plus 5 / Costa Rica - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Annette Loenen - WaarBenJij.nu plus 5 / Costa Rica - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

plus 5 / Costa Rica

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 November 2007 | Costa Rica, Fortuna

Hola,

We waren na Boquete een plaatsje een uur rijden van David, dit is dus een plaats lieve broers, pak je atlas en zoek het op!, wel klaar met Panama, dus hupsakee in de bus naar San Jose. Na een busreis van bijna een dag kwamen we rond vijf uur, local time een uur eerder dan Panama aan in San Jose. Het hotel wat we hadden uitgezocht was volgens de taxi drivers in the wrong side of town vol met colombianen hoezo onderlinge discriminatie in central en america del sur. Na ongeveer 200 andere hotels te hebben gezien reden we langs het eerste hotel uit het boek en zijn we toch maar naar binnen gegaan. De kamer was prima alleen erg lawaaierig en omdat we moe waren waren we om half negen alweer binnen dus van the wrong side of town hebben we weinig gemerkt.

We hadden in eerste instantie bedacht dat we een dag zouden blijven in San Jose maar waren wel klaar met de grote steden en zijn dus gisteren al vertrokken naar Fortuna. De busreis er naartoe was de ergste die we tot nu toe hebben meegemaakt, want hoewel het een bus directo was stopte die om de vierhonderd meter en was de weg erg bochtig en begon er tot overmaat van ramp nog een kind te puken in het gangpad, eeeek. Anyway, na vijf uur/100 kilometer/ kwamen we aan in Fortuna, een klein plaatsje wat vlak naast een nog werkende vulkaan ligt. We hebben nadat we vanochtend om zes uur uit ons bed gebonst werden door werklui nu een prachtig hotel met zwembad en doen na 2 dagen bussen vandaag even helemaal nix. Morgen gaan we op een georganiseerde excursie de vulkaan op en overmorgen wederom op een georganiseerde excursie naar het regenwoud. We gaan even verwende toeristen uithangen. Daar zijn we wel even aan toe na de drukte in San Jose en alle kilometers die we hebben afgelegd.

Verder alles goed, Sinterklaas is geweest in Panama, en de dolle tweeling heeft precies de Barbie kleertjes gekregen die ze in Panama city hadden gzien, ze vonden het ongelooflijk dat Sinterklaas ze kon vinden in Panama, maar ze hadden zo mooi gezongen dat ze eigenlijk niet anders hadden verwacht. We hebben leuke fotos dus die zullen we er nog even opzetten. Overigens staan er bij het bericht over het Canal ook nieuwe fotos, dus kunnen jullie zien hoe groot de schepen zijn.

Veel liefs voor iederen en Vitamin ik ben zo blij met een teken van leven! Kus van ons

  • 29 November 2007 - 19:32

    Ome Hans Van Loenen:

    oja het plaatsje David, vlakbij Goliath,
    kortom ik zal er met google earth eens even naar toe zeilen. Die grootte steden is het niet helemaal, echter dat wist ik al enige tijd. Je kan beter genieten van het oerwoud en de meiden nog natuur laten zien nu het er nog is. Vertel ze vast over de bloemen(uit holland) en de bijtjes, ik kan je uit eigen hand vertellen dat als de tijd rijp is zij jullie bijpraten. Sinterklaas, slaan wij over, wij vieren de kerst op Texel met de familie Stout en doen daar lekker wat cadeautjes, daarnaast wandelen, carten, borrelen(veel) spelletjes, lezen en als het weer het toelaat een potje golf.
    gaan 21 December weg voor een weekje, huisje met alles erop en aan etc.
    heb er zin in.
    vraag, hebben ze geen treinen daar?
    nb, leuk dat ik nu eens als eerste reageer.
    liefs, je broer, vrouw en meiden

  • 29 November 2007 - 19:49

    Jolanda:

    Sinterklaas draait zijn hand nergens voor om, zelfs op Costa Rica weet hij de kinderen te vinden. Leuk hoor voor ze. Doen jullie ook wel eens langer dan een dag niets, het lijkt me knap vermoeiend als ik het lees al. Die foto's van de schepen zijn ongeloofelijk, dat die dr door passen, en idd immens.

    En het is ook ENORM leuk dat vitamin wat laat horen, als ze dit leest, gaat het goed schat, dit even tussen door!!!!!

    Nou schatties het huis staat nog overeind, ook na alle feesten en partijen, de poezen are still going strong, de kachel is inmiddels aangeweest, het weer is kl@te, kortom als vanouds, dus enjoy voorlopig nog maar even.
    hele dikke knuffel van mij.

  • 29 November 2007 - 20:05

    Hans, Joke En Xandra:

    Lieve Pippa en Emma,

    Wat goed dat Sinterklaas al geweest is in Panama, want volgende week viert hij zijn verjaardag toch echt in Nederland. We hebben hier al heel wat Zwarte Pieten gezien en die snappen er niets van dat jullie niet thuis in Loosdrecht zijn.

    Dit is wat hij schreef aan opa:

    Hoe kunnen jullie nu zo lang met vakantie zijn?
    Piet had voor jullie nog wat marsepein.
    Hij hoopt maar dat Sint dat niet is vergeten
    toen hij in Panama zijn schoenen heeft versleten
    voor de kleertjes van die Barbie,
    want geloof het of nie,
    hij heeft jullie zo mooi horen zingen
    dat hij zich niet kon bedwingen
    om op zoek te gaan naar jullie Em en Pip
    en toen vergat hij de marsepein, verhip!

    liefs van Zwarte Piet uit Nederland

    Heel veel plezier nog aan het zwembad.
    Hier is het niet zo koud, maar het is wel heel erg nat.

    Liefs van

    papa, Joke en Xandra

  • 29 November 2007 - 20:56

    Marlot:

    Hallo'tjes!!

    En daar ben ik, het heeft eventjes geduurd voor ik wat van me liet horen hier, maar hier ben ik dan toch echt!

    Aller eerst vond ik het super leuk dat jullie even belden op mijn verjaardag, erg leuk dat jullie aan de andere kant van de wereld toch onthouden dat jullie nicht jarig is!

    Ik ben heel erg blij dat jullie het leuk hebben daar, pip en em hebben het ook allemaal naar hun zin?
    Ik ben heel benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen als jullie terug zijn, want misschien is dit ook wel iets voor mij. ( Dan wel met iets meer spullen, en als het kan een beauty-case! )

    Anyway, met mij gaat het verder allemaal wel goed, ik doe goed m'n best op school, ja echt, voor het eerst in mijn leven moet ik echt wat doen!
    Dus ik hoop dat ik het allemaal volhoud.

    Hockey gaat iets minder, aangezien ik een erngtig pijnlijke achillespees heb, ga ook naar de fysio, maar het wordt niet echt minder.
    Dus misschien dat ik nu maar eens een week rust moet nemen..

    Ik ga snel weer wat van me laten horen, en hoop hetzelfde van jullie!

    Heel veel liefs, Marlot!
    Dikke kus aan Em en Pip van Saar & Ves!


  • 30 November 2007 - 14:50

    Estherstoop:

    Lieverds ,nu begrijp ik waarom de Sint niet in Laren kon zijn ,helamaal naar Emma en Pippa in Panama!! Misschien heb ik niet zo mooi gezongen .???
    Is 2 dagen uitrusten genoeg?
    Nog veel plezier met liefs van Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 78736

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: