Even onthaasten - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Even onthaasten - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Even onthaasten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 Oktober 2007 | Peru, Arequipa

Lieve allemaal,

Donderdagmiddag drie uur vertrokken we met de bus uit Nasca naar Arequipa. De reis langs de kust is zeer indrukwekkend het is een desolate vlakte, met tot aan de zee alleen maar bergen van zand. Rond zes uur werd het donker en toen konden we niets meer zien. In de bus is het prima reizen met films en een heuse bingo avond!!!!! Uiteindelijk kwamen we rond middernacht aan in Arequipa, uit een geleende loney planet hadden we een hotelletje gezocht. Helaas, of misschien wel gelukkig kon de taxi chauffeur het hotel niet vinden. Uiteindelij zocht hij hulp bij de policia de turismo, die ons verwees naar een hospedaje tegen over hem. Nadat we de baas uit zijn bed hadden gebeld, bleken we voor 15 euri per nacht een prima kamer te hebben met eigen badkamer toilet en warm water! Toen maar naar bed.

Arequipa is een mooie stad met prachtige oude koloniale gebouwen met op de achtergrond een uitgebluste vulkaan en meerdere mooie bergen. De stad zelf ligt op 25oo meter dus we hebben een beetje wintersport gevoel maar dan zonder sneeuw. Zaterdag hebben we heerlijk onthaast in het zonnetje met een lekker ontbijtje en daarna een paseootje door de stad. Na de lunch een dutje om toch een beetje in het ritme te komen wat niet echt lijkt te lukken omdat we nog steeds om 8 uur in de avond in slaap vallen en om half zes in de ochtend weer wakker zijn. Na de siesta zijn we gaan lopen en kwamen uiteindelijk in een parkje terecht met een speeltuin en een aantal apen in hokken en een mini vijver waar een hoop peruanen in een enorme roeiboot een rondje aan het roeien waren. Buitengewoon bijzonder.

Vandaag hebben we weer een beetje gerelaxed en zijn het er over eens dat Lima echt helemaal nix is en dat we het nu goed getroffen hebben. Morgen gaan we naar de Colca canyon de grand canyon van Peru en blijven daar een nachtje slapen om de volgende ochtend de condors te gaan zien.

We beginnen nu een beetje te beseffen dat we echt op reis zijn want de week voor vertrek was net even iets te druk, met alle last minute voorbereidingen en ook nog een nieuwe baan. Yeehaa. Iedereen bedankt voor de felicitaties, ik heb er onwijs veel zin in, maar eerst nog even genieten van onze grote reis.

Liefs Pip, Em, Richard en Annette

• 07 Oktober 2007 - 23:13

Edwin:

Ha die annette,

Wel tof hoor om het allemaal zo te lezen, krijg echt zin in vakantie.
    Nick is helemaal jaloers dat jullie de Condors gaan zien in Colca Canyon.
    Maak er mooie foto's van, Hij wil ze erg graag zien!!
    Ga zo door en hou ons op de hoogte.

Liefs,

Edwin,Maria,Nick en Demi Henkes

• 08 Oktober 2007 - 01:29

Peter:

goeden morgen. ik ben nu onderweg naar barca. in het ritme komen duurt wel een week. hoop dat jullie heel veel plezier hebben. maar de condors zijn er dit jaar niet van wege het slechte weer. heel veel liefs peter. ook aan richard.

• 08 Oktober 2007 - 01:36

Karen Van L:

he jongens, net peter uitgezwaaid (over hectiek gesproken de laatste week...). ik vind trouwens dat jullie nog steeds (te) veel ondernemen die eerste weken, misschien toch nog wat meer onthaasten?? hoe gaat het met de meiden, wordt er nog niet geprotesteerd? geniet en tot mailens.
    je schoone zuster

• 08 Oktober 2007 - 07:33

Marieke:

Ik vind jullie reisverslagen echt helemaal geweldig, zorgen er in ieder geval voor dat we in gedachte met jullie meereizen. Buitengewoon stoer die vlucht in de cesna! Anyway ik ga me voorbereiden op mijn intake (het is hier tenslotte een gewone maandag) en jullie horen wel hoe het afgelopen is.
    Dikke zoen Marieke en ongetwijfeld ook van de rest!

• 08 Oktober 2007 - 09:24

Janke:

Lekker anders dan Loosdrecht en Schiphol. Geniet en onthaast. Mis jullie.Mam

• 08 Oktober 2007 - 10:40

Hans, Joke En Xandra:

Lieve allemaal,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Op de één of andere manier krijg ik geen e-mail om te waarschuwen dat jullie weer een bericht op de site hebben geplaatst en vanmorgen heb ik zelf maar even gekeken. Ik had dus 2 berichten gemist. Wat moet het een ongelooflijk avontuur zijn voor de meisjes om met een klein vliegtuigje de Nascalijnen te bekijken. Xandra is stikjaloers! Wij trouwens ook wel een beetje! Die concors bekijken lijkt ons ook helemaal geweldig. Af en toe even onthaasten moet kunnen, maar hoe meer je reist, hoe meer je ook wilt zien. Althans, dat is onze ervaring. Rust soms wel even uit, hoe moeilijk dat ook is, anders halen jullie het eind van de reis niet. Fantastisch zoals Pim en Em het doen en wat een leuke foto's! We leven helemaal met jullie mee op deze manier.

Annette, gefeliciteerd met je nieuwe baan. We krijgen dus straks een soepel parkeerbeleid op Schiphol? Je oude afdeling zal hier niet blij mee geweest zijn.

Heel veel liefs en geniet er maar ernorm van. Dit komt nooit meer terug!

Hans, Joke en Xandra

• 08 Oktober 2007 - 12:28

Astrid:

Hoi Annie en co.!
    Leuk hoor om dit zo allemaal te volgen! Zo te lezen genieten jullie lekker; hoe is het met de meisjes? houden ze het een beetje vol? Lachen van die enorme boot met peruanen in de minivijver, zie het helemaal voor me!!
    O ja, Annette, ook nog van ons gefeliciteerd met je nieuwe baan, te gek hoor! En dat ook nog op de valreep, daarvoor moet je echt Annie heten!!

Nog heel veel reisplezier en tot gauw!

xxxxxxxxxxxx Astrid, Jos, Vic. en Annie2

• 08 Oktober 2007 - 14:07

Lobke:

hey hallo,
    nou vandaag gaan wij lima verlaten en gaan onderweg naar nazca.... we zijn zeg maar achter jullie aan aan het reizen.... wie weet halen we jullie nog in..... hihih...

leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben...

kusje

• 08 Oktober 2007 - 14:15

Lieke:

lieve pippa,
    Ik vind het erg leuk om jouw mailtjes te lezen. Wat zie jij veel zeg!! Ik hoop dat alles goed gaat.
    groetjes, lieke

• 08 Oktober 2007 - 14:56

Elsbeth:

He Frau van Loenen,

liep vanaochtend het gebouw binnen en miste de he Frau Bouman...... Beetje ongezellig. Maar jullie vehalen klinken echt heel goed en krijg bijna zin in vakantie and coming from me, is dat al heel wat.
    Las op de valreep dat je de baan gekregen hebt echt helemaal goed. Gefeliciteerd.

Ontzettend veel plezier en geniet ze. En zou zeggen op zoek naar de Duitsers in Peru.

Frau Bouman

• 08 Oktober 2007 - 15:38

Jo:

ik ben het met de andere schone zuster eens, doe is even rustig zeg, het is vakantie jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
    annie is bel de P.H. , komt goed anders zet ik mijn pitbull erwel weer op.
    dag schatten.
    zoen
    P.S. de woonkamer moeten we helaas overschilderen, is niet erg toch? ;)

• 08 Oktober 2007 - 17:03

Paul:

Leuk weer even bijgelezen te hebben en wat een leuke foto's. Het klinkt allemaal heerlijk. Met mij gaat alles goed lekker druk en een aantal leuke dingen in het verschiet. Het gesprek van Marieke ging prima details hoor je wel van haar. Groeten aan de kids en geniet van de paseotjes

• 08 Oktober 2007 - 18:21

Eef:

Pohop, wat n belevenissen! Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven. Gaat t goed met de meisjes ?? Sorry dat ik nu pas reageer, maar rete druk op werk. Gewapende overval op accounts afdeling en collega in ziekenhuis (gedrogeerd door scharreltje!), kortom business as usual haha. Geniet lekker jongens, denk aan jullie. Un beso grande, Eef

• 09 Oktober 2007 - 09:41

Adriana:

Ben natuurlijk stinkend jaloers op deze mooie reis. Geniet ervan en nog gefeliciteerd met je nieuwe baan.

• 09 Oktober 2007 - 21:30

Esther:

Houden jullie je goede humeur zo midden in de nacht?
    Ergens uit de wereld te horen dat Annette een nieuwe baan heeft ,fantastisch.proficiat!
    Nu echt uitrusten en genieten hoor.
    Wat duurt het nog lang eer het eind Januari is .
    Dikke pakkerd van Esther,die een weekje naar Frankrijk gaat.