plus 6 Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Loenen - WaarBenJij.nu plus 6 Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

plus 6 Nicaragua

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 December 2007 | Nicaragua, Managua

Lieve Schatten,

We zijn er inmiddels achter na een dag reizen dat het openbaar vervoer van Costa Rica so far, het slechtse is van Zuid en Midden Amerika. Vanaf ons heerlijke strand resort met leuke canadezen, die graag hadden gewild dat we nog een week met hen daar hadden gebleven, maar ja we moeten verder, zijn we gisteren vertrokken naar Nicaragua. Eerst met de bus naar Nicoya, daar overstappen, niet eens in hetzelfde busstation, naar de bus in Liberia. In Liberia weer overstappen in een bus naar de grens. Dan lopend de grens over en dan weer verder in weer een andere bus naar Rivas. Dat laatste hebben we maar niet meer gedaan want we waren wel klaar met de bussen, dus hebben we maar een taxi genomen naar Rivas. Daar was niet echt een fatsoenlijk hotel te vinden dus we hebben echt in de grootste dump geslapen tot nu toe, want nog het meest vervelend was was dat vanochtend om kwart over vijf een aantal heren gezellig de zin van het leven naast onze kamer kwamen bespreken en luidkeels discussierend iedereen wakker maakten. Toen ik hen verzocht even verderop te gaan praten vonden ze dat toch zo gek... Anyway, vanochtend zijn we vertrokken naar het isla Ometepe, in het meer van Nicaragua. Een buitengewoon bijzonder eiland want het bestaat uit twee vulkanen. Het meer is erg groot en er leeft een bijzondere (Hans, leg jij het even uit) zoet water haai, ik geloof de enige nog op aarde. We hebben hem nog niet gezien, wie weet. Na de ferry van een uur met hele hoge golven, had visioenen van de galapagos, kwamen we aan in Moyogalpa waarvan daan we naar Santo Domingo zijn vertrokken. Volgens insiders het allermooiste strand van Ometepe, alleen het haalt het niet bij het strand van Samara, desalniettemin is het relaxed hier en de nicas die we tot nu toe ontmoet hebben zijn aardige lui.

We blijven hier denk ik een dag of twee en gaan dan weer wat cultuur snuiven in een oude koloniale stad, Granada. Verder alles goed, we hebben genoten van onze vakantie in Costa Rica, mooi land aardige mensen en prachtig strand en lekkere vis. Rich en ik hebben allebei nog echt gesurft voor zover je dat surfen kan noemen want het is nog knap moeilijk maar we hebben in ieder geval een stukje van een golf gestaan voordat we weer in zee stortten voelde me een echte beachbabes.

Veel liefs Rich, Annette Pippa en Emma

• 11 December 2007 - 19:47

Ome Hans Van Loenen:

Volgens mij is die inmiddels bekende juffrouw, pamela, begonnen als baywatch girl, kortom annette er ligt nog een wereld voor je open. Zij heeft volgens mij enige operaties ondergaan die jij niet nodig hebt en jij hebt bovendien enige welvingen van nature meegekregen, die pamela niet heeft, dus dat is mooi meegenomen.
    Die haai waar je het over hebt is inderdaad een unicum. Het is de enige zoetwaterhaai( van de meer dan 300 soorten haaien) op deze aardkloot en dit is waarschijnlijk 100 miljoen jaar geleden gebeurt omdat er toen een meteoriet is neergestort in midden amerika, waardoor deze haaiensoort is ingesloten in een zoutwatermeer, waarna deze soort zich in de loop der jaren heeft aangepast aan de zoeter wordende omstandigheden. Mochten jullie hem zien dan gaarne een foto maken en vooral een boekje meenemen over de vissen van nicaraqua.

• 11 December 2007 - 20:07

De Bakkertjes:

We hopen dat jullie vannacht beter zullen slapen; wat een avonturen in de avonduren; overdag ook trouwens..... het is allemaal bijna niet te bevatten zo prachtig en bijzonder wat jullie allemaal beleven en zien en met ons delen; wij blijven aandachtig volgen. Dikke knuffels en tot de volgende keer maar weer XXXXXX

• 11 December 2007 - 20:15

Marlot:

Hallo schatten,
    het klinkt allemaal goed daar.
    Hier is het allemaal ook nog goed, heb afgelopen weekend met vriendinnen sinterklaas gevierd, en dat was echt reuze gezellig. ( Huis op nummer 8 staat nog steeds ).
    Mijn achillespees gaat helaas minder goed, ik zit samen met enkele andere meisjes uit veld A1 ook in de zaal selectie A1, heel chill, maar kan helaas dus voorlopig nog niet mee doen, dus daar gaat vrees ik mijn basis plekje. Maar goed.

Hope to hear from you soon!
    Love and kisses, Marlot!

• 11 December 2007 - 20:45

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Dit waren weer een paar echte trekkersdagen. Ik blijf stikjaloers op jullie!!! Toch knap dat je op zo'n golf blijft staan. We hebben er wel eens naar staan kijken op Bali, maar het is nog best moeilijk!
    Hier slaat langzamerhand de "kerststress" toe met het plannen van de etentjes en het versieren van het huis. Tussendoor moet er ook nog gewerkt worden en heeft Xandra de ene toets na de andere. Ze verzint het ook nog om de kleding en make-up te verzorgen bij het Engelstalige kerstcabaret op school. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid en nu moet ze haar eigen boontjes maar een keertje doppen in dit geval. Een dag heeft slechts 24 uur en dat geldt ook voor Hans en voor mij! Vanaf morgen gaat het hier vriezen, dus geniet maar flink van het strand en het mooie weer.

Liefs van

Papa, Joke en Hans

• 11 December 2007 - 20:56

Willemijn:

Hallo lieverds,
    Zo te horen hebben jullie het heel erg naar jullie zin, mooi!
    hier is het vrij slecht weer, ijskoud/regen etc.
    maar goed, laten we het daar niet over hebben. Hier gaat alles prima, gewoon precies hetzelfde als normaal. niks spannends!

ik mis jullie echt heeeeeeel erg! Em & Pip ik heb zo'n zin om jullie een heeeeeeeeeeeele dikke knuffel en kus te geven! haha
    nou jongens tot over 2 maanden.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Willemijn

• 11 December 2007 - 21:09

Jo:

nou dan ook nog maar van mij is de hele fam. weer compleet. Na een dag werken is het weer apart om jullie verhalen te lezen. Maar idd de kerst slaat toe, zaterdag komt de fam. uit Heeg hier eten en bij jullie slapen, zo'n depandance is echt handig, moet die hut van jullie kosten? hi hi hi. We doen geen kerstdiner maar gewoon een gezellig hapje, zullen aan jullie denken, volgend jaar zijn we weer together, met leven en welzijn.
    Nog een weekje en dan lekker naar Texel, heb er erg veel zin an.
    Geniet van Granada, klinkt zo mooi, deze naam, en de rest.
    dikke zoen aan allen.xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 December 2007 - 08:29

Slimmetjes:

Hallo lieve mensen,
    Wat een mooie verhalen!!
    Hier lijkt het leven dan maar heel saai, gelukkig hebben we dan Sinterklaas net weer in het land gehad en gaan we nu in de bekende Kerst 'mood'. Have fun and take care. Heel veel groetjes en kusjes van de Slimmetjes

• 12 December 2007 - 20:59

Edwin Maria N&D :

Hoi wereldreizigers, ik heb alle foto's nog weer eens even bekeken wat hebben jullie veel gezien en wat hebben jullie al veel gedaan wauw echt gaaf hoewel ik in jullie verhalen ook lees that travel has many joys. Die ene foto van Emma is echt beautiful en Richard op het paard ook erg stoer. HOe is het nu? hebben jullie het een beetje naar jullie zin in Nicaragua? zijn jullie nu echt door en door relaxed?
    Hier gaat alles goed. Slechts 1 kuur nog voor de boeg dus dat geeft de burger moed. Het huis al weer in kerststijl morgen alleen nog even een boom uit de grond graven hier ergens in een dorp. Reed vandaag om 5 uur door het westfriese landschap met nevel op de velden en een rood gekleurde lucht was erg mooi.Veel plezier en tot lezens maar weer.

Liefs Edwin, Maria, Nick en Demi

• 13 December 2007 - 13:19

Brigitte :

Hallo Anette en familie,

Ik had jullie pagina van Margreet Barends doorgekregen, ze dacht dat ik het leuk zou vinden omdat ik vorig jaar van mexico naar panama was gereisd.
    Nou las ik dat jullie naar Salvador gaan, een fantastisch land en wil jullie een fantastische accomodatie doorgeven.
    Het is in het plaatsje Santa Anna, Casa Frolaz de eigenaar is Xavier en hij is zo gastvrij, neemt jullie vast mee naar de koffieplantages van zijn familie. Je slaapt eigenlijk bij hem in een heel groot huis en jullie kunnen als familie op 1 kamer (heel goedkoop, je kan de wasmachine gebruiken etc.)Mochten jullie nog meer willen weten over Salvador dan kan je mailen op blabribla@hotmail.com

Verder wens ik jullie nog heel veel plezier met jullie fantastische reis.

groetjes,
    Brigitte (ook werkzaam op schiphol)