Van Lima naar Nasca - Reisverslag uit Lima, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Van Lima naar Nasca - Reisverslag uit Lima, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Van Lima naar Nasca

Door: Webmaster

05 Oktober 2007 | Peru, Lima

Lieve Allemaal,

Het is geweldig om al jullie berichten te lezen. Dus ga vooral zo door.

Wij zijn na twee dagen vertrokken uit Lima, na 300 boekwinkels te hebben bezocht en uiteindelijk helaas helaas geen pisces de Peru. Anyway Lima was niet echt onze stad, te druk, te veel taxis, te vies, te koud. Het was net 13 graden en er hangt daar een permanente zee mist die alles grauw en donker maakt. Desalniettemin was de oude stad mooi om te zien en Pip en Em een enorme hit, want werkelijk iedereen staat stil om aan ons te vragen waar we vandaan komen en of ze tweeling zijn. Dus we hadden veel aanspraak dat kwam ook doordat het toeristen seizoen voorbij was en wij zo ongeveer zeker in de auto stad de enige toeristen waren. De tweede dag zijn wij naar Miraflores gegaan de meer luxe wijk van Lima maar ook daar was het koud, druk en vies. Wij waren blij dat we konden vertrekken. Donderdag vertrokken we naar Nasca waar de beroemde Nasca lijnen zijn.

Wij zijn met de bus gegaan die stipt om 07 uur in de ochtend vertrok. Net na Lima begint de woestijn en is het een desolate bende. We zijn ook langs het aardbeving gebied gereden en dat is wel hardverscheurend, er staan veel tenten op straat en in het plaatsje pisco is bijna alles ingestort. Dan ga je al heel gauw relativeren hoe onwijs goed wij het hebben. Meisjes vonden het ook heel apart dat alles was ingestort. Rond twee uur waren we aangekomen in Nasca, midden in de woestijn. Wat een heerlijk weer en zon, na het naargeestige Lima hebben we nu echt meer een reisgevoel. In eerste instantie wilden we twee nachten blijven maar na een paseootje gisterenmiddag gaan we toch vanmiddag al verder reizen. Het is een aardig dorpje maar er is verder helemaal nix. Behalve natuurlijk de wereldberoemde Nasca lijnen die wij vanochtend vanuit een Cesna!!!!! hebben bewonderd. Dat was een waanzinnige ervaring. In the middle of nowhere zijn in de woestijn allemaal figuren gemaakt, 2000 jaar geleden die nog steeds heel goed zichtbaar zijn, een grote spin, een kolibri, een condor en nog veel meer. Waanzinnig om te zien. Wij zaten met ons vieren en een piloot en co piloot in het vliegtuigje, voelde wel een beetje decadent met name omdat nog geen 200 kilometer verderop mensen in tenten wonen met helemaal nix vanwege de aardbeving.

De meisjes vonden het heel indrukwekkend en hebben net als wij hun ogen uitgekeken. Nu nog even internetten en dan vertrekken wij vanmiddag naar Arequipa. Daar zijn wij van plan een paar dagen te relaxen, want het reistempo ligt nu iets te hoog, hoewel het goed gaat met ons allemaal en wij enorm genieten. Hier in Nasca is een groot plein met een fontein en hele gladde stenen waar Pip en Em zowel vandaag als gisteren als gekken om heen rennen tot grote hilariteit van de dorps bewoners. Gisteren hebben we nog een leuk gesprek gevoerd met een klein grietje van vijf jaar oud die vroeg waarom Pippa en Emma hun haren niet zwart verfden omdat blond haar toch wel een beetje gek was, toen ze zag dat ze blauwe ogen hadden (ze hadden eerst hun zonnebril op) was ze helemaal in shock.
Erg grappig.

Hasta la vista!

• 05 Oktober 2007 - 21:23

Maria:

Laat ik vandaag nou toch de eerste zijn!!!!!! Ik wilde er net eens een keer vroeg in en nog maar snel even de was in de droger en Edje die nog even achter de compu ging en ja hoor nieuwe stories van jullie daar. Leuk om te lezen wie weet heb je je roeping toch nog gemist en moet je reisverslaggever of journalist worden of toch nog een nieuwe baan zoeken bij Floortje. Lima klinkt als een echte grote stad zoiets als Bangkok wat ook niks is, volgens mij zijn jullie ook nog niet echt onthaast kan natuurlijk ook nog niet, maar even relaxen lijkt me een goed plan, wel enorm stoer wat jullie allemaal doen en meemaken en erg leuke pics!!!

Liefs, 10 o'clock

• 06 Oktober 2007 - 00:31

Karen Van L:

Ha die jongens, kon niet slapen vandaar even achter compu gekropen en jullie bericht gelezen. Wat een ervaringen en indrukken al die eerste dagen en de meiden die maar gewoon meelopen alsof er niets aan de hand is... geweldig. Kan me voorstellen dat jullie het reistempo even aanpassen al zal de 1e weken de drukte van het westerse leven nog wel in jullie blijven zitten...
    Nou jongens, Peter vertrekt maandag ook voor een paar weken naar Barcelona dus het wordt stil zonder de 'loenetiks' om me heen. Kus aan Pip en Em en oant sien. X

• 06 Oktober 2007 - 06:12

Lobke:

he hallo,

nou we zijn nu ook in Lima aangekomen!!! En we delen je mening wel hoor!!! Best wel viesig enzo... Maar wij blijven hier drie dagen en dan weer verder!!! Even de stad bekijken en zo... Wel handig om te lezen dat wij dus ook gewoon met de bus kunnen reizen... Daar waren we benieuwd naar in verband met de aardbeving.... zal inderdaad wel indrukwekkend zijn geweest om dat te zien....

Nou wij zijn net aangekomen en zijn helemaal brak, dus we gaan even lekker slapen en dan zitten we tenminste ook meteen hier in het ritme!!! Veel plezier onderweg naar Arequipa!!! We houden jullie ook wel op de hoogte van onze reis, wie weet passeren we elkaar nog!!!

kusje lobke (en ook een beetje linda, mijn reisgenootje)

• 06 Oktober 2007 - 08:58

Mimi Gerretzen:

Wat een verslag weer, en ik ben apetrots op jullie en wat een reiservaring zullen mee terug nemen. Peru vies, ja dat weet ik nog van verhalen van paps en mams, die daar ook even hebben gezeten vanwege het werk van papa aldaar. Ze zijn er ook niet lang gebleven, en gingen vandaar uit naar Zambia.
    Als je terug komt zou je al jouw verslagen moeten bundelen, dit is echt super Annette...let goed op jezelf , je mannetje, en de meisjes, en wat zullen die hun ogen uitkijken, wat een andere wereld gaan ze zien, hoop dat ze het ook beseffen....dat het ook anders is.
    Een ding is zeker, dit is een geweldige ervaring, ik heb het zelf ook meegemaakt met mams en paps, en ben erg blij dat ik ook andere wereld delen heb gezien en mogen ervaren........als kind zijnde, en wil nog wel veel reizen maken, en zien.
    Alleen....tja, die piloot van mij, is altijd erg blij, als hij weer thuis is, en gezien de problemen met Martinair wordt het een ander verhaal, en misschien een ander avontuur......
    Wie schrijft, die blijft.....dikke zoen,
    Mimi xxx

• 06 Oktober 2007 - 13:23

Janke:

Wat fijn dat jullie zo genieten van alles wat jullie zien en meemaken. Ik vind het leuk om er alles over te horen.We hebben mooi weer dit weekend, dus in de tuin werken en lekker de krant buiten lezen. Liefs, Mam

• 06 Oktober 2007 - 13:46

Jo:

Tjee, het gaat wel erg snel allemaal, geen gek idee om een beetje te gaan chillen. Het is tenslotte ook vak. Hans is net vertrokken naar Ierland, de van Loenens zijn weer internationaal bezig als ik het zo kan stellen. Het nu hier idd heel lekker weer, dus ook geen straf om hier te zijn, Marlot gaat morgen naar Berlijn, dus je snapt ik heb het heerlijk een weekje. Geestig die blonde meiden in die donkere haren landen. Pas er maar goed op. dikke zoen jo

• 06 Oktober 2007 - 22:05

De Bakkertjes:

h.v.b.'s, jee wat gaat de tijd snel.... en dan zo zitten jullie dan in Lima, en zo in Nasca en vanmiddag al weer verder....... Wat heerlijk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen; wat een ervaringen.... Als je er goed over nadenkt is het eigenlijk moeilijk te bevatten: tijdreizen, in de teletijdmachine....... dankzij de foto's gaan wij gewoon mee. Lieve foto's... dank en knuffels van ons allemaal. Goede reis verder en tot gauw....

• 07 Oktober 2007 - 07:09

Brigitte :

Klinkt allemaal geweldig wat jullie meemaken. Geniet er met volle teugen van. Hier is de zomer nu eindelijk begonnen! Heerlijk weertje. Duurt helaas maar tot morgen. Jammer dat ik vandaag moet werken. Verder alles goed hier.
    Liefs,en een dikke kus van Lau voor de meiden.

• 07 Oktober 2007 - 11:13

Juf Marianne:

Even een klein berichtje vanuit een nu zonnig Hilversum.
    We zijn op school met geheimen bezig. Spannend joh, Juf fluistert een geheim in het oor van een lln en die lln mag het niet door vertellen. Kijken of dat lukt. Probeer het maar met mama of papa. Verder lezen we geheime brieven en gaat groep 2 naar de bibliotheek.Tot de volgende keer.