Titicaca meer - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Titicaca meer - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Titicaca meer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Oktober 2007 | Bolivia, Copacabana

Hola,

Wij zijn op een magische plek die iedereen op deze aarde ongetwijfeld vanuit zijn aardrijkskunde kent, het titicacameer. Na een zeer relaxed dagje bij een vijfsterren hotel aan het zwembad en een bezichtiging aan het Santa Catalina Klooster in Arequipa (geweldige stad)zijn we gisteren aangekomen in Puno. Bij het busstadion stond een erg aardige mevrouw die ons voor weinig 95 sol naar een prachtig hotel heeft gebracht, met een heerlijk hete douche en grote handdoeken. Helemaal goed.

Puno ligt aan het titicacameer en is in vergelijking met Arequipa niet zo heel bijzonder. Wat wel bijzonder is dat het dicht in de buurt is van Bolivia, dus ja ja lieve broertjes, morgen gaan we naar Copacabana (niet in Brazalie maar in Bolivia ) dus + 2. Anyway de meisjes vinden het Titicacameer geweldig vooral om het woord tieten wat er in voorkomt. Emma had het idee dat er allemaal beelden langs het meer zouden staan van blote vrouwen met grote tieten. Niets is minder waar natuurlijk. Desalniettemin is het erg leuk hier. Vanmiddag hebben we de tempels van Silloustanie bezocht, waar we op de terugweg een huisje hebben bezocht van een locale familie. Ongelooflijk onder wat voor omstandigheden deze mensen leven, dan mogen we echt van geluk spreken dat we in het wellicht af en toe over georganiseerde Nederland wonen. Maar we werden zeer hartelijk ontvangen en we hebben leuke fotos gemaakt van de dochter des huizes die Pip en Em ook erg interessant vond.

Morgen dus naar Bolivia, daar blijven we een nachtje. Dan hebben we nog een dag in Puno waar we naar de rieteilanden gaan die hier in het meer liggen. Dinsdag gaan we naar Cusco. Daar blijven we tot zaterdag. In Arequipa hebben we tickets geboekt om via Lima naar Chiclayo te vliegen. Dat was een briljant idee van Rich. De tickets naar Ecuador rechstreeks kwamen op ongeveer 1500 dollar. Nu vliegen we naar het noorden van Peru waar ook nog een aantal mooie bezienswaardigeheden zijn en dan reizen we weer met de bus verder. De bussen zijn echt prima georganiseerd en kosten voor de afstand van Arequipa naar Puno 25 sol per persoon wat ongeveer neerkomt op 6 euro.

Verder nog een leuke anecdote over de meisjes. Volgens Pip spreken ze in Bolivia Boliviaans en Emma heeft letters gepoept waar ze zeer trots op is en vast een nieuw nederlands woord bedacht, namelijk letterpoepen.

Hasta luego

  • 13 Oktober 2007 - 07:17

    Mariek:

    Dat doen jullie goed luitjes, in alle opzichten. Thijmen gaat meteen aan de slag met de nieuwe activiteit op de wc, ik hou jullie op de hoogte van zijn ontwikkelingen. Hier alles goed, jullie missen (behalve al die fantastische mensen) eigenlijk niks, de griepgolf komt er weer aan en heeft mij als een van de eerste slachtoffers gepakt, tieners die elkaar vermoorden in Rotterdam, het weer is wel redelijk tot goed en verder heb ik weinig meegekregen van het nieuws de laatste week. Vind het veel leuker om jullie journaal te lezen.
    Tot gauw.
    Lfs van ons

  • 13 Oktober 2007 - 10:11

    Edwin, Maria, N E D:

    gave foto's zeg! Wat maken jullie veel mee. Jullie gaan wel hard hoor. Hoe voelen jullie je? Hier is alles ok. We hebben komende week ook vakantie, Herfstvakantie en gaan wauw! een dagje naar Dierenpark Amersfoort dat is deze week tot 22.00 uur geopend en dan lopen we daar in het donker met een zaklamp en dan opeens zien we een leeuw!!!!!!! Tenminste zo zit Demi dat aan iedereen te vertellen. we gaan dan ook nog een nachtje logeren in een hotel Wauw!! Tja het is natuurlijk even wat anders dan wat jullie aan het doen zijn maar we verheugen ons er wel op. Als het lukt wil ik ook nog deze week met Nick en Demi naar het Wassenbeeldenmuseum in A'dam. Vanavond ga ik met Karin stappen in Amsterdam daar heb ik ook veel zin in vannacht alvast een beetje voorgeslapen (het klokje rond) kan je nagaan hoe moe ik was.
    Nou tot zover even, tot gauw (schrijfs maar weer)ik had vannacht nog gedroomd over je dus je zit in m'n gedachten, dapank voporopo jepe liepievepe brchjepe, groetjes uit Abbekerk!

  • 13 Oktober 2007 - 16:51

    Hans, Joke En Xandra:

    Hallo familie Kok,

    Wat een geweldige reisverhalen. Ik wilde dat ik erbij kon zijn. Je schrijft heel leuk Annette en daardoor is het net of we het zien gebeuren. Wat een geweldige foto's hebben jullie gemaakt zeg. Ik denk dat de meisjes als andere kinderen terugkomen dan ze zijn weggegaan. Hoe is het met jullie Spaans? Al weer helemaal bij in die taal? Begrijpen de meisjes al een paar woorden Spaans? Ik geef het op om op jullie e-maillijst geplaatst te worden. Ik heb weer geen bericht ontvangen en daardoor heb ik jullie voorlaatste bericht gemist. Ik check de site af en toe wel even.

    Hier gaat alles z'n gangetje. Het is nu herfstvakantie en dat geeft een beetje meer rust. Zelf ga ik volgende week woensdag weer aan de slag tot eind van het jaar. Mijn vakantie is dus ook weer over.

    Veel liefs van

    pa, Joke en Xandra

  • 14 Oktober 2007 - 09:53

    Janke:

    Wat heerlijk dat jullie zoveel zien. Ik hang met mijn vergrootglas boven de bosatlas en leef mee, terwijl op het ogenblik de zon schijnt boven prachtige herfstkleuren. Hou van jllie, Mam

  • 14 Oktober 2007 - 12:52

    Lobke:

    hey jongens,

    tsja kon een hele tijd niet reageren, mdat wij de colca canyon trekkin hebben gedaan.... wij waren dus drie dagen even van de wereld.... klimmen en klauteren door de mooie natuur van de colca canyon... en de eerste nacht hebben we geslapen bij een familie in de canyon.. die mensen leven nog helemaal achter in de tijd... als zij toch geen ezels zouden hebben, dan waren ze toch nergens.... maar wel heel gaaf om daar te slapen..... en de tweede dag weer klimmen en klauteren en toen hebben we gelukkig geslapen gewoon in een hostel in cabanaconde.... ook hier hebben ze een plaza, natuurlijk!! en natuurlijk hebben wij ook in de hotsprings gezwommen.... heerlijk op temperatuur!!! en nu weer teug in arequipa en morgen gaan wij naar puno.....

    muchos besos en ik vind het errug leuk om jullie verhalen ook te volgen...

    lobke

  • 15 Oktober 2007 - 12:46

    Harald:

    Blote vrouwen met grote tieten, interessant! Volgens mij genieten jullie. Kijk uit dat het niet op werk gaat lijken, dagelijks een mailtje eruit gooien is voor ons leuk maar de moeite om steeds maar weer een internetcafe te zoeken.........

    Nieuwe indrukken te over zo te horen. Hier ook, goede keuze geweest te switchen. geniet van alles en ik wacht mijn dagelijkse update af.

    Groet, Ha

  • 15 Oktober 2007 - 19:28

    Ome Hans Van Loenen:

    Ben terug uit Ierland, kan dus weer wat reacties geven. De familie van loenen doet waar zij goed in zijn, zus en familie in zuid Amerika, ome hans in ierland, Marlot in Berlijn, broer in Spanje, ja ik weet het jullie lopen uit, maar tegen de tijd dat ik met pensioen ga haal ik vernietigend uit. Weer in Ierland oniers, bijna geen regen en wind en minder snoeken dan geplanned. Wacht op de fotos van die lijnen, waar e von Daniken vroeger al vol bewondering over schreef( en waar onze Pa toen al vol van was) en kan zeker niet wachten op de fotos van de Galapagos eilanden.
    Zou zeker ook eens een paar dagen blijven hangen en onthaasten, jullie hebben nog ruim drie maanden en acht landen vind ik wel genoeg!!
    liefs en tot schrijf,
    ome Hans

  • 16 Oktober 2007 - 09:24

    Miriam :

    Hai Annet,
    Van JaapMeinert hoorde ik dat je bij Parkeren gaat beginnen na je fantastische reis. Natuurlijk ben je nog lang niet bezig met je nieuwe baan (houden zo :-), maar ik wilde je vanaf mijn werkplek in Rotterdam toch alvast feliciteren en geniet van de tijd met je gezin.
    Groeten van Miriam Hoekstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Copacabana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 78711

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: