van Cortez naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu van Cortez naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

van Cortez naar Page

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Page

Gisteren hebben we een top dag gehad in Mesa Verde national Park. Vanuit ons hotel was het een klein half uurtje tot de entree van het park en daarna een lange bochtige weg op naar boven met prachtige uitzichten over de vallei beneden. Nadat we tickets hadden gekocht bij het visitors center reden we door naar het Paleis.

Rond 1200 na Christus werd deze streek bevolkt door de eerste indianen (Pueloans) die onder overhangen van bergen hun cliff huizen bouwden. Via een lang pad naar beneden kwamen we aan bij een grote overhang waar een heel dorp op de berg rug was gebouwd, zij woonden in een soort kuilen die overspannen werden met houten palen en daarover heen werd een dak gemaakt. Via een gat in de wand hadden zij hun eigen airco gebouwd die koude lucht naar binnen blies en die de rook van het vuur via het dak naar buiten blies, zeer vernuftig. We hadden een buitengewoon geestige ranger die erg leuk vertelde over hoe die Indianen daar destijds leefden, zeer leerzaam. Daarna hebben we zelf nog een rondje door het park gereden en hier en daar een mini hike gedaan. Echt een topdag.

Vanochtend zijn we naar een heerlijk ontbijt van raisin bran met melk en bagels met cream cheese vertrokken naar four state corner het punt waar de vier staten, Utah, Arizona, New Mexico en Colorado elkaar raken om even een staatje te scoren (nummer 28) en daarna door richting Monument Valley waar we een paar prachtige fotos hebben gemaakt. Het park zelf hebben we even over geslagen omdat we met onze huurauto niet op onverharde wegen mogen rijden. Daarna door naar Page aan het Lake Powell waar we nu heerlijk aan het zwembad zitten. We hebben een prachtig hotel met het grootste zwembad tot nu toe, dus de dolle tweeling is blij. Het is hier wel weer flink wat graden warmer dan in Cortez want de temperatuur meter gaf dik 104 graden Fahrenheit aan toen we uitstapten.

Het landschap is weer compleet anders, het is echt ongelooflijk hoe het landschap binnen een paar mile compleet veranderd en hoe ongelooflijk desolaat het hier weer is. Mile na Mile reden we compleet alleen op de weg met alleen heel af en toe een tegenligger, op zich prima want het rijdt lekker door. Morgen gaan we een rondje rijden langs het meer, de boten laten we maar even voor wat het is, want die zijn pittig aan de prijs.

liefs van ons en kom maar door met de retour berichten!

• 24 Augustus 2011 - 08:45

Marieke:

Ja hoehoe wij zijn ook weer in het land. Meid wat heb je een druk program, wel genoeg chillen hè?
    Italy was helemaal top, wil zo weer terug want in NL is het ruk. kinderen gaan logeren bij opi en omi dus dat is wel weer heel lekker. nou skatties geniet nog lekker, doe rustig aan ik ga zussie naar zwemles escorteren.
    toedeloe xxx

• 24 Augustus 2011 - 11:23

Paul:

Beste Annnet Rich Emma en Pippa,

Leuk dat je ons weer op de hoogte houd van jullie reis, klinkt geweldig wij zijn weer terug van een mooie trip naar italie en hebben ons voornamelijk beziggehouden met het "reshapen" van onze body (sporten eten en drinken) Geniet van de rest en we mailen (ofzo)

• 24 Augustus 2011 - 15:11

Janke:

Lieverdjes, ik volg jullie verhalen met veel plezier. Hier is het ook goed, hoor. Ik ben vanmorgen de hort op geweest, lekker in een mild regentje!Niet zweten, toch nat !!! Liefs, Janke

• 25 Augustus 2011 - 21:28

Hans, Joke En Xandra:

Hallo allemaal,

Heerlijk om jullie berichten te lezen.
    Wij zitten nu op Lima airport en ik heb nog een paar minuten batterij. In de jungle was internet vrijwel onmogelijk en ook het opladen van de batterijen was slecht. We hebben een primitieve en koude paar dagen gehad, maar de laatste dag gelukkig warm. Was wel mooi.
    Wij zijn morgen weer thuis.

Liefs van ons en geniet er nog maar lekker van!

• 27 Augustus 2011 - 10:53

Peter:

goeden morgen fam, mooi verhaal. leuk dat jullie het lekker hebben.maak vooral veel foto's. leuk als ik langs kom om te kijken. ik ben lekker aan het werk in genua. 30 gr plus. een paar weken aan het 88 mtr bootje. fijne vakantie en geniet. kus voor iedereen en de gt. peter.