Boquete feesten - Reisverslag uit Boquete, Panama van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Boquete feesten - Reisverslag uit Boquete, Panama van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Boquete feesten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 November 2007 | Panama, Boquete

Hola,

Na Panama city zijn we vrijdag vertrokken naar David. Een enorm verschil met Panama city want mensen zijn ineens weer heel aardig en geinteresserd waar we vandaan komen en vinden de dolle tweeling weer beeldschoon. Wij hebben het weer iets meer op Panama want tot op heden vonden we het geen groot succes, behoudens het kanaal natuurlijk waar mijn Opa Langhorst met zijn grote shell tanker vast een keer door heen is gevaren.

Na een rit van bijna 7 uur in een vrieskast bus, de temperatuur was volgens mij echt below zero kwamen we vrijdag aan in David. Daar hebben we slechts een nachtje geslapen en zijn gisteren door gereden met een klein busje naar Boquete, een aardig klein dorpje bij de hoogste berg van Panama el volcan Baru. Het is een excape resort voor gepensioneerden Amerikanen want die zitten hier in grote getalen en er wordt driftig gebouwd. Na het drukke Panama city is het goed toeven. We hebben besloten om morgen terug te gaan naar David en dan door te reizen naar Costa Rica. We hebben wel goede verhalen gehoord over Bocas del Toro maar gaan er van uit dat we dat ook kunnen vinden in Costa Rica of El Salvador, kortom time to move on. Gelukkig hebben de Boquetes onze mening over Panama doen bijstellen want de Panama city inwoners vonden we ronduit onaardig, onbeschoft en ongeinterreseerd en buitengewoon onbehulpzaam. Het ligt niet helemaal aan ons want in ons hotel zitten twee Ierse meisjes die precies hetzelfde zeiden, het zal wel aan het grote stads leven liggen, hoewel men in Quito erg aardig was.

Anyway verder alles goed, vandaag heel even gebeld met de Van Ostadelaan omdat mijn oudste nicht Marlot vandaag 17 is geworden, dus dat was een telefoontje wel waard.

Verder alles goed, veel liefs van ons, Brig succes met waarbenjij.nu appeltje eitje en Clau doe je vader vooral de groeten en zeg maar dat ik erg blij ben dat hij zo goed voor mijn auto zorgt. Ook lekker toch Eqypte?

liefs R en A, Pip en Em

En nee lieve Broers, Gozo is geen apart land slecht een eilandje bij Malta, en did it done it been there, sterker nog we waren er toen Hans zijn motorfiets tegen een auto parkeerde!

  • 26 November 2007 - 08:41

    Hans, Joke En Xandra:

    Lieve allemaal,

    Reizen is toch leuker als je in kleinere dorpen bent. Wij hebben dat vroeger ook gemerkt. Hoe groter de stad, hoe chagrijniger de mensen worden. Hoe zou dat toch komen?

    Wat mooie natuurfoto's en wat zijn die bananenblad foto's van de meisjes leuk! Die zou je uitvergroot straks in hun kamer moeten ophangen.

    In Laren gaat alles zijn gangetje. Xandra heeft haar 1e rapport gekregen en dat viel niet tegen. Geen enkele onvoldoende en gezien de grote overgang en de lessen in het Engels zijn we erg trots op haar.

    Liefs van

    Pa, Joke en Xandra

  • 26 November 2007 - 11:53

    Janine:

    Hoi lieverds,
    gelukkig dat Panama niet zo specta is. Voor het eeerst het gevoel dat wij er niet heel hoeven. Ik kan jullie verhalen weer wat rustiger lezen.
    Dikke, dikke kus.
    ps. Sinterklaas snapt niet waar jullie zijn, Emma en Pippa!!

  • 26 November 2007 - 19:53

    Vitamin:

    lieve 4,

    nadat oom Dennis zijn laptop meenam op zondag, hebben we de hele middag jullie foto's bekeken. nu ben ik begonnen aan al jullie reisverhalen, hoop dat hij laptop niet weer snel ophaalt ....
    zoja, dan heb ik nog heel wat uren te lezen als de gelegenheid zich voordoet.

    mis jullie ENORM (hoor sunday's stem door mijn hoofd galmen)wat een ervaring zeg, een die niemand jullie ooit meer kan ontnemen.

    in huize vitamin gaat het wel (moet bekennen dat het beter kan)heb een 2e part time baan gevonden, dus tijd om veel te piekeren is er gelukkig niet.

    mijn papa raakt zijn geheugen beetje kwijt, eng om te zien, maar zijn wijsheid en humor heeft hij gelukkig nog!

    ga nu snel verder met lezen,
    TILL WE MEET AGAIN TAKE CARE

  • 26 November 2007 - 20:26

    Ome Hans Van Loenen:

    hallo, het is broer enwel je broer Peter, uiteraard weet ik dat gozo, comino, cominotto en malta bij elkaar horen en geen aparte landen zijn,ben er met mijn vrouw geweest, je broer is een beetje dom?!
    Mooie foto, is het een orchidee/ en wat/waar is David.
    Hier verder geen hele spannende zaken, jullie huis is na de housewarming van mijn dochter weer enigszins toonbaar, hoewel de politie nog wel bij een aantal mensen in de straat is geweest om uit te leggen, dat zij toch echt om 4.45 uur zondag ochtend present zijn geweest en dat zij het waterkanon paraat hadden. Kortom, zoals wel vaker een storm in een glas water.
    Overigens, in de tijd dat opa door het panama kanaal voer, waren de boten echt een beetje kleiner dan deze huidige kneiters, ik heb trouwens begrepen dat ze het panama gaan verbreden met 20 meter om zo de huidige grootte container schepen ook te kunnen laten passeren, maar dat uiteraard terzijde.
    Fijn om te horen dat de meiden weer gepruimg worden, moet voor jullie ook leuk zijn.
    groet veel liefs

  • 27 November 2007 - 11:21

    Janke:

    Ik ben blij dat ik jullie weer heb opgepikt, na een onverklaarbare storing die gevolgd wordt door een onverklaarbaar herstel van de internetverbinding. Kaboutertjes! Ben blij dat jullie weer tussen vriendelijker mensen zitten, die de tweeling op de juiste waarde inschatten en jullie trouwens ook. Geniet!!! Liefs, Mam

  • 27 November 2007 - 20:09

    Shakita:

    Ha Annette, wat een prachtige foto's! Leuk om zo de reis te volgen, scheelt zometeen weer bijpraten ;-). Goed om te weten dat jullie weer de juiste behandeling krijgen. Tsja, een mens vind het wel 's prettig om naar de juiste waarde geschat te worden.... Veel plezier verder tijdens dit doldwaze avontuur. Grtjs, Shakita

  • 28 November 2007 - 18:29

    Eva Jolliffe:

    Ik geniet erg van jullie vakantie verhalen! Hier geen bijzonderheden, nog steeds saai nat weer. Schiphol is al helemaal in de kerstsfeer, volgende maand is het al weer zover. Time flies, maar jullie genieten voorlopig nog daar!

  • 29 November 2007 - 20:55

    Marlot:

    Hallo'tjes!!

    En daar ben ik, het heeft eventjes geduurd voor ik wat van me liet horen hier, maar hier ben ik dan toch echt!

    Aller eerst vond ik het super leuk dat jullie even belden op mijn verjaardag, erg leuk dat jullie aan de andere kant van de wereld toch onthouden dat jullie nicht jarig is!

    Ik ben heel erg blij dat jullie het leuk hebben daar, pip en em hebben het ook allemaal naar hun zin?
    Ik ben heel benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen als jullie terug zijn, want misschien is dit ook wel iets voor mij. ( Dan wel met iets meer spullen, en als het kan een beauty-case! )

    Anyway, met mij gaat het verder allemaal wel goed, ik doe goed m'n best op school, ja echt, voor het eerst in mijn leven moet ik echt wat doen!
    Dus ik hoop dat ik het allemaal volhoud.

    Hockey gaat iets minder, aangezien ik een erngtig pijnlijke achillespees heb, ga ook naar de fysio, maar het wordt niet echt minder.
    Dus misschien dat ik nu maar eens een week rust moet nemen..

    Ik ga snel weer wat van me laten horen, en hoop hetzelfde van jullie!

    Heel veel liefs, Marlot!
    Dikke kus aan Em en Pip van Saar & Ves!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 78707

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: