Merry X-mas - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Merry X-mas - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Merry X-mas

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 December 2007 | El Salvador, Perquín

Hola,

Na drie dagen bussen, met inderdaad een flitsbezoek aan Honduras, zijn we neergestreken in Perquin, ongeveer 15 kilometer van de grens met Honduras waar we straks weer naartoe terug gaan.

We waren even in dubio hoe en waar we precies de kerstmis zouden doorbrengen omdat we niet als Josef en Maria zonder onderdak wilden zitten en hebben na drie vermoeiende busdagen met heel veel keer overstappen besloten om in Perquin te blijven. Het is een dorpje van niks maar we hebben een heerlijk hotel met een geweldige douche met warm water en dat is toch wel een hele luxe na nagenoeg geheel Costa Rica en Nicaragua onder koude dan wel lauwwarme douches te hebben gestaan (zie www.perkinlenca.com).

Toen we eergisteren in Perquin aankwamen zijn Pip en ik naar het hotel gelopen, berg af (het ligt namelijk net buiten het centrum) en nadat we de kamer hadden gezien moesten we weer terug (berg op) het dorp in om Rich en Emma op te halen. Daar hadden we niet zo veel zin in dus heb ik maar weer meegedaan aan de Peking express en bij de eerste de beste auto hadden we al een lift. Het bleek de eigenaar van het hotel te zijn een ge emigreerde amerikaan die inmiddels een heel imperium heeft opgebouwd hier in Perquin inmiddels getrouwd is met een vrouw uit El Salvador en met haar drie kinderen heeft. De meisjes hebben gisteren de hele dag met hun oudste dochter gespeeld in het engels en spaans en Pap en Mam hebben de hele dag in een hangmat gehangen en hun boek gelezen. S avonds heerlijk gegeten in het hotel en onze dag was super. Vanochtend zijn we naar het museum geweest in het dorp over de Guerilla strijd die hier in de jaren 80 heeft plaatsgevonden. Er is hier zwaar gevochten en het dorp heeft daarom veel geschiedenis.

Morgen gaan we ergens zwemmen en dan blijven we eerste kerstdag nog in onze hangmat zitten en reizen daarna door naar Honduras richting Copan waar grote ruines zijn. We hebben inmiddels besloten Belize te laten voor wat het is dus helaas (broers geen dubble digits) maar nog wel een extra landje Guatemala dus uiteindelijk plus 9. Belize is wat dat betreft net iets te ver uit de richting en na alle busreizen van de afgelopen dagen lijken een extra 600 kilometer om alleen maar een landje te scoren ons net iets te veel. We gaan na Copan richting Guatemala en gaan dat in een heel rustig tempo doen in de hoop dat we de laatste week nog ergens in een mooi hotel met zwembad aan zee kunnen zitten, dat lijkt ons wel wat.

Nou voor iedereen merry Xmas denk aan ons, wij denken aan jullie en over een week of vijf zijn we alweer thuis. En inderdaad de kilos vliegen er vanaf, de meisjes hun ribben zijn te tellen als ook die van mij en bijna die van Rich. Dus dat is een mooie bijkomstigheid van deze reis, en geen kerstdiner dus daar krijgen we ook geen extra kilos van. Karen alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ga proberen te bellen maar het is een busdag dus weet niet of we op een christelijk tijdstip bij een telefoon aankomen in Honduras.

Liefs
Richard, Annette Pip en Em

• 23 December 2007 - 19:54

Duco:

Hoewel kou en sneeuw ver weg zijn, hoop ik toch dat jullie leuke kerstdagen hebben. En geniet nog van de rest van de reis met jullie stoere meiden!

• 23 December 2007 - 20:50

Theo:

Ik wens jullie een mooie zonnige kerst, met veel plezier in de hangmat. Jullie weten hoe ik over kerst denk, dus mij lijkt het wel wat.

Mooie groet uit een schilderachtig Amsterdam

• 23 December 2007 - 21:16

Karen:

ha die jongens, jullie ook fijne kerstdagen gewenst. Wij gaan ons begraven in Zeeland en komen na de Kerst weer tevoorschijn. Dus Annette, je hoeft niet te bellen op mijn verjaardag, ik neem de telefoon niet eens mee. bedenk dat Peter op 5 oktober vertrokken is en (op 1 weekje na) afgelopen woensdag weer thuis gekomen is. Dus wij gaan even van elkaar genieten. Hoop dat het ook een soort van hangmatje voor ons gaat worden. Geniet van de rust, ruimte en het weer. Dikke kus, Karen

• 23 December 2007 - 21:25

Mimi Gerretzen:

Bonne fetes et meilleurs voeux pour toutes les familles, ......en uiteraard de laatste loodjes wegen het zwaarst.....hele fijne dagen samen,lieve groet uit een regenachtig Zuid-Frankrijk.
    Hou vol, de indrukken zijn geweldig,blijf genieten en eet wel wat onderweg.....
    Dikke zoen, Vincent en Mimi xxx

• 23 December 2007 - 22:38

Eef:

Feliz Navidad !! Geniet van n ongetwijfeld onvergetelijke kerst !
    Besos y un abrazo muy fuerte, Eefje

• 23 December 2007 - 23:03

Francien:

Lieve mensen

Merry X mas voor jullie vieren. Geniet van de laatste weken van jullie onvergetelijke prachtige reis!!

• 24 December 2007 - 10:10

Papa, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Het wordt een bijzondere kerst en oud- en nieuw voor jullie. In ieder geval zullen jullie nog jaren aan deze kerst terugdenken! Hans en ik zijn ook in Copan geweest en het is beslist de moeite waard. Geniet ervan! Een kerstkaart is gestuurd naar het mailadres van Richard. Hopelijk komt hij aan. Wij zullen het glas heffen op jullie om 00.00 uur op 1 januari! Veel plezier en liefs van

Papa, Joke en Xandra

• 24 December 2007 - 12:36

Janke:

Prettige kerstdagen toegewenst in of uit de bus! Ik ga morgen naar Culemborg voor de 1e kerstdag en jullie zijn ongetwijfeld ruim onderwerp van gesprek en van "wat zal ik blij zijn om ze weer te zien". Liefs en knuffels van Mam/Oma

• 24 December 2007 - 13:23

Astrid:

Lieve aventureros,

Een fijne, warme en onvergetelijke kerst toegewenst!
    Muchos besitos de José, Astrid, Victoria en Ana.

• 24 December 2007 - 22:10

Brigitte:

Lieve alle 4,

Kerstavond in Nederland, bij jullie pas middag. Wij wensen jullie een bijzondere kerst toe. Het wordt in ieder geval een Kerst om nooit te vergeten. Wens jullie rustige en warme dagen toe.

Liefs,
    Brigitte, Rob, Lau en Kenn

• 25 December 2007 - 12:47

Jo:

hallo schatten, vanaf texel een kort berichtje, jullie ook merry x-mas, wij hebben het hier heerlijk, vanochtend kadootjes uitgewisseld , iedereen weer happy, gaan zo een kerst wandeling maken in de slufter vallei. Denk nog maar niet aan de terug reis, alhoewel wij het leuk vinden als jullie d'r weer zijn.
    Hele dikke zoen.

• 25 December 2007 - 12:56

Slimmetjes:

Emma en Pippa, Annette en Richard
    hele fijne en gezellige kerstdagen hier heel ver vandaan maar toch ook heel dichtbij.
    Slimmetjes

• 25 December 2007 - 20:29

De Bakkertjes:

xxxxxx VROLIJK KERSTFEEST!!!!!
    liefs en knuffels

• 27 December 2007 - 12:25

Monica:

Hi Looney Toony,

Wilde je even laten weten dat ik geniet van jullie avonturen! Hele fijne jaarwisseling en ik kijk nu al uit naar je komst bij Parkeren! Voor nu, genieten jullie lekker van alle moois en het avontuur!

greetzz,
    Monica