Allemaal beestjes - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 December 2007 | Nicaragua, Granada

Hola,

Vanochtend vroeg zijn we vertrokken van Ometepe naar de bewoonde wereld. We zaten op Ometepe in Santo Domingo, niet echt een dorp maar meer een strookje strand (in januari schijnt het strand weer groter te worden als het waterpeil daalt)met wat holletjes. We hadden een prima kamer in een hagelnieuw hotel met airco en twee grote bedden. Klinkt heel goed, wat iets minder goed was dat we allemaal natuurlijke bewoners, zijnde geen andere mensen, in onze kamer hadden. Een aantal hagedissen, een hoop mieren en worst of all, heel veel kikkers. En als er nou iets is wat ik niet leuk vind zijn het kikker. Doe mij maar een paar spinnen, geen probleem maar kikkers, no thanks. Ze waren mini maar toen er gisteren avond een in mijn een in mijn nek sprong vond ik het niet leuk meer. Verder liep er ook nog een scorpioen in de hotel lobby maar de nicas vonden het allemaal heel gewoon.

Gisteren hebben we een kleine tour gemaakt over het eiland en een hike gedaan richting de vulkaan toen we daar ook nog een slang tegen kwamen en vanochtend bijna over een tarantula reden was ik er wel klaar mee en ben blij dat we nu gewoon weer in de bewoonde wereld zitten. Niet iedereen denkt daar zo over want in ons hotel zat een gepensioneerde amerikaan (ongeveer begin 70 met zijn vrouw begin 80) die besloten hadden om een hotel te gaan bouwen en er permanent te gaan wonen. Waar je zin in hebt. Anyway Ometepe was erg mooi en we hebben gisteren en eergisteren gefietst en gezwommen in een natuurlijk zwembad wat goed toeven was.

Vanochtend hebben we de boot terug genomen naar het vaste land en daarna de bus naar Granada. Het zijn oude schoolbussen uit Amerika en het was een enorm gedoe voordat de bus vertrok. Allerlei verkopers lopen door het gangpad met allerhande spullen terwijl er nauwelijks plaats is en wij met onze knieen in onze nek zitten. Na anderhalf uur vertrokken we uit de chaos en waren redelijk snel in Granada, een prachtige oude koloniale stad. We hebben een mooi hotel een oud koloniaal huis met een prachtige tuin en een klein zwembadje. Vanmiddag hebben we lekker gezwommen en geinternet, want ook dat hebben ze en morgen gaan we de stad een beetje verkennen. Nicaragua is wel een stuk armer dan Costa Rica wat ook blijkt uit de fietstaxis die we sinds Peru niet meer gezien hebben. Veel mensen rijden ook nog op hun paard en op Ometepe zelfs nog op hun koeien. Pip en Em zijn hier weer de talk of the town,en ik geloof dat het jongetje dat voor ons in de bus zat vanmiddag zijn hart heeft verloren aan Pippa, hij zei dat ze ogen had als het blauwste water wat hij ooit heeft gezien. Zoet toch.

Verder alles goed we zijn aan de paludrine begonnen, wat voor de dolle tweeling nog een kleine kwelling is om een pilletje in te nemen maar het wordt al iets beter. We proberen ze maar een beetje om te kopen met iets lekkers of een verhaaltje.

Veel liefs van ons en kerststress hebben we helemaal niet want dat is echt zo ver weg ondanks alle kerstbomen die er hier staan.

P.S. Alle laatste fotos staan bij het bericht van Emma aan haar klas. liefs van ons!

  • 14 December 2007 - 07:56

    Shakita:

    Hoi Annette,
    Die kleine beestjes: ik zie het allemaal voor me,plakkende kikkers, schorpioen, iiiiieeeeuuuuwwwww. Wat een avontuur! Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen. En kan me de reactie van het jongetje best voorstellen: blond en blauwe ogen blijkt weer de gouden formule.
    Grtjs, Shakita

  • 14 December 2007 - 09:20

    Hans, Joke, Xandra:

    Lieve allemaal,

    Annette, ik kan met je meevoelen. Ik ben niet bang voor kikkers, maar van slangen en schorpioenen moet ik niets hebben! Waren de meisjes er niet bang voor of vinden ze alles nog normaal? Pas maar op met die Latino jongetjes en de blonde tweeling!

    Heel veel plezier nog en liefs van

    papa, Joke en Hans

  • 14 December 2007 - 16:30

    Ome Hans Van Loenen:

    Mooi geen kerststress!, Hebben wij ook niet, wij gaan volgende week lekker met het gezin en de familie stout een weekje naar texel. geen schorpioenen en tarantulas, maar waarschijnlijk wel een harinkje en een paar bakjes kibbeling. Nu jullie dit lezen loopt het water jullie waarschijnlijk in de mond en krijgen jullie tevens enorme trek in pindakaas, drop en een bakje erwtensoep!!
    Nog even geduld dan kunnen jullie dat weer allemaal eten.
    Heb op google earth naar dat ometepe gekeken en denk dat ik ingezoomd het op plekken waar jullie waarschijnlijk gelopen heb. Echt heel apart hoe gedetailleerd je bepaalde zaken kan zien.
    groet liefs en ik zal zien of ik de damens van loenen nog eens achter de computer kan krijgen

  • 18 December 2007 - 15:39

    Pinkenstal:

    Lieve Emma en Pippa,
    We genieten hier van jullie verhalen. Trouw lees ik (Solange) de verslagen van mama over jullie geweldige avonturen!
    De mailtjes print ik uit voor de NSO zodat ze die aan de kinderen voor kunnen lezen. En de prachtige foto's laat ik aan de meeste voorbij gangers op kantoor ook zien. Vonden jullie die grote kroko's
    niet eng? En dan die super reptielen brrrr, dat lijken wel een soort draken!
    Ik kan me goed voorstellen dat er een heleboel jongens al verliefd zijn geworden, jullie zijn mooi maar ook echt heel stoer! Wij wensen jullie vanuit Loosdrecht nog een hele goede reis toe en alvast een goede jaarwisseling toe. Groetjes van Carolien Liesbeth Solange en alle anderen van de Pink.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 78755

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: