a long drive - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu a long drive - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

a long drive

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Moab

Lieve allemaal,
Vandaag was een lange reisdag met veel kilometer, dus we vertrokken bijtijds, rond kwart over acht.
Van Bryce volgden we de weg richting Capitol reef national park. Het landschap veranderde langzaam van oranje zandbergen, naar een echt berglandschap met veel naaldbomen en heftige haarspeldbochten. Op een gegeven moment reden we over een soort top ridge met aan weerszijde een enorme kloof. Het landschap is zo overweldigend en je voelt je echt enorm nietig, met name omdat pas vrij recent eind vorige eeuw er door dit gebied een weg is aangelegd, stel je eens 150 jaar geleden voor met je paard en wagen. Onderweg kwamen we nagenoeg geen andere autos tegen en voel je je alleen op de wereld. Pip vond de bochten niet echt fijn en raakte echt autoziek en kon nog net niet op tijd roepen dat ze moest puken, dus helaas kwam er wat terecht op haar nieuwe short, gelukkig daarna snel uit de auto voor de rest van het ontbijt. Gelukkig voelde ze zich na een klein dutje en het feit dat de weg weer wat rechter werd weer wat beter.
Na enige tijd kwamen we aan bij Capitol reef national park. het leek ons een leuk idee om daar te picknicken maar helaas begon het net op dat moment te hozen en was daarnaast de scenic drive dicht voor repairs, dus hebben we maar een broodje in de auto gegeten met overheerlijke smeerworst.
De rest van de weg was door de woestijn, je kan het je niet voorstellen hoe enorm desolaat het daar is maar tegelijktijd prachtig. Met zandduinen die schakeren in kleur van zwart, naar donkergrijs, donkerbruin en beige en daarnaast met kleuren als aubergine en donkerpaars, zo ongelooflijk mooi. Heel af en toe een andere auto en daarnaast zo nu en dan een piepklein plaatsje met een handje vol inwoners, je begrijpt echt niet wie daar wil wonen en waarom want het is echt in de middle of nowhere en daarnaast een dikke 100 graden fahrenheit. Je snapt het niet.
Uiteindelijk zijn we rond half vijf aangekomen in Moab en zitten we nu in ons nieuwe hotel the river canyon lodge, de river heb ik nog niet gezien maar we hebben een zwembadje dus de dolle tweeling is blij en nu gaan we eerst even zwemmen en dan het dorp verkennen.
liefs en tot morgen, het hotel heeft een eigen fijne computer in de lobby dus dat is makkelijk schrijven.
bye bye,

• 19 Augustus 2011 - 02:20

Hans, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Krijg net jullie 3e bericht. De eerste 2 niet ontvangen, maar inmiddels wel gelezen. Fantastische reis maken jullie. Geweldig dat de meisjes het zo goed doen met lopen. We herkennen heel veel van jullie verhalen.
    Zelf gaan we morgen de Machu Picchu op. Ik heb al onze verhalen naar jullie mailadres gestuurd, maar natuurlijk komt die van Richard weer retour, dus gaan ze naar Schiphol.
    Zag alleen dat je die tot 5 sept. ook niet leest. We hebben straks veel te vertellen aan elkaar.

Liefs,

Hans, Joke en Xandra

• 19 Augustus 2011 - 13:23

Janke:

Ben blij met de mooie verhalen en ik heb veel bewondering voor jullie prestaties in die indrukwekkende natuur en met die hitte. Hier gaat alles goed. Liefs, Janke

• 19 Augustus 2011 - 14:38

Vitamin:

Bless you 4 brighten my day!

• 19 Augustus 2011 - 19:00

Eef:

Altijd weer leuk de verhalen in ´van Loenen´stijl te lezen en zo te horen hebben jullie t prima naar je zin!!

• 19 Augustus 2011 - 19:18

Eef:

PS..Net nog even t reisverlag van ´Out of Africa´gelezen...for oldtime sake... besos