Van Las Vegas via Zion naar Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Van Las Vegas via Zion naar Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas via Zion naar Bryce

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Lieve mensen,

Op veler verzoek dan toch maar weer een rondje waar ben jij.nu. Afgelopen donderdag (het lijkt inmiddels alweer eeuwen geleden) vertrokken we keurig op tijd met BA naar London om vervolgens (weliswaar tot de nok toe gevuld) in een mooie 747 naar Las Vegas te vertrekken. Na een nogal hete start, de airco deed het niet tijdens het instappen (konden we vast wennen aan de Las Vegas temperaturen) vertrokken we iets later dan gepland. Na 9 uur en 50 minuten landden we in Las Vegas en hadden binnen no time onze auto met toch maar een upgrade van een compact autootje naar een echte amerikaanse slee. Ons hotel lag net naast de strip en dat is allemaal heel dicht in de buurt van het vliegveld. Dat ging allemaal zeer voorspoedig. Het Hard Rock Hotel (mega aanbieding van bookings.com) was zo gevonden en de kamer was echt prachtig en groot. De ambiance in het hard rock was wel echt hard rock met overal keiharde muziek (behalve in onze kamer dan) en we weten het nu echt zeker we zijn niet hard rock, maar meer lounge and easy listening. Anyway niet getreurd, de locatie en kamer waren perfect dus een kniesoor die daar op let.

Na een goede nacht hebben we eerst rond half zeven in de ochtend (ja dat doet negen uur tijdsverschil met je) een rondje gereden langs de strip waar je van de ene in de andere verbazing valt, van newyork via luxor naar venetie en de eifel toren het is er allemaal. Na een fantastisch ontbijt, met eieren, een smoothie, pannenkoeken etc een rondje over de strip gelopen en toen lekker aan het zwembad, met een heus nagemaakt strand en een beetje zoutig water en een heuse lifeguard on duty. Total bliss, het enige jammere was dat ook hier keiharde muziek speelde, die op een gegeven moment nog werd overstemd door de muziek van het andere zwembad, waar alleen over 21 in mocht. Maar goed ondanks dat lekker gezeten, niet te lang, want het is serieus heet in las vegas, 40 graden + maar omdat het zulke droge warmte is, was het heel goed te doen. In de middag een rondje outlet mall, we hadden tenslotte niet voor niets al die extra tassen mee genomen, en we kunnen melden dat we meteen goed geslaagd zijn. In de avond redelijk vroeg naar bed want als je om half zes op bent is het wel een hele lange dag.

Zaterdag hebben we weer een rondje casino's gelopen, Luxor, New York, en om zes uur de fonteinen show gezien bij de Bellagio, zeer indrukwekkend. We vinden het leuk maar na 2 dagen heb je het wel gezien en waren we de hard rock ook wel een beetje zat dus blij dat we konden vertrekken naar Zion. Wat een verschil in the middle of nowhere met bijna geen verkeer hoog oprijzende kalkstenen bergen van meer dan 2 kilometer hoogte. Ons hotel was prachtig gelegen met zwembad met uitzicht over de bergen. Echt genieten. De volgende dag zijn we Zion national park ingegaan, wat allemaal prima geregeld is met een shuttle bus vanaf het hotel en dan met een shuttle bus naar alle bezienswaardigheden in het park. Echt mega gaaf. We hebben twee hikes gedaan een van ongeveer anderhalf uur (niveau moderate) en dat ging prima. De dolle tweeling zijn echt stoere wijfjes, die lopen over het algemeen zonder zeuren een berg op. In de middag nog een langs een rivier, die wat makkelijker was, alles bij elkaar hebben we toch zeker 3,5 uur gelopen dus we zijn trots op ze. Vandaag zijn we na nog een hike met een werkelijk fantastisch uitzicht over de hele canyon vertrokken naar Bryce national park. We zijn zojuist aangekomen en zitten nu even te onthaasten bij het zwembad (wat dit keer een binnen bad is - eigenlijk best relaxed want het is erg zonnig en warm en zo hoeven we ons geen zorgen te maken over zonnesteken en verbranden. Straks gaan we nog even het park in, even voor verkennen en morgen gaan we weer een mooie hike doen. Ik ben blij met mijn nieuwe timberlands, want dat loopt toch net even wat lekkerder dan op mijn slippers. Nou lieve mensen, kortom het gaat keigoed, we genieten enorm en het is hier werkelijk meer dan prachtig. dikke x,

• 16 Augustus 2011 - 21:11

Theo:

Zion is echt fantastisch, volgens mij leven daar ook grote Marmotten?

• 17 Augustus 2011 - 07:12

Jo:

gelukkig schatties dat jullie het weer fijn hebben. Ik had al gelezen dat het daar 40 graden is. Lekker warm dus. Wij zijn er weer en morgen weer aan het werk. zucht!
    Geniet en tot later. x

• 17 Augustus 2011 - 07:18

Karen Suurendonk:

Gelukkig een levensteken...ha, ha. Nee hoor, ga er vanuit dat alles goed gaat, maar toch. Blij dit te lezen. Geniet ze. Hier (in friesland dan) inmiddels ook wat beter weer. Gelukkig, dacht dat we zo de herfst in zouden rollen.
    Kus

• 17 Augustus 2011 - 16:03

Nine:

Hoi lieverds, zaten al met smart op een teken van leven te wachten. Heerlijk om te lezen, krijg meteen zin.
    Dikke groeten en kussen

• 18 Augustus 2011 - 15:13

Vitamin:

zelden zo hard gelachen, toen ik las dat jullie gingen slapen in het Hard Rock Hotel .....
    van al dat muziekgeweld zou zelfs een doorgewinterde Roxy bezoekster van schrikken...
    toch ff moeten checken met DJ booker Vitamin!

• 19 Augustus 2011 - 20:24

Hans Van Loenen:

leuk verhaal en je schrijft leuk, ondanks echte ongemakken ben ik naar Copenhagen geweest en daar ben ik blij mee, temeer daar PVL zich afgemeld had. Vraag hoe is het aantal Amerikaanse staten binnen de familie van Loenen verdeeld, ik denk jij een, richard twee en de meiden gedeeld derde, maar nu in aantallen?
    groet vanuit een zonnig Nederland