Georgië - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Georgië - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Georgië

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Annette

16 Juli 2015 | Georgië, Kutaisi

Nu we bijna aan het einde zijn van onze rondreis door Georgië even snel een update. Tblisi is een heel diverse stad met oude delen maar ook overal bouwactiviteiten om de stad op te knappen en te vernieuwen.
Gelegen aan de rivier de TMtkvari is de stad omgeven door heuvels vanwaar je prachtig uitzicht hebt op de stad. Religie is belangrijk in Georgië en overal zijn kerken te zien en vooral de relatief nieuwe Tsminda Sameba kathedraal.
Ons redelijk moderne hotel, met mini badkamer, was gelegen aan de metrolijn waardoor we minder in de hitte, warnte volgens Annette, hoefden te lopen.
Dinsdag hebben we de auto opgepikt en zijn op zoek gegaan naar het David Gereja klooster. Gewapend met de tablet een route uitgestippeld die niet helemaal de ideale was. Gelukkig hebben we 4- wielandrijving anders waren we in de woestijn blijven steken.
Woensdag zijn we voor 4 nachten vertrokken naar de Zwarte Zee. Een klein stuk autosnelweg maar verder 2 baanswegen. Behalve bevolkt met auto's ok door heel veel vee. Koeien, paarden, varkens, je kan het zo gek niet bedenken!
Het hotel bleek niet alleen moeilijk vindbaar (google maps is niet onfeilbaar) maar bleek ook onze familiekamer niet beschikbaar te hebben. Afgescheept met 2 mini tweepersoonskamers met keiharde matrassen. In ruil voor een megakorting, dat dan weer wel. Lekker strand met, in tegenstellling tot de voorspelling, lekker weer.
Van het strand naar de bergen. Hoogste bergen van Europa staan in de Kaukasus en niet in de Alpen, hoor. Prachtige rit naar Mestia. Een dag bijna verregend maar de volgende dag was het prachtig weer. Een heerlijke maar pittige wandeling gemaakt. We hadden nog wel even willen blijven maar zijn gisteren nar Kutaisi gereden. Vandaag 2 kloosters en grotten bezocht, inclusief ondergrondse boottocht. Morgen met een laatste tussenstop in Georgië op weg naar Armenië. We zijn benieuwd.
Heel veel knuffels van ons allemaal,
richard

• 16 Juli 2015 - 21:41

EstherStoop:

Hartelijk dank lieverds, wat een reis ,hebben jullie nog steeds niet genoeg -Grenzen?
    Rusten jullie ook een beetje uit?
    Harde matrassen -goed voor de rug!
    Ik reis met jullie mee en geniet.Voor allen een pakkerd uit Berlin.

• 16 Juli 2015 - 23:04

Hans & Joke:

Hallo familie,
    Ik dacht al dat in dit soort landen het internet gecensureerd werd en dat jullie daarom het verhaal niet konden vertellen. Het lijkt weer een spannende en aparte reis te zijn. Ik wilde dat ik stiekem over jullie schouder kon kijken. Heel veel plezier nog enne... vergeet het internet maar even. We horen de verhalen straks wel.
    Liefs,

Hans & Joke (Xandra danst nu op een festival bij Berlijn)

• 21 Juli 2015 - 08:40

EstherStoop:

Weer een andere vakantie ervaring! Vinden de meisjes dit ook leuk?
    Wel een ervaring voor heel hun leven .Bof konten!
    De laatste dagen ,ontspannen?
    Dikke pakkerds vanuit een zonnig Berlin van Esther.

• 21 Juli 2015 - 08:42

Zojuist geplaatst | Door: estherStoop

Weer een andere vakantie ervaring! Vinden de meisjes dit ook leuk?
    Wel een ervaring voor heel hun leven .Bof konten!
    De laatste dagen ,ontspannen?
    Dikke pakkerds vanuit een zonnig Berlin van Esther.