleine vraag, is het mogelijk om de foto's te draaien als je ze erop zet? Krijg een soort van nek verdraaiing. Ik schrijf dit nu in een zeer koud, stoffig huis, ben blij dat ik aan de overkant kan bivakeren. Nou schatties, have fun.
    dikke zoen

  • 23 Oktober 2007 - 07:03

    Thijmen En Aniek:

    lieve Emma, Pippa, Richard en Annette,
    Wij zitten hier nu met mama achter de computer. Ik (Thijmen) ben erg geschokt dat je zomaar aangevallen wordt op straat Emma. Heb je nog pijn? En de politie vind ik wel spannend. Zei hij dan niet sorry? Moet ik je helpen?
    Vogelverschrikker. Oh dat was Aniek tussendoor. We vinden de foto's erg mooi en vinden het heel leuk om jullie toch nog te zien.
    Aniek komt bij mij in de groep. Dat vind ik wel goed want dan kan ik haar helpen. Maar als ik 4 wordt dan kom ik naar jullie E&P!
    Nu ga ik weer stoppen want ik ga zo fruit eten. Aniek heeft niet zoveel te vertellen, maar ze weet nog wel wie jullie zijn.
    Dag Dag kusje kusje

    ps nog even een kleine toevoeging van mamarieke. Thijmen heeft het grootste gedeelte gedicteerd, hij is er echt mee bezig. X

  • 23 Oktober 2007 - 13:27

    Patricia Geiger:

    dag lieve reizigers,

    Volgens mij hebben jullie het naar 't zin, en de meisjes ook. Wat een ervaringen doen jullie op! Ik dacht dat jullie de eerste 3 weken gingen uitrusten. Af en toe ontdek ik een aantal rustuurtjes tussen de bedrijven in Peru. Dit is echt genieten zo. Probeer door jullie de ogen de landschappen en vergezichten voor te stellen. Magnifief! Nou, Netje, Java en Bali waren ook fantastisch. Enorm genoten en zo veel gedaan en gezien. Op Bali nog op een dag gemountainbiked en 2 uur geraft. Heel bijzonder maar doodeng op zo'n fiets die alleen maar down hill gaat. Vele contracten gezien en de mensen zijn zo vreselijk aardig.
    Ik vind de tijd nu al opvliegen voor jullie. Een maand zit er al bijna op, ongelooflijk. Geniet er nog maar van.
    Heel veel liefs aan jullie


  • 23 Oktober 2007 - 13:31

    Patricia Geiger:

    Netje,

    Derk mailde mij gisteren terug. Probeer een afspraak met hem te maken maar hij wil niet met Hammie erbij. Hij zit niet te wachten op een grote groep Hilversum revisited (zo vertaalde hij het nl. letterlijk). Dan maar alleen. Wie weet een vervolgafspraak met ons allen. Hammie is ook vaag met mailen hoor.

  • 23 Oktober 2007 - 19:20

    Shakita Tan A Kiam:

    Hahaha, wat een avonturen, ik word er helemaal vrolijk van! Kan het plaatje er zo bij bedenken! Geen 70MB? Ja, wij zijn wel verwend op Schiphol, hè. Blij dat jullie genieten. In NL is het nu echt herfst, de blaadjes vallen vd boment en het is overdag ongeveer 10 graden. De wind is ons nog bespaard gebleven, het zonnetje schijnt, dat is dus wel lekker. Regio Zuid heeft nu herfstvakantie, dus op kantoor is het ook redelijk stil. Veel plezier verder!
    Grtjs, Shakita

  • 24 Oktober 2007 - 18:48

    Ome Hans Van Loenen:

    jambo
    het is uiteraard spektakel, vanwege het feit dat ze vroeger toen er nog walvissen waren spek afzaagden en optakelde om het in de spectaculair grootte ketel te stoppen. Enfin, net zo als mijn vrouw ben ik blij dat de fotos rechtop staan en ben ik nog blijer dat randjongeren bij jullie iets minder agressief zijn dan hier, anders waren er immers direct messen getrokken.
    Overigens met jullie vieren erbij, hoeveel mensen wonen er in Peru?
    liefs aan allen en ik wacht wel op het boekje fishes of Peru.

    nb kan niet wachten op het boekje over de vissen op de galapagos,
    heb overigens ook nog een weekend Riga met willemijn geboekt!

  • 25 Oktober 2007 - 07:43

    Estherstoop:

    foto3197--Wat een kostbaar,puur bezit lieverds !Spannend alles ,Niet teveel spanning voor de prinsessen?Maar als de ouders rustig blijven zijn de kinders het ook/Ik zou graag muisje willen spelen op jullie reis. Geweldig!!!!!
    Vandaag zijn jullie hoop ik goed in ecuador aangekomen.
    Wat een energie ook nog deze pagina,s te maken,Dank dat ik weer mag meegenieten/.Dikke pakkerd van esther

  • 06 November 2007 - 21:14

    Francien:

    Lieve mensen,

    Ik moest nodig even bijlezen maar met de verwarming hoog waande ik me net even in het zuid amerikaanse. Hilarische verhalen. Volgens mij heb je een carriere als schrijfster gemist maar ik ga je nu zeker opgeven als freelancer voor het suffertje van parkeren.Pas maar op met die kleine zuidamerikaantjes, voor je het weet blijft je lieve meid aan zo'n schoffie hangen (-:
    Hier alles goed. Je mist niets, wij missen jou wel. Geniet lekker en dikke knuffel van Esmee voor de meiden.
    liefs Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Chiclayo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1708
Totaal aantal bezoekers 78709

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: