de bewoonde wereld - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu de bewoonde wereld - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

de bewoonde wereld

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Cortez

Vanochend vroeg zijn we vertrokken vanuit Moab via de andere kant van Canyonland National park, richting Cortez. Dat ligt in de staat Colorado (en even ter info voor mijn oudste broer Hans, ik staat dik vooraan in de ranglijst staten van Amerika, want van de 50 staten die de US rijk is heb ik er inmiddel 27 op mijn lijstje staan en daar hoop ik overmorgen staat 28 New Mexico aan toe te voegen) UPH moeten we daar wel iets voor om rijden maar dat heb ik er graag voor over.


Anyway vanochtend om het af te leren toch nog maar een mini hike gedaan door Canyon lands national park, nu aan de needles kant. Ik blijf het zeggen en schrijven maar het is ongelooflijk hoe wijds het landschap is en hoe onherbergzaam, dat hier uberhaupt mensen wonen, verbaasd mij enorm. De hike naar het hoogste punt over een van de canyon was fantastisch met name het uitzicht was adembenemend met van de western vergezichten afgesleten bergen met een punt van rood zandsteen. Waanzinning mooi. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij newspaper rock dat is een rots die de afgelopen 2000 jaar is beschilderd met poppetjes en beesten door de indianen die in dit gebied woonden. Niet groot maar wel indrukwekkend.

Daarna weer terug naar de snelweg, richting de bewoonde wereld van Colorado. Richting Cortez begon het landschap enorm te veranderen, het werd steeds vlakker en er kwamen steeds meer grote farms in beeld, wsar bonen verbouwd worden en andere gewassen, zo anders dan in het zuiden van Utah. Inmiddels zijn we bij ons hotel aangekomen, met binnen zwembad, in de winter ligt hier nameijk een dik pak sneeuw. Je kan het je niet voorstellen want het is nu zeker dik 35 graden + maar met een lekker windje dus goed uit te houden.

Morgen gaan we naar Mesa Verde national park, maar nu eerst een blokje zwemmen.

groeten

  • 22 Augustus 2011 - 12:01

    Jo:

    zeg ff tussendoor, ik word knap zenuwachtig van jullie katten, ik denk steeds dat ze missing zijn omdat ze nauwelijks thuis zijn. Heb al alarm geslagen voor Chin die ineens weer verschijnt na zich 6 dagen. Wat is dat toch met katten!
    Enniewees, jullie wandelen wat af, loosing weight also?
    x

  • 22 Augustus 2011 - 12:28

    Janke:

    Ik ben benieuwd naar de foto's, want bij deze beschrijvingen wil ik graag plaatjes zien.
    Jullie sjouwen wat af, zeg, dat moet goed voor de lijn zijn. Ik ben blij dat jullie zo genieten, houden zo!
    Liefs, Janke

  • 23 Augustus 2011 - 01:23

    Annette:

    Ja effen een reactie op de beide berichten. Geen idee wat er met de poezenbeesten is, wellicht missen ze ons + aandacht, maar neem aan dat ze toch echt wel naar huis komen om te bikken.

    We wandelen inderdaad wat af, maar losing weights is zeker niet aan de orde met alle grote porties hier in den lande. We eten met ons 4-en twee orders maar dat is nog steeds genoeg om een leger aan mensen te voeden.

    Net naar de china place geweest waar we met fried almond duck and combination rice was veel te veel voor ons 4-en. Ken je nagaan.

    liefs A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cortez

Canyoning

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2012

Berlijn en de baltische Staten

01 September 2011

Disney heaven

29 Augustus 2011

City of angels

27 Augustus 2011

Lake Powell and the grand canyon

23 Augustus 2011

van Cortez naar Page
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 78728

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: