plus 8 - Reisverslag uit Alegría, El Salvador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu plus 8 - Reisverslag uit Alegría, El Salvador van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

plus 8

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 December 2007 | El Salvador, Alegría

Lieve Schatten,

Na een dagje strand in Leon (heerlijk dagje maar gevaarlijke golfen en riptides) zijn we gisteren via Honduras plus 7, vertrokken naar El Salvador plus 8.

We vertrokken ongeveer om een uur of negen met de minibus naar de eerste stopover plaats in Chinadega. Daar moesten we de bus ruilen om naar de grens te vertrekken. Na ongeveer anderhalf uur waren we bij de grens. Al vanaf het begin van het dorp werd de minibus bestookt door heren die luidkeels gillend achter ons aan renden. Wat ze nou precies wilden was in eerste instantie niet duidelijk. Zodra de deur open ging begin ze luidkeels te gillen a la frontera, zeker een man of 10. Ja wij wilden wel naar de grens maar hoezo konden wij niet lopen. Dat bleek wel te kunnen maar was erg ver, dus daarom boden zij voor weinig hun fiets taxis aan. Het was nog een hele tour om er een uit te kiezen als er 10 man sterk tegen je aan staan te gillen maar uiteindelijk kozen we de eerste die we gezien hadden. Met alle bagage fietste hij zich een ongeluk, het was een heel eind dus we waren blij dat we er een hadden uitgekozen. De grensovergang was werkelijk hilarisch onder een parasol zat de beamte en die wilde vooral niet te moe worden dus hij wriep een halve blik in onze paspoorten en we konden weer doorfietsen, geen stempel helemaal niks. Jammer hoor. Vanaf de grensplaats vertrok er een rechtstreekse minibus naar de grensplaats met El Salvador.

Na twee uur waren we aan de andere grens en daar verliep het proces ongeveer hetzelfde, wederom chaotisch tafrelen met de fietstaxis maar toch wel erg prettig omdat het een eind lopen is met alle onze spullen die inmiddels al aardig wat weegt. Daarna weer een chickenbus naar San Miguel waar we rond een uur of half vijf aankwamen. Eigenlijk wilden we nog doorreizen naar het plaatsje waar we vandaag naar toe zijn gereden maar we waren klaar met de bus.

We hebben heerlijk overnacht in een mooi hotel met zwembad en hebben lekker kip gegeten. De mensen die we tot nu toe ontmoet hebben in El Salvador zijn ongelooflijk vriendelijk, volgens mij zien ze bijna nooit toeristen want overal waar we komen worden we aangestaard alsof we zojuist van de maan zijn komen vallen, maar niet op een vervelende manier. De dolle tweeling is weer de talk of the town want iedereen wil weten hoe ze heten hoe oud ze zijn en waar we vandaan komen. We blijven nog een dagje in ALegria en reizen daarna door naar Perquin in het noord oosten van El Salvador om daarna de grens weer over te gaan naar Honduras.

Veel liefs van ons

• 21 December 2007 - 07:46

Peter V L:

goede morgen vanuit een koud NL. -5 gr.in friesland. kan je maar beter op het warme malta zitten. 24 gr. wanneer stoppen jullie met landen? plus 8 is al bijna niet meer in te halen. En je weet geen stempel telt niet. wel mensen heel fijne kerst, en veel plezier. liefs peter.

• 21 December 2007 - 09:27

De Bakkertjes:

Wat een warme verhalen en warme plaatjes! Vanuit hier alleen maar verhalen en plaatjes rondom het vriespunt. Wel prachtig mooie rijp om de bomen..... en wie weet binnenkort schaatsen. Ongelooflijk dit leven met internet........ de afstand en de tegenstellingen en toch zo dichtbij.... heerlijk. Dikke knuffels xxxxxx en liefs

• 21 December 2007 - 11:43

Hammie:

he Annette,

goede dagen en mooie jaarwisseling, we gaan op naar oostenrijk (ook best ver). Nog 2 maandjes en dan gezellig uiteten.

Liefs, Hammie

• 21 December 2007 - 12:03

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

De meisjes weten inmiddels wel wat reizen betekent denk ik zo. Wat een leuke verhalen kun je toch vertellen Annette! We genieten van elk bericht en leven helemaal met jullie mee.
    Ik zag net een foto van Richard. Is het de foto of is Richard veel afgevallen?

Hier is de kerstvakantie vandaag begonnen. Er stond vanavond een wandeling in de bossen van Almere op het programma met lampions, kaarsjes en warme chocolademelk, maar de familie vindt het te koud, dus blijf ik ook maar bij het haardvuur zitten. Het vriest een graad of 5 en op sommige plaatsen kan er geschaatst worden op natuurijs. De eerste wedstrijd is al gereden. Helaas wordt het met kerstmis weer warmer, dus een witte kerst zit er ook bij ons niet in.

Zaterdagavond hebben wij een uitgebreid kerstdiner met vrienden bij ons thuis en daarna hoef ik het gelukkig niet meer te organiseren. Ik ga dus genieten van de kersttijd.

Veel liefs van

papa, Joke en Xandra

• 22 December 2007 - 10:01

Janke:

Dat is een flitsreisje door El Salvador. Ik doe langer over Drente. Leuk die fietstaxi. Hebben jullie nog niet gedaan deze reis hè? Hier is alles goed. Het is vandaag prachtig met een dikke rijp op de bomen en ik geniet van mijn achteruitzicht. Straks ga ik het 50-jarig huwelijk vieren van Trudy en Henk. Gezellig! En dan op naar Kerstmis. Weten jullie al waar jullie de feestdagen doorbrengen? Gaat vast ook gepaard met veel licht en lawaai. Ik denk aan jullie en kijk met veel plezier naar de foto's. Richard wordt dunner en de meisjes groter. Liefs, liefs, liefs. Mam

• 22 December 2007 - 20:50

Brigittte:

Wij zijn inmiddels na een vreselijk vermoeiende terugreis weer in het ijskoude Nederland (scheelt slechts 30 graden).Wordt voor jullie straks ook wel weer even wennen. Wat maken jullie toch een geweldige reis! Annette, waarom zie ik zo weinig foto's waar jij op staat? Zoals al door anderen wordt opgemerkt; Richard steeds slanker, de meiden steeds groter en jij steeds ?????? Foto's van de fietstaxi's zijn geweldig. Leuke manier van verplaatsen toch? Krijg je meteen weer een beetje een oerhollands gevoel van.
    Lieve alle 4. Geniet van elkaar en van de feestdagen (heerlijk om die daar door te brengen: geen stress en geen verplichtingen)
    Liefs, Brigitte