Vamos a la playa - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

06 December 2007 | Costa Rica, Monteverde

Hola,

Vanochtend zijn we om half zes opgestaan om naar het regenwoud te gaan. Even na half zeven werden we opgehaald en over de niet geasfalteerde weg naar de ingang van het park gebracht. Alle wegen rondom Monteverde zijn niet geasfalteerd omdat de lokale bevoling de turistas op afstand willen houden. Desondanks zijn die er in grote getale.

Allen het centrum van het dorp waar je in drie minuten weer uit bent is geasfalteerd. Verder alleen maar dirt roads en grote kuilen. Daarom hebben we ook maar besloten om onze reis naar het strand morgen ochtend per luxe minibus te doen, in vijf uur in plaats van met het openbaar vervoer te gaan en zeker 10 uur onderweg te zijn. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Wat dat betreft is Costa Rica wel een grote budget verslinder want waar we in Peru soms aan 30 euro per dag genoeg hadden zitten we hier zo af en toe wel op de 150 euro per dag, maar dat is dan wel inclusief tours, hotel en eten. Nou ja soit.

Anyway het regenwoud was prachtig, we hebben twee trails gelopen en ik ben zeer trots op de kleine beentjes van Pip en Em, want bij elkaar was het zeker meer dan 6 kilometer. Helaas hebben we ondanks het vroege uur niet heel veel wild life gezien, wat apen, een grote pauwachtige vogel met een blauwe snavel, een grote gifgroene op een blad lijkende sprinkhaan en wat duizendpoten. Desalniettemin was het een buitengewoon bijzonder ervaring, want de planten en bloemen zijn waanzinnig groot. Er staan varens, die net zo hoog zijn als de gemiddelde nederlandse boom. Gisteren hebben we de hangende bruggen gedaan en hebben toen een uiltje een uiltje zien knappen, dat was erg leuk. De bruggen zijn ook leuk want je loopt vlak onder de boomtoppen door over hoge hangende bruggen die wild heen en weer bewegen, de meisjes vonden dat heel bijzonder.

Vanavond weer vroeg naar bed want morgenochtend staat onze limo weer vroeg voor de deur en gaan we naar Samara voor een paar dag zon-zee en strand. We hopen op heel mooi weer, volgens insiders zijn dit de mooiste stranden van central america!

Verder alles goed, Pip en Em hebben de Sinterklaas stress goed doorstaan en zijn dit jaar zo lief geweest dat de Sint ze gisteren een nieuw kleurboek is komen brengen als ook nog een setje barbiekleertjes. Ze waren helemaal in hun sas. Nu op naar de Kerst, men is hier al volop in Kerstsfeer met werkelijk de meest wanstaltige kerstversieringen bij 20 plus graden, niet helemaal iets om van in kerststemming te geraken.

Liefs van ons

• 06 December 2007 - 08:30

Karen:

ha die jongens, krijg weer herinneringen aan maleisië als ik de verhalen lees over het regenwoud en de hangbrug. Inderdaad, weinig dieren (alleen geluiden) gezien maar toch iets anders dan de Loosdrechtse hei.
    Sinterklaas is hier ook even binnegewipt maar was zo weer weg want het Sintbudget zit in de verbouwing... ha, ha ha. Peter weer naar Malta. Ook hier gaat men zich opmaken voor de kerst, maar bij kerst hoort eigenlijk sneeuw en kou. Ben het met je eens dat dat een rare gewaarwording is, maar hier is alleen kou (al valt het vandaag mee met 11 gr.!) en is de sneeuw ook ver te zoeken. Nou jongens, geniet van die lekkere stranddagen en tot 'lezens'.

• 06 December 2007 - 08:46

Mimi Gerretzen:

Hai lieve allemaal,

Was zelf ook erg onder de indruk van Costa Rica, jaren geleden, samen met een vriendin, en heb toen ook wat jungle tochten gedaan, in de buurt van Quepos.....fantastische reis.
    Geniet ervan, en af en toe een luxe rustdag is wel op zijn plaats....ben wel trots op jullie.
    Dikke zoen, Mimi xxx

• 06 December 2007 - 10:25

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Wat zouden wij graag op die hangbruggen willen staan en vroeg uit de veren willen voor het regenwoud! De verhalen maken ons zeer hongerig!
    Opa is ook trots op zijn kleine meisjes. Wat een uithoudingsvermogen! Hoe moeten die nu weer in het gareel straks op school?????
    Geniet er lekker van en rust een paar dagen uit aan het strand.

Wij hadden een leuke Sinterklaasavond gisteren met cadeautjes, gedichtjes en een marsepein workshop. Totaal onverwacht, want we zouden er voor het eerst niets meer aan doen dit jaar. Het leven is leuk!

Liefs van

Pa, Joke en Xandra

• 06 December 2007 - 11:37

Nine En Hans:

Zit hier samen met papa achter de computer jullie verhalen te lezen en zijn van mening dat jullie het te goed hebben. Hier erg druilerig, nat en somber, met onze hondjes gaat we daar straks heel erg NIET van genieten. Genieten jullie dus maar extra.
    Dikke kussen van ons.

• 06 December 2007 - 14:50

Shakita:

Ha Annette,
    Ah, Kerst in de tropen, voor mij mooie herinneringen! Ja, ben in Suriname opgegroeid, hè. En de grote planten, geluiden, heel herkenbaar. Ook nog veel geritsel gehoord? Leuk hoor. Bij mij de Sint gisteren ontvangen en weer uitgezwaaid, de papierbak is nu overvol van al het cadeaupapier. Nu op naar de kerst! Grtjs, hoop dat jullie morgen mooi weer hebben. Shakita

• 06 December 2007 - 20:57

Jo:

Hallo schatties, leuk zo door de jungle, echt iets voor mij, nog geen grote spinnen gespot, alleen het idee al. Neem er vooral geen foto van. Neen, jo hoort meer op een lekker strandje met bedje, maar leuk dat jullie er zo van genieten, en die kleine wijffies ook, lopen ze echt nooit te piepen, ik kan het me haast niet voorstellen, anders zijn ze echt wel zeer apart!!
    Hier geen sint gezien, maar dat wisten we, we wachten op Santa Claus.
    En het heeft hier vandaag bijna alleen maar geregent en niet gewoon, maar buitengewoon. Dus enjoy the tropics.
    De foto's zijn weer wonderschoon, leuk om zo mee te kijken.
    Zaterdag komt de sint wel aan de overkant met 12 gillende keukenmeiden. Komt allemaal goed hoor!
    hele dikke zoen,

• 06 December 2007 - 21:16

Miranda:

Lieve Falula,wat een geweldig avontuur beleven jullie toch! Heerlijk dat die meiden dit mee mogen maken. Sint is hier al vertrokken, thank god!!!!! En geloof me,kerst in de tropen is heel bijzonder. Hier is tenslotte ook geen sneeuw, alleen maar storm en regen! En van vroeger weet ik nog dat juist die wanstaltige versieringen het helemaal leuk maakten!Geniet van het strand en hele dikke kus voor allemaal, Miranda