Eerste bericht uit Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Lima

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 Oktober 2007 | Peru, Lima

Lieve Allemaal,

Na een doorwaakte nacht begon gisteren een oktober onze grote reis. Oom Hans bracht ons naar Schiphol waar wij keurig op tijd waren, zonder file. De file begon pàs op Schiphol, eerst voor de incheck balie en daarna voor het grensfilter. Iets later dan gepland vertrokken we naar Madrid, overstap tijd werd daardoor wel een beetje krap en Madrid is heel erg groot, met de metro van de ene naar de andere terminal, net voor boarding kwamen we aan en konden meteen instappen in een hagelnieuwe airbus A340 met een camera op de staat zodat je mee kan kijken tijdens taxi, start en landing, heel bijzonder.

Reistijd was 11 uur en 10 minuten. De dolle tweeling heeft zich weer voorbeeldig gedragen en zelfs nog een paar uurtjes geslapen. Op Lima airport duurde de immigracion en de rugtassen ophalen een eeuwigheid, maar het goede nieuws was dat ze er allebei waren ondanks de korte overstaptijd in Madrid.

Na customs werden we opgehaald door Veronica de zus van Ana, van Casa Ana. Een klein guesthouse waar wij drie nachten blijven. We hebben redelijk goed geslapen en zijn nu door Lima aan het wandelen. Wat we tot nu toe gezien hebben is vooral veel taxis met veel getoeter maar nu zijn we onderweg naar plaza mayor het oude gedeelte van Lima. Onderweg hebben we tickets geboekt om donderdag te vertrekken naar Nasca. Kortom alles gaat helemaal goed. Morgen gaan we naar de wijk Miraflores, oude badplaats voor de rijkere peruanen.

Hasta la vista

  • 02 Oktober 2007 - 17:25

    Jolanda:

    Wat fijn dat jullie er zijn, versleten waarschijnlijk dus eerst ff bijkomen. Zet bij je berichtje ook een weerberichtje is leuk om te weten hoe koud of warm het is. een dikke zoen aan de meisjes en voor jullie ook.
    liefs, de overkant

  • 02 Oktober 2007 - 17:56

    Hans, Joke En Xandra:

    Lieve allemaal,
    Wat fijn dat de reis goed gegaan is. Er valt een last van jullie af denk ik zo. We hebben veel aan jullie moeten denken de afgelopen dagen en ik geloof dat Hans er ook niet zo goed van geslapen heeft.

    Heel veel plezier in Lima en ga de komende vier maanden maar heel veel genieten. Dit komt nooit meer terug!

    Veel liefs van

    Hans, Joke en Xandra

  • 02 Oktober 2007 - 18:15

    Maria:

    Hoi fijn dat jullie goed zijn aangekomen ik wilde nog smsen maandagochted maar keek pas om 08.15 uur op ons klokje en bedacht dat je toen waarschijnlijk net al in het vliegtuig zat. Leuk te lezen hoe jullie al weer tickets geboekt hebben voor donderdag, ik weet precies hoe dat werkt bij jou net als in Mexico, lachen! Hier alles goed. Vandaag een lekker dagje met Sylvia gehad in good old Haarlem was erg gezellig, nog even naar binnen gegluurd in ons oude huis wat hebben ze veel veranderd wel leuk maar wat een klein poppehuisje, ik begrijp nu nog beter waarom de muren op ons afkwamen daar. Wat zitten we hier ontzettend goed!! Ik hoop dat jullie daar ook ontzettend goed zitten (en lopen en staan en liggen ha ha)en tot het volgende nieuws maar weer.

    Liefs en Henkusjes

  • 02 Oktober 2007 - 18:46

    Oom Hans:

    Ben blij dat jullie er zijn, heb na het wegbrengen ook niet meer gepit en was toch wel wat gestresst, ben blij dat nu het boekje fishes of Puru (Sea fishes) mijn kant op komt(intern grapje wat wij er vooral in moeten houden) groet aan je man&kids
    tot horens, liefs,
    ps lullig ik zal een vlaggetje plaatsen!!
    je broer oom zwager.

  • 02 Oktober 2007 - 18:48

    Esther:

    Een pak van m'n hart dat jullie nu "echt met vakantie zijn.Ontspannen jullieook?Dikke pakkerd voor alle vier
    Wat leuk,om met jullie mee te reizen
    dank!

  • 02 Oktober 2007 - 20:36

    Mimi Gerretzen:

    Hallo allemaal, wat fijn dat alles goed is gegaan, en hou vol, schrijven met die hap, ben reuze benieuwd, en leef mee, elke seconde, dat nemen ze je niet meer af, nu maar even bijkomen voodat de volgende etappe gaat beginnen, veel liefs vanuit La Douce France xxxxx ViMi

  • 02 Oktober 2007 - 21:23

    Astrid En Co.:

    Hè, gelukkig, jullie zijn veilig aangekomen. En voor nu.......genieten maar!
    Spannend hoor en ja goed idee, zet er even het weer bij, wel leuk om te weten.
    Nou doe voorzichtig en let goed op elkaar!

    Dikke kus van ons, Jos, As en kids.

  • 02 Oktober 2007 - 21:55

    Remco:

    Ha, het avontuur is nu dan echt begonnen! Die camera op de Airbus lijkt me trouwens echt super.
    Nu alleen nog even wennen aan het idee dat jullie voorlopig niet hoeven te werken en dan hebben jullie écht vakantie!!
    Geniet je suf : )

  • 03 Oktober 2007 - 06:53

    Lobke:

    Ola, como esta? muy bien!!!!

    Nou is dat dan even toevallig, zeg!!!! Ik vertrek vrijdag 5 oktober ook naar Lima.... is dat dan even toevallig... Nou ik zie dat emma en pippa er helemaal klaar voor zijn!!! Wat zien ze er goed uit, jammer dat jullie ook niet even zo geposeerd hebben..... hahahah..... Nou hele gave vakantie toegewenst en ik zal wel jullie mee volgen... heel gezellig!!! en wie weet komen wij elkaar nog wel tegen... ik lees dat jullie tickets hebben geboekt om naar Nasca te reizen, is dat omdat het niet te bereizen valt per bus??? Want wij hadden hier gelezen dat je namelijk niet met de bus waarschijnlijk kunt reizen... In verband met de aardbeving.... maar goed, we zullen het wel beleven..... Nou hele fijne reis en misschien komen we elkaar dus wel tegen...

    muchos besos, lobke

  • 03 Oktober 2007 - 07:05

    Frautje Brouwer:

    Gelukkig, jullie zijn er! Ook wij hebben aan jullie gedacht (zonder stress trouwens...). Ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat en hoe de meisjes het vinden. Dikke kussen van m'n mannen en mij voor jullie allemaal.

  • 03 Oktober 2007 - 07:07

    Solange:

    Hallo familie,wat leuk jullie reis verhalen te lezen.
    Het avontuur zal nu wel echt gaan beginnen.
    Ik zal jullie berichtjes uitprinten voor de groep van Em&Pip,dan kunnen ze de kinderen voorlezen. Meteen educatief,ha ha.
    Ik wens jullie een geweldige reis en een dikke knuffel voor de meiden,groetjes Solange

  • 03 Oktober 2007 - 07:36

    Janke:

    Lieve kindjes, heerlijk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ben met Nine, Aad en Jet naar DenBosch geweest, naar toneel. Heel gezellig.
    Tot gauw, kus oma en ook van Nine

  • 03 Oktober 2007 - 10:38

    Shakita:

    Leuk dat jullie er zijn, de meisjes zullen hun ogen uitkijken. Fijn ook om op deze manier op de hoogte te blijven. Heel veel plezier verder!
    Grtjs, Shakita

  • 04 Oktober 2007 - 11:30

    Monica:

    Hola Chica!

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat nu het avontuur toch echt gaat beginnen. Wens jullie onwijs veel plezier en mooie ervaringen!

    Wilde je nog even laten weten dat ik ONWIJS blij ben dat je ons straks bij Parkeren komt versterken/verblijden met je komst, ik kijk ernaar uit! Maar dat is allemaal voor later, nu alleen maar enorm genieten van alles. Enjoy!

    Liefs,
    Monique

  • 04 Oktober 2007 - 18:17

    Thijmen:

    Lieve lieve vriendinnen, ik ben nu al helemaal van mijn pad en jullie zijn pas een paar dagen weg. Gelukkig heb ik ons huisje nog en ga er regelmatig in zitten om mijn liefdesverdriet te verwerken. Ook Aniek heeft het zwaar ze wil alleen maar 'lollipop' van Mika horen en zegt alleen nog maar het woord vogelverschrikker. Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat en ik hoop dat jullie nog steeds met me willen trouwen als julie terug komen...
    Dikke kwijlzoenen van jullie geliefde Thijmen ook een knuffel van Aniek
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 04 Oktober 2007 - 18:22

    Paul En Marieke:

    Hallo moppies, wat heerlijk dat jullie goed aangekomen zijn en al klaar zijn voor de volgende trip. Hoe voelt het nou? Hier alles goed! Heb nog een leuke bak; ben benaderd via de NOBCO om een coachtraject te doen, hoe vind je die? Vandaag weer NLP gehad, ik zal alle techniekjes opsparen om op jullie te oefenen als jullie terug zijn (de rest in mijn omgeving wil dat tegen die tijd nl. vast niet meer)
    Nou, dikke zoenen geniet van vooral van alles en tot mails!
    Lots of hugs & kisses

  • 06 Oktober 2007 - 21:04

    Hammie:

    he anette,

    helemaal leuk om deze verhalen te volgen. Heerlijk beetje wegdromen tussen al het werk door hier in NL als ik jullie verhalen lees.

    veel plezier, Robert

  • 08 Oktober 2007 - 08:23

    Adriana:

    Hoi Annette,

    Goed te horen dat jullie en de bagage goed zijn aangekomen. Leuk deze berichten te ontvangen en jullie te kunnen volgen op jullie reis. Veel succes.
    Ben zelf net terug van een weekje luieren op Rhodos. Lekker bruin en kunnen er weer goed tegenaan.

    Hoop binnenkort weer van je te horen.

    Hasta la vista

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2008

Naar huis

13 Juli 2008

Down town SFO

07 Juli 2008

Santa Cruz

06 Juli 2008

no more shopping no more party

03 Juli 2008

4th of july
Annette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 78688

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 04 Mei 2017

Down the Silk Road - Iran

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Georgië & Armenië

06 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Indonesië

07 Augustus 2012 - 02 September 2012

Let's go east - Berlijn & the Baltic

11 Augustus 2011 - 03 September 2011

Canyoning

29 Oktober 2010 - 06 November 2010

Out of africa

30 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Vietnam e.o.

01 Oktober 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: