Lake Powell and the grand canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Lake Powell and the grand canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Lake Powell and the grand canyon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Page

Lieve allemaal,

We hebben een paar werkelijk fantastische dagen achter de rug. Eerst een dag bij Lake Powell, daar hebben we een fantastisch strand gevonden met een paar overhangende rotsen die zeker vier meter boven het meer uitkwamen en waar je perfect vanaf kon duiken - springen. De eerste paar keer waren toch nog wel huiverig maar op een gegeven moment werden we steeds stoerder en gingen Pippa en Emma zelfs tijdens de sprong poses na doen, echt heel cool. Omdat de temperatuur en de zon nogal heet waren hebben we het net 2,5 uur uit gehouden en toen ons heil weer in de schaduw en airco gezocht. Eerst nog een stukje langs het meer gereden wat werkelijk schitterend was en daarna nog lekker gerelaxed in ons prachtige hotel + ditto zwembad. Helemaal top. De dag daarna zijn we op pad gegaan richting de grand canyon. Via de zuid ingang reden we het park in en meteen hadden we een uitkijkpunt waar je diepte inkeek, het is zo overweldigend dat je het bijna niet kunt bevatten hoe diep de canyon is en hoeveel miljoen jaren oud. Het uitzicht was natuurlijk fenomenaal. Daarna nog 25 mile naar ons dorp en op ongeveer alle uitkijkpunten zijn we gestopt om te kijken, elke keer is er weer een ander uitzicht en je blijft je verbazen.

ONs hotel was aan de andere uitgang van het park in Tusayan, prima hotel met zwembad dus in de middag hebben we lekker gezwommen voordat de onweersbui losbarstte.

Gisteren ochtend zijn we om kwart over vijf opgestaan om de zonsopgang te zien boven de canyon. het was erg vroeg maar de beloning was er naar, want ondanks de wolken was het erg mooi en naar mate de zon verder aan de hemel komt veranderen de kleuren steeds. Echt Prachtig. Omdat we toch zo lekker vroeg op waren hebben we er na het ontbijt maar meteen een hike aan vast geplakt, dik 6 kilometer, waarvan 3 kilometer alleen maar down hill naar beneden en 3 kilometer alleen maar uphill naar boven. Gelukkig was het een beetje bewolkt en niet zo warm dus het was erg goed te doen en we vonden onszelf buitengewoon stoer toen we weer hijgend aan de top waren gekomen.

In de middag zijn we met de bus nog helemaal de andere kant van het park gegaan waar je mooi uitzicht hebt over de Colorado rivier. Graag hadden we een hike gedaan naar de rivier maar overal in het park hangen borden waar je ten strengste wordt afgeraden in een dag heen en weer te lopen naar de rivier. Jaarlijks sterven er toch domme toeristen aan heat exhaustion en vanwege het feit dat ze onderweg verdwaald raken dus dat vonden we toch niet zo een goed plan.

Verder is Amerika zich aan het opmaken voor de enorme orkaan die aan de oostkust langs het land raast en die dit weekend in New York en omstreken wordt verwacht, je kan geen televisie zender aanzetten of het is grootst op het nieuws. Aan deze kant van the States kampen ze met andere problemen en dat is de extreme hitte, het is hier (we zijn nu in Needles aangekomen) dik 116 graden F en dat komt ongeveer overeen met 45 graden C en ik moet zeggen dat ik het zelfs redelijk warm vindt. Morgen rijden we door naar Barstow en komen dan maandag aan in LA waar we nog lekker een paar dagen aan the playa hebben + een dagje disney. Kortom het gaat keigoed en we genieten echt mega.

liefs van ons

• 27 Augustus 2011 - 22:07

De Bakkertjes:

WAUWWWWWWWWWWWWWWWW............. KEEP IT UP....... geniet a lot and see you later..........

• 27 Augustus 2011 - 22:08

De Bakkertjes:

p.s. and xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Augustus 2011 - 07:56

Karen Suurendonk:

Tsja....weet niet zo goed wat te zeggen: regen komt met bakken uit de lucht, het waait en is grauw. heb verwarming aangedaan want met 16 C vind ik het niet aangenaam.... gisteren met dochters wat schoolspullen gekocht en gesopt in de schoenen van de regen....dus tsja, weet nog steeds niet zo goed wat ik moetzeggen...ha, ha. Je begrijpt, vind mezelf zielig in dit weer maar ben héél blij voor jullie dat het daar zo heerlijk en relaxed is. Een kadootje na de hectische periode!!!

• 28 Augustus 2011 - 08:17

Tante Nine:

Heerlijk om te lezen. Alle plaatjes komen weer in mijn hoofd naar boven van onze eigen reis. Conclusie: ooit weer eens die kant op. Hier buitengewoon wisselvallig. We houden de moed er in. Lux vooruitzicht. Vrijdag naar Frankrijk!! Heb al weer zin. liefs van allemaal

• 28 Augustus 2011 - 08:28

Jo:

Wauw! zo klinkt het vooral de Grand Canyon, lijkt me waanzinnig, zou er graag willen zijn op dit moment.
    En wat Karen al schrijft het is hier k..t met peren, gisteren de straat bbq gehad, nou zonder het tentje van M&O geen bbq. Het was wel gezellig overigens. Had eerst niet zoveel zin maar het was toch erg gezellig.
    De katten hebben zich ook weer laten zien en vragen of het nog lang duurt! Chin is er bijna nooit, denk dus steeds dat ie ontvoert is, waar dat beest uithangt steeds, I don't know.
    Nou guys take care en geniet nog maar effekes want met dit weer hier ben je het snel zat. dikke zoen.

• 28 Augustus 2011 - 09:54

Hans, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Het is een feest van herkenning jullie verhaal, behalve de hitte. Wij waren daar in mei en toen was het heerlijk van temperatuur. Barstow is ook erg leuk om te zien.
    Zelf zijn we met heel veel vertraging (een dag te laat) gisteren thuis gekomen en zijn nu de koffers aan het opruimen en vele wassen aan het draaien. Vanmiddag moet ik naar een netwerkbijeenkomst en maandag weer vroeg naar BAM. Het leven is weer begonnen!

Groet,

• 28 Augustus 2011 - 10:56

Marieke:

Coole dudes zijn jullie zeg, beetje van kliffen af springen, staat t op film? Hier alles ok, Kids aan t logeren en ik sta te wachten tot het droog is zodat ik kan gaan hardlopen...dat wordt of niet hardlopen of heel nat worden want het ziet er niet naar uit dat het droog gaat worden. Kortom geniet nog maar heerlijk van je 45graden, het is hier maar 30 Gr. kouder ;-) dikke zoen

• 28 Augustus 2011 - 11:39

Marie & Family:

Lieve schatties,

Wat een heerlijk verhaal, ik heb nog niet alles gelezen want wij zijn een uurtje thuis. Heerlijk weer in NL, grijs, regen, fris echt een verademing na 35 graden continu. We zitten heerlijk binnen, verwarming aan, open haard, breinaalden binnen handbereik voor de wintertrui, hot chocolademelk. Ga zo de schaatsen van zolder halen, misschien dit weekend ijs;-))

Dus GENIET GENIET GENIET. ps. check Disney ff, vrienden van ons vonden het belachelijke prijs voor een uitgeleefd disney!

liefs liefs liefs

• 28 Augustus 2011 - 18:34

Eef:

Van Loenen jongen, wat n prachtige reis weer (alhoewel t ook af en toe wel boote camp lijkt: 5 uur op voor zonsopgang? mini hike van 6 kilometer?) hahaha. By the way, mocht je in LA nog in een outletje of mall komen; kijk ff voor DVDserie ´Californication´...por favor..
    Ik doe nog ff n weekje Ibiza volgende week, k ga je spreken als we beiden weer thuis zijn ok?! Geniet nog even, besos uit t zuiden

• 29 Augustus 2011 - 20:11

Theo:

Klinkt erg goed allemaal! Zelf ben ik Nederland ontvlucht. Gelukkig mocht ik nog in de Provence komen, 27C, ook over overheerlijk, net zo als bij jullie!

Veel plezier nog,

Theo