Open lucht museum 3 - Reisverslag uit Riga, Letland van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Open lucht museum 3 - Reisverslag uit Riga, Letland van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Open lucht museum 3

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 Augustus 2012 | Letland, Riga

Hallo allemaal daar zijn we weer. We hebben een aantal heerlijke dagen achter de rug. Na een dagje sightseeing in Tallinn zijn we de dag daarna naar het nationale park Laheema geweest ongeveer 40 kilometer buiten Tallinn. Allemaal slaperige dorpjes met houten huisjes vlak aan het strand en een mooie wandeling langs zwerfkeien. Die hebben we vanwege de muggen overlast wat korter gemaakt, want ze stoken hevig.

De dag daarna zijn we naar een soort waddeneiland vertrokken Saremaa met een heuze boot overtocht. We hadden zowel op de heen als terug reis mazzel want konden voor de 35 minuten boottocht zo doorrijden. Deed me denken aan de vroegere toestanden bij de boot van Split naar Brac, waar het altijd een grote chaos was en er uiteindelijk vechtpartijen uitbraken wie als eerste de boot om mocht. Hier was echter geen sprake van wantoestanden, keurige rijen die met groen licht aangaven wanneer je kon rijden, dus helemaal prima. Op het eiland zaten we in een minihuisje vlakbij zee. Het huisje was werkelijk allerschattigst en van alle gemakken voorzien. We hebben dan ook enorm genoten van ons huisje en de omgeving en buitengewoon weinig gedaan, behalve boeken lezen, boompje klimmen en een rondje verstoppertje op het strand en voetballen, wat Emma en ik overigens glorieus hebben gewonnen. 10-9!

Gisteren zijn we vertrokken met een stop aan het strand naar Riga en zitten in een leuk appartement the baltic suites. Riga is ook weer een open lucht museum maar toch heel anders dan Tallinn en Vilnius. Met art deco wijken maar daarnaast ook weer prachtige kerken. Gisteren hebben we onze wandeling kort moeten houden want er brak een vreselijk noodweer los, maar vandaag is het toeven het is ongeveer 18 graden strak bewolkt maar lekker loopweer. Morgen zijn we nog hier en dan reizen we verder richting het zuiden om weer Litouwen in de rijden maar dan deze keer aan de kust bij de Korinion split, en verblijven we nog twee dagen aan het strand in Palanga. De internet facilitieiten zijn ver te zoeken dus weet niet of we daar nog een berichtje achter laten, we zullen zien. Zo niet, dan zijn we zaterdag weer thuis. Liefs van ons allemaal!

• 27 Augustus 2012 - 13:39

Hillen Familly:

Goed weer wat van jullie te horen!Take care en rij voorzichtig terug! Wij vandaag weer naar school en meteen de feest- en kermisweek in...liefs, N

• 27 Augustus 2012 - 14:43

Hans & Joke:

Hallo allemaal,

Het is weer een leuke reis geworden! Wat koud misschien, maar wel gedenkwaardig! Kom snel naar huis, dan kun je nog een beetje van de zon profiteren. Tot zaterdag lijkt het mooi te worden.

Hart.groet,

Hans en Joke

• 27 Augustus 2012 - 16:30

Janke:

Lieverdjes,
    is alweer de laatste week van augustus. Fijn dat jullie het leuk hebben.
    Hier is alles goed. We hebben wel een nat weekend achter de rug. Zondag
    aan het eind van de middag een bijeenkomst van Klein Laren bewoners gehad,
    heel gezellig, maar met enorme hoosbuien. Nu ziet het er beter uit. En dat moet
    het ook maar even blijven. Zodat jullie droog thuis kunnen komen.
    Liefs, Janke

• 27 Augustus 2012 - 16:41

Esther Stoop:

Prachtig is Riga hé ik heb er eens een reisje heen gemaakt om al de jugendstil huizen te bekijken
    Had ik me kunnen besparen nu ik in Berlin woon!
    Wat heerlijk zo'n huisje aan het strand en even helemaal uitrusten .Daar is vakantie toch voorNIu schiet de tijd weerop voor jullie Wat zal Oma Janke blij zijn als jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Ik heb leuke dagen achter de rug in Wuppertal waar onze kleindochter trouwde.
    Een stralende bruid in onschuldig wit!!

Goede reis verder met liefs uit Berlin.