berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Annette Loenen - WaarBenJij.nu berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

berlijn

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 Augustus 2012 | Duitsland, Berlijn

Na een prima reis over een lege duitse autobahn waren we gisterenmiddag rond half vijf in het hotel. De intocht in Berlijn duurde wat langer dan gepland want het verkeer was afschuwelijk, twee auto's door het stoplicht en we stonden weer stil. Nou ja het hotel is prima in the Mitte en zeer centraal gelegen. Na een kleine opfrissing zijn we lekker gaan lopen na de lange zit. Prachtige gebouwen en majestueze straten onderweg naar de Brandenburger Tor. Op de kaart allemaal erg dihchtbij, lopend toch iets verder dan gedacht. Dus vandaag waren wij heel slim en hebben we fietsen gehuurd en zijn the urban jungle op de fiets te lijf gegaan. Een zeer goede zet. Moeiteloos vlogen we nu richting de Brandenburger Tor in nog geen vijf minuten, daarna zijn we richtinig het joods holocaust monument gegaan wat zeer indrukwekkend is. Bovendien kan je er ongelooflijk goed verstoppertje doen, is niet helemaal netjes natuurlijk want het is een serieus monument maar leent zich er meer dan goed voor. Via de Potsdammer platz gingen we even terug naar het hotel en nu zijn we bij Tante Esther (oma;s vriendin) die inmiddels een jaar in Berlijn woont. Op de fiets, via check point charly, duurde ook iets langer dan gepland maar was wel een leuke tocht. Ineens een heel andere buurt dan het Mitte, met prachtige oude huizen uit begin vorig eeuw.

Morgen gaan we richting het museum kwartier en de Alexander platz, tot later!

• 10 Augustus 2012 - 10:23

Esther Stoop:

dagl lieverds Veel te kort hier zelfs geen foto gemaakt
    ,Een tip
    GENDARMENMARKT
    en daarnaat: Friedrichstrasse, o.a. Lafayette
    HACKESCHE HÖFE (bij Oranienburger Straße/Hackescher Markt)
    Fijn dat jullie hier waren .
    Volgende keer langer ,Pakkerd en goede reis verder met de mooie lieve Prinsessen.

• 10 Augustus 2012 - 10:26

Janke:

Wat fijn, dat jullie een goede reis hebben gehad en dat jullie dus nu rondfietsen in Berlijn.
    Esther was vast ook blij om jullie te zien.
    Hier is het nu ook mooi weer. Belooft een zonnig weekend te worden. Liefs, Janke