Bijna 9000 kilometer - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Bijna 9000 kilometer - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Bijna 9000 kilometer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

28 Januari 2008 | Guatemala, Antigua

Lieve Schatten,

Na bijna 9000 kilometer, 185 uur in de (chicken)bus, 14 uur op de boot en ongeveer 23 vlieguren (de terugreis nog niet meegeteld) is onze reis bijna ten einde. Zo lang naar toe geleefd en dan nu bijna ten einde, maar wat hebben we het gaaf gehad, veel gedaan, veel gezien en veel beleefd, waanzinnige leuke, aardige en lieve mensen ontmoet, en maar eens te meer ontdekt dat we het buuitengewoon hebben in Nederland met al onze luxe. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

Ons laatste weekje Monterrico was werkelijk fantastisch. Naast alle armen mensen die we onderweg zijn tegen zijn gekomen hebben we nu ook de rijken uit Guatemala city ontmoet. Hele aardige lui die gestudeerd hebben in Amerika, zeer goed Engels spreken en ons hebben uitgenodigd om de verjaardag van hun kleinzoon mee te vieren aan het zwembad. Daarnaast een Amerikaans stel, die een dochter uit Guatemala aan het adopteren zijn. Hij is CEO van een airline in Minnesota en doet veel zaken met Transavia dus dat was wel weer geestig. We hebben de hele week niets gedaan behalve zwemmen, zonnen en boeken lezen. Dat was ook echt even nodig want we waren toch wel wat vermoeid. Pip zwemt inmiddels het halve zwembad onder water, ze had het ineens door en Em snorkelt als de beste, vandaar de snorkels. Vannacht hebben we geslapen in Antigua en over een uurtje vertrekken we met de taxi (no more buses naar Guate) for some last minute shopping en het vliegtuig van morgen.

We kijken uit naar onze fuif op zondag en nee Hans bemoei je er maar niet mee, als iedereen namelijk tegelijk gaat komen dan past het niet. Dus een setje in de ochtend en een setje in de middag komt heel goed uit.

De atlas is niet nodig we hebben een (hetzij inmiddels ietwat gescheurde) maar prachtig mooi ingekleurde landkaart waar precies op te zijn is waar we zijn geweest, sterker nog twee.

Lieve schatten, dikke kussen en tot heel gauw.

• 28 Januari 2008 - 16:20

Mariek:

Hallo Lieverds, het zit er weer bijna op. Maar wat een ervaring waar jullie op terug kunnen kijken zeg, ik vond het heel bijzonder om het op afstand mee te mogen beleven. Petje af dat jullie dit hebben gedaan en dat met 2 kids. Respect!
    Maar fantastisch dat jullie weer terug komen. Een hele goeie reis, geniet van de laatste kilometers ook al is het waarschijnlijk slapend en tot heel heel snel.
    M

• 28 Januari 2008 - 16:21

Ome Hans Van Loenen:

Mooi, ben ik tenminste na al dat gemail nogmaals de eerste met een reactie.
    Ik bemoei mij er uiteraard wel mee en zou zeggen komt allen om ongeveer 15.30 uur voor de taart en de wijn. Wel vraag ik eenieder voorzichtig te doen met alle spullen in het huis van A/R & E&P, veel zaken zijn nieuw aangeschaft alles is geschilderd, gelakt en schoongemaakt door mijn dochter, die het overigens erg jammer vind dat jullie nu al thuis komen!!
    Maar goed aan alles komt een eind, dus laten wij er maar een soort van nieuwjaarsfeestje van maken.
    Zie jullie Donderdagavond, hoop dat jullie de aansluiting halen en dus tot gauw.
    liefs

• 28 Januari 2008 - 16:22

Ome Hans Van Loenen:

Mariek, ja en bedankt!

• 28 Januari 2008 - 18:21

Papa, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Wat een prachtige foto's van de vulkaan, het zwembad en de zonsondergang. Aan alles komt een eind, maar jullie kunnen terugzien op een geweldige reis en de kleintjes zullen zich dit nog lang herinneren denk ik.
    een heel goede terugreis en tot snel ziens. Ik begrijp dat wij zondag om 15.30 uur verwacht worden? We horen het wel als jullie thuis zijn.

Liefs,

Papa, Joke en Hans

• 28 Januari 2008 - 19:09

Eef:

Wat n verhalen en wat n prachtige foto´s van de afgelopen maanden. Wat is het snel gegaan! Wens jullie een hele goede reis en een welkom thuis. Kan niet wachten je weer een keer live aan de telefoon te hebben, pop! Besos

• 28 Januari 2008 - 19:39

Astrid, Jos, En Kids:

Lieve allemaal,

GEWELDIG dat jullie deze reis gemaakt hebben, dat pakken ze jullie nooit meer af! En nog blijer ben ik dat jullie heelhuids thuiskomen!! heel veel liefs van ons viertjes en ik bel je snel Annie!

Adios!

• 04 Maart 2008 - 13:58

Richard Van SPL:

We zijn zelf net terug van een rondreis (met Kid) door Malaysie en Borneo. Maar na het zien van jullie foto's hebben we meteen al weer zin gekregen om snel de boeken voor een volgende reis in huis te halen.
    Richard